Silah propsları hakkında bilmedikleriniz Sayfaya git: 1, 2, 3, Sonraki |
Yazar
Mesaj
Bu mesajımın ayrı bir başlıkta daha bilgilendirici ve kitleye daha fazla ulaşabileceğini değerlendirdiğimden tekrar yazıyorum. İki mesajı ufak düzenlemelerle birleştirdim.
Çoğu oyuncu aşağıdaki profildedir.
1- aga silahı dull copper basacan armor düşmeyecek
hiç bir alakası yok. Armor ignore toplam damage i hiç zırh giymemiş gibi yapıştırır. Ayıyada insanada aynı damage i vurursun.
2-kardo mage armor değil o mana dolmaz ( focus ve medi yoksa hiç bir şey farketmez
3- aga stam leech var o silahta para etmez: işte asıl konuya geldik
Her vuruşta silahın propsları BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ olarak ayrı ayrı hesaplanır ve kendi içinde değerlendirilir. Yani kodlar bu silahta mana varmış önce mana çekeyim sonra bakarız belki stamina çekerim demez. Mesela mana leech formülüne göre:
MANA LEECH
Çekeceğin Mana= 0 ile vurduğun hasar x %silahmanaleech x %40(sabit)
Örnek verelim. 40 vuruyorsun. silahın mana leech intensity %40
Hesapladığınızda oranın 6,4 olduğunu göreceksiniz.
Silahınızla çekebileceğiniz mana HER VURUŞUNUZDA rassal olarak 0 ile 6 arasındadır.
Propsların hepsi birbirinden bağımsız hesaplanır. Kaynak kodlar internette mevcut. Bakabilirsiniz.
Silahtaki yüzdelerin hepsi çekme olasılığı değildir. Tabikide intensity yükseldikçe çekme oranı artacaktır.
Örneğin Mana leech %20 ile %50 yi kıyaslayalım. Yine 30 hit point vuralım.
%20 de çekeceği manaya "A" dizisi diyelim
%50 de çekeceği manaya "B" dizisi diyelim.
%20 ile %50 yi mana leech fonksiyonuna yerleştirdiğinizde A ve B dizileri şu şekilde olacaktır.(yaklaşık)
A=[ 0 1 2 ]
B=[ 0 1 2 3 4 5 6]
Buraya baktığımızda şunu göreceğiz.
mana leech %20 olan silahta %66 olasılıkla mana çekeceksiniz. (her vurulan hit point için bu olasılıklar değişir)
mana leech %50 olan silahta %85 olasılıkla mana çekeceksiniz. (her vurulan hit point için bu olasılıklar değişir)
Burdan da şunu rahatlıkla söyleyebilir.
"Silahlardaki intense değeri arttıkça çekilecek mana miktarı ile birlikte mana çekme olasılığı verilecek hasara bağlı olarak artacaktır."
Şimdi daha derinlere inelim ve diğer propslarıda silaha katalım.
Karakterimiz yine 30 vursun
Olabilecek Probsları inceleyelim
%40 Hit Stamina Leech
Manadan farklı olarak stamina 0 veya 1 mantıgındadır. Yani ya aktif olur ya da olmaz. %50 şansınız vardır. Yani %50 ihtimalle
Stamina Leech= 30*0.40 =12 olacaktır.
%44 Hit Lower Atack
Bu biraz karışık
( ( [Attacker's Combat Skill + 20] * [100% + Attacker's Hit Chance Increase]) / ([Defender's Combat Skill + 20] * [100% + Defender's Defense Chance Increase] * 2 ) ) * 100
Herhangi bir silah tutan karakter : 120 mf ve 45 hit chance e sahip olsun ve bize vuruyor olsun.
Hammer pickimiz elimizde ve biz 100 sw 30 def chance imiz olsun. Ayrıca %44 lower atack var
hit chance oranı= 203/156*100 = %65
%44 ihtimalle başarılı vuruş yaptığımız takdirde rakibin bize başarılı vuruş şansını (burası kritik) 25 puan düşüreceğiz. Buradaki 25 puan net bir sayı.
Bunun oran ne olursa olsun. %25 in altına düşemez. Her vuruşta toplayarak devam etmez. Her başarılı vuruş 8 saniye atak düşürür. Her başarılı vuruştan sonra bu süre sıfırlanır.
Daha kritik bilgiler geliyor. Bunları hiç bir yerde duymadığınız. Hit chance cap %45 bunu biliyoruz. Ama gel gelelim toplam giysiniz %70 ve ya üzeri. Hit lower atack size işlemeyecek =) bu da bu işin bonusu. Demekki tamam %45 olduk bırakalım demiyoruz çünkü burdaki hesaba cap girmiyor! İngilizce bilen arkadaşlar için kaynağından:
"HCI is capped at 45% for all races. However, HCI worn above the cap is included when calculating the impact of an opponent’s Hit Lower Attack modified weapon. Therefore, there are benefits to wearing HCI items that total more than your character's cap in certain player versus player combat situations."
Gelelim en çok istenen özelliğe
Hit Lower Defence
%44 lower defense imiz olsun
Hit lower defense vurma şansı publish 81 öncesi için (bizim sunucumuz) silahtaki orandır!
Rakibimizin %45 defense increase i olsun
Başarılı bir vuruş yapabilirsek 25 puan düşürüyoruz. Yani rakibimizin defence chance i %20 oluyor.
PEKİ YA BU SİLAHTA TÜM PROPSLARIN AYNI ANDA ETKİ ETME OLASILIĞI NEDİR?
30 hit point vurduğumuzu kabul edelim.
-Çekebileceğimiz mana miktarları [0 1 2 3 4 5] altıda beş şansla mana çekeceğiz şansımız %83
- Stamina şansımız %50
-Lower defence vurma şansımız %42
Tüm bu olasılıkları çarparsak aynı anda tüm propsların aynı anda etkileme olasılığını buluruz:
Şans=0.83*0.5*0.42
=0.1743
Yani %17 şansla tüm propsları aynı anda görebiliriz
Hiç de fena değil
Çoğu oyuncu aşağıdaki profildedir.
1- aga silahı dull copper basacan armor düşmeyecek
hiç bir alakası yok. Armor ignore toplam damage i hiç zırh giymemiş gibi yapıştırır. Ayıyada insanada aynı damage i vurursun.
2-kardo mage armor değil o mana dolmaz ( focus ve medi yoksa hiç bir şey farketmez
3- aga stam leech var o silahta para etmez: işte asıl konuya geldik
Her vuruşta silahın propsları BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ olarak ayrı ayrı hesaplanır ve kendi içinde değerlendirilir. Yani kodlar bu silahta mana varmış önce mana çekeyim sonra bakarız belki stamina çekerim demez. Mesela mana leech formülüne göre:
MANA LEECH
Çekeceğin Mana= 0 ile vurduğun hasar x %silahmanaleech x %40(sabit)
Örnek verelim. 40 vuruyorsun. silahın mana leech intensity %40
Hesapladığınızda oranın 6,4 olduğunu göreceksiniz.
Silahınızla çekebileceğiniz mana HER VURUŞUNUZDA rassal olarak 0 ile 6 arasındadır.
Propsların hepsi birbirinden bağımsız hesaplanır. Kaynak kodlar internette mevcut. Bakabilirsiniz.
Silahtaki yüzdelerin hepsi çekme olasılığı değildir. Tabikide intensity yükseldikçe çekme oranı artacaktır.
Örneğin Mana leech %20 ile %50 yi kıyaslayalım. Yine 30 hit point vuralım.
%20 de çekeceği manaya "A" dizisi diyelim
%50 de çekeceği manaya "B" dizisi diyelim.
%20 ile %50 yi mana leech fonksiyonuna yerleştirdiğinizde A ve B dizileri şu şekilde olacaktır.(yaklaşık)
A=[ 0 1 2 ]
B=[ 0 1 2 3 4 5 6]
Buraya baktığımızda şunu göreceğiz.
mana leech %20 olan silahta %66 olasılıkla mana çekeceksiniz. (her vurulan hit point için bu olasılıklar değişir)
mana leech %50 olan silahta %85 olasılıkla mana çekeceksiniz. (her vurulan hit point için bu olasılıklar değişir)
Burdan da şunu rahatlıkla söyleyebilir.
"Silahlardaki intense değeri arttıkça çekilecek mana miktarı ile birlikte mana çekme olasılığı verilecek hasara bağlı olarak artacaktır."
Şimdi daha derinlere inelim ve diğer propslarıda silaha katalım.
Karakterimiz yine 30 vursun
Olabilecek Probsları inceleyelim
%40 Hit Stamina Leech
Manadan farklı olarak stamina 0 veya 1 mantıgındadır. Yani ya aktif olur ya da olmaz. %50 şansınız vardır. Yani %50 ihtimalle
Stamina Leech= 30*0.40 =12 olacaktır.
%44 Hit Lower Atack
Bu biraz karışık
( ( [Attacker's Combat Skill + 20] * [100% + Attacker's Hit Chance Increase]) / ([Defender's Combat Skill + 20] * [100% + Defender's Defense Chance Increase] * 2 ) ) * 100
Herhangi bir silah tutan karakter : 120 mf ve 45 hit chance e sahip olsun ve bize vuruyor olsun.
Hammer pickimiz elimizde ve biz 100 sw 30 def chance imiz olsun. Ayrıca %44 lower atack var
hit chance oranı= 203/156*100 = %65
%44 ihtimalle başarılı vuruş yaptığımız takdirde rakibin bize başarılı vuruş şansını (burası kritik) 25 puan düşüreceğiz. Buradaki 25 puan net bir sayı.
Bunun oran ne olursa olsun. %25 in altına düşemez. Her vuruşta toplayarak devam etmez. Her başarılı vuruş 8 saniye atak düşürür. Her başarılı vuruştan sonra bu süre sıfırlanır.
Daha kritik bilgiler geliyor. Bunları hiç bir yerde duymadığınız. Hit chance cap %45 bunu biliyoruz. Ama gel gelelim toplam giysiniz %70 ve ya üzeri. Hit lower atack size işlemeyecek =) bu da bu işin bonusu. Demekki tamam %45 olduk bırakalım demiyoruz çünkü burdaki hesaba cap girmiyor! İngilizce bilen arkadaşlar için kaynağından:
"HCI is capped at 45% for all races. However, HCI worn above the cap is included when calculating the impact of an opponent’s Hit Lower Attack modified weapon. Therefore, there are benefits to wearing HCI items that total more than your character's cap in certain player versus player combat situations."
Gelelim en çok istenen özelliğe
Hit Lower Defence
%44 lower defense imiz olsun
Hit lower defense vurma şansı publish 81 öncesi için (bizim sunucumuz) silahtaki orandır!
Rakibimizin %45 defense increase i olsun
Başarılı bir vuruş yapabilirsek 25 puan düşürüyoruz. Yani rakibimizin defence chance i %20 oluyor.
PEKİ YA BU SİLAHTA TÜM PROPSLARIN AYNI ANDA ETKİ ETME OLASILIĞI NEDİR?
30 hit point vurduğumuzu kabul edelim.
-Çekebileceğimiz mana miktarları [0 1 2 3 4 5] altıda beş şansla mana çekeceğiz şansımız %83
- Stamina şansımız %50
-Lower defence vurma şansımız %42
Tüm bu olasılıkları çarparsak aynı anda tüm propsların aynı anda etkileme olasılığını buluruz:
Şans=0.83*0.5*0.42
=0.1743
Yani %17 şansla tüm propsları aynı anda görebiliriz
Hiç de fena değil
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): franqes
Rakibimizin %45 defense increase i olsun
Başarılı bir vuruş yapabilirsek 25 puan düşürüyoruz. Yani rakibimizin defence chance i %20 oluyor.
burdakı 25 puan anladıgım kadarıyla sabıt bır deger.. pekı herhangı bır grup actıonunda benım vurdugum basarılı bır vurus yanımdakı arkadasa da fayda saglıyormu. yanı karsıda atagı alan adam herkese mı %20 def chance lı durumda
Başarılı bir vuruş yapabilirsek 25 puan düşürüyoruz. Yani rakibimizin defence chance i %20 oluyor.
burdakı 25 puan anladıgım kadarıyla sabıt bır deger.. pekı herhangı bır grup actıonunda benım vurdugum basarılı bır vurus yanımdakı arkadasa da fayda saglıyormu. yanı karsıda atagı alan adam herkese mı %20 def chance lı durumda
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): creavn
1. sayfa (Toplam 3 sayfa) [ 21 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |