10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Sayfaya git: 1, 2, Sonraki

Ultima Online Forum -> İstek ve Şikayet Arşivi
 
Yazar
Mesaj
gulbaglar
Oyuncu



Yaş: 39
Kayıt: 12 Nis 2016
Mesajlar: 29
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 4

Durumu: Çevrimdışı

gulbaglar
Oyuncu
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
Merhablar öncelikle biraz kendimden bahsedeyim 36 yaşındayım 1988 yılında yani ben 8 yaşındayken ailemin aldiği ilk ev bilgisayarlarından olan amstrad marka bilgisayarımla tanıştım bilgisayarlarla ve bir daha kopamadım en buyuk hobim bilgisayar oyunları mmorpg tarzi oyunların %85-90 lık bir kısmını denemiş %30 luk kısmını uzun sure oynamış birçok oyunda gmlik yapmış bunun yanında 8 yıldan uzun sure masa ustu frp deneyimine sahibim ve her oyun / server gibi burayıda bu yukarıdaki konuları harmanlayarak degerlendirdim

Uo da cok eski olmama ragmen runuo ilkkez oynadım sphere göre daha eglenceli buldum

+ Yardımlaşma ve yeni başlayanlara yadım edilmesi
+ Hızlı ve rahat char kasılması
+ Dosthane , ilgili ve bilgili gm
+her class için görev zenginli

bunlar + özelliklerden ilk gözüme carpanlar

- tamerla item kas brit köprüde action yap mantigi tek düze
- bod görevleri abartı agır taleplerde bulunur
- bir hata yapıpda calısma alanından dışarı cıkarsanız aap dinlemeden saldiran aç pk grubu
- para kasmak cok zor ve insanlar olabildigine kıstlanmış
- LRC setler saçma sapan vermiş olmak için verilmiş


bunlar ilk göze çarpan - ler

Birtakım izlenimlerden bahsetmek isterim

server tamamen tamer ile item kasıp savascıyı donatmak ve sonrada full action yapmak mantigi ile yuruyor uo gibi cok geniş yelpazeli bir oyunda oyunu bu tekduzelige mahkum etmek buyuk yanlış örnegin bir balıkçı açtım kim görse balıkçılık boş iş ugraştıgına değmez git tamerla df yap diyor bu mantıkta oynayacak olduktan sonra df de yapmayıp duz pvp serverlardan birine de girilip sıkıldıkça action atabilirm

serverda gereksiz bir kalabalık söz konusu bod gorevleri öyle agır taleplerde bulunuyor ki serverda 120 kişi online oluyor sadece 20 30 tanesi gerçek player gerisi maden kazan deri yoplayan macro işçileri gerçek oyuncu olan 30 kişininde 10 tanesi df de 10 tanesi brit koprude

oyuncu sayısı gibi oyuncu kaliteside tek duze sistemden etkilenmiş durumda 2 örnek yaşadım
- centaurlardan para çalınacak bir hırsız gorevinde 3 günde bölgeyi bilen birini bulamadım forumdan birisi yardım etti genellikle ustu başı full artifackt dolu adamlara centaur soruyorum o ne diyorlar haberleri yok oyle bir yaratıgın varlıgından

- occlo da gorevim var occlo ya gate arıyorum britianda 5 kişiye sordum bu arkadaşlarda isim vermeyeyim ustleri başları saglam belliki uzun suredir oyunda olan arkadaşlar 1-2 si sadece gate olmadıgını soyledi lakin digerleri occlo neresiydi hatırlamıyorum dedi son care balıkçı çahar ile maginciadan gemi yoluyla occloya gidip markladım.

Bunların sebebi nedir biliyorsunuz bu oyunda tamer acip kemik toplamak ve df ye girmek ardindan da action charini hazirlayıp britte takılan adamlar var ve bu adamların içlerinde merak yoksa zaten serverin geri kalan haritalarını oyundan kaldırsanızda etkilenmezler hatta uzun bir sure farkedeceklerini bile sanmıyorum

benim görüşüm acilen oyuncular tekduzelikten kurtarilip alternatifler yaratılmalı


Gelelim app charları reskile baglayan aç arkadaşlara bunun sorumlusu bu arkadaşlar degil malesef yonetim her gun ve hafta gunun en cok adam keseni haftanın en cok adam keseni diye yayınlıyorsunuz adamlarda app cıplak chari bile reskill e baglıyor sadece belli bir fame/karma yukarısı adamları kestiginde sayılıyor olsa bu ortadan kalkar yapabilen action yapar dişarıda action yapamayıp appleri kesen tayfadan kurtuluruz

para kasmak neredeyse imkansız hale getirilmiş benim uo da en sevdigim aktivitelerden birisidir para kasmak acacaksın bir ins mage para kasacaksın kıyıda kosede degil sehrin ortasında diger scrool yazanlarla yan yana gelip muhabbet ederek yazacaksın yeri gelecek hırsız karakterler çalacak yazdıklarını yeri gelecek kastıgın paralarla oyuna yeni başlayıp actinon aşkıyla tutuşan bir adamı donatacaksın buyucu dediginde heryerin markı olacak orda scrool yazarken birisi bir yere gitmek isterse sana portal sorabilecek yada bilmedigi bir konuyu danışabilecek

yada bir balıkçı balıkçı burada para kasamıyor tum gun balık tutsan para kasamazsın tek tek elle balık tutmak ag atinca balık cikar benim bildigim burda ag atarsan yaratık çekiyorsun ayrıca tailor karakterler de ag yapamıyor gordugum kadari ile oysa tailorlar ag yapabilse ag atincada bolca balık gelip şansla aga yaratık takılsa para kasılsa o balıklar pişrilip satılarak şahane olur kimse balıkçıyla ugraşma gereksiz bir char demez


Lrc setleri oyuncular bağışlıyormuş bende merak ediyordum bu kadar saçma kombinasyonlar nasil çıkar diye adam gorev yapmak için eline ne geçerse atmiş içine sözde buyu kasacaklara yardım olsun diye ama adam metal parcalar koymuş giyince medi yapamıyorsun onuda geçtim erkek karakter e kadın kıyafeti çıkıyor giyemiyorsun tekrar etme şansın da yok görevi ne oluyor gitti lrc set yine buyu malzemesi lazim


char kasmak rahat ve güzel ama ondada duzeltilmesi gerekenler var ornegin stat kasmak için elementallere gittiniz str artmasını istiyorsunuz ve magesiniz wrestlingin yukselişini durdurursanız str de yukselmiyor focus u kapamayı unutursanız hemen 100 oluyor böyle birkaç skill yukseldi diyelim farketmediniz ciktiniz kasacagınız seyler bitmedi ama skill cap 700 geri giremiyorsunuz çalışma alanına en azindan .skilldüş gibi bir menü eklenmeli bence

Sanırım degerlendirmeden çok şikayet silsilesi gibi bir yazı oldu fakat amacım yıkıcı olmak degil zira bu serveri sevdim ve birkaç guzel arkadaşlık kurdum burada kalıcı olmak isterim önümüz yaz ve yaz zamanı tüm mmorpg lerde oyuncu sayısı artar önemli olan bu oyuncuların denemek için girdigi serverlarda kalıcı olmasını saglamaktır

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
24 Nis 2016 5:20
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): Netheralas

tatlicadi
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 06 Nis 2016
Mesajlar: 27

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
tatlicadi
Oyuncu
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: Yanıt: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
Müdür aklım para kasma olayına takıldı:) Kardeşim sene 2016 scrolla veya herhangi benzeri bi yöntemle para kasmak mümkün olduğumda(balık, deri, yün vb.) bu playerların neler yaptıklarına şahit olundu önceki worldofuolarda:D Tüm npc leri haraca bağlarlar valla.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
24 Nis 2016 5:42
gulbaglar
Oyuncu



Yaş: 39
Kayıt: 12 Nis 2016
Mesajlar: 29
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 4

Durumu: Çevrimdışı

gulbaglar
Oyuncu
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: Yanıt: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
Elbette para kasma olursa cok fazla kişi para kasacaktır ama ben hicbirzaman para kasma var o yuzden pvp yok olayına inanmıyorum su an para kasma neredeyse mumkun degil pvp canlımı bence degil ve mumkun olursada pvp yapanlar pvp bırakıp para kasmaya donmez ama pure craft oynamayı sevenler de servera kazandırılmış olur ben hangi serverda oynasam ornegin para kasar castle alir diker bir yere ondan sonrada yeni baslayanlara ihtiyacı olanlara destek olmaya calışırım ve birilerine destek olmak bana keyif verir hiç pvp yapmadan 1 yıl gunde neredeyse 8 saat oyun oynadım buda bir tercih meselesi degilmi sizce ?

birde su an para kasma yok ama 70 80 tane macro karakter materyal topluyor ben şahsen saga sola ışınlanıp deri toplayan yada maden kazan botlar yerine sehrin belli köşelerinde muhabbet ederek scripte yazan playerları tercih ederim

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
24 Nis 2016 6:32
turgutdurgut
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 11 Nis 2016
Mesajlar: 16

Teşekkür: 1

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
turgutdurgut
Oyuncu
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: Yanıt: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
serverın gidişatı iyi değil zaten :(

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
24 Nis 2016 7:27
saytr
Geçiyordum Uğradım

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 10 Eyl 2011
Mesajlar: 2

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
saytr
Geçiyordum Uğradım
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: Yanıt: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
Söylediklerine katılıyorum bende 6 gündür buradayım iyi niyetli bir çok kişiyle tanıştım ama Kill yarışı yüzünden bir çok arkadaş bizleri üzüyor oyuna yeni başlayıp biri size adres sorarsa onu cıkamca küçük bir alana götürüp kesmek ve orda bırakmak çok terbiyesizce İlk dragonumu kendı basıma 30 dk anca aldım Neredeyse 10 kere öldüm Ama ORaya gelen Playgril isimli arkdassa yeni oldugumu söylememe ramen beni res kill manya yaptı ve o kadar emek verdiğim dragonu 2 dk da kesip attı Saygızlıgı beni gerçekten üzdü. Şuanda yeni bir grup buldum saolsunlar ögretiyorlar. Yenilere Sahip çıkalım beyler ilk gün kesmek size bişi kazandırmıcak Öğrenip ilerleyelimki pvp nin zevkini yaşayalım böylece sizde sıkılmazsınız. TEşekürler İyi Çalışmalar

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
24 Nis 2016 8:50
Venus
World of UO



Yaş: 39
Kayıt: 18 Arl 2006
Mesajlar: 4,459

Teşekkür: 625

Durumu: Çevrimdışı

Venus
World of UO
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: Yanıt: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
@gulbaglar, Görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.

Inscription ya da Fishing ile para kasma yolu açılması için öncelikle makro uygulamalarının engellenmesi gerekir. Bu yapılamaz mı? Yapılabilir. Ama tabiki bu uygulamalara doğrudan izin vermek yerine test sürecinden geçirmek sunucu için daha hayırlı olur.

PK karakterlerin yeni oyuncuları kesmesi çoğunlukla onlara puan kazandırmıyor. Genel olarak kesecek adam bulamadıkları için (!) yeni oyunculara dalan bir grup olduğunu söyleyebilirim. Oysa sizin yükselmenize izin verseler belki ileride başabaş mücadele edecek rakip de bulurlardı kendilerine...

LRC setlerin kadın - erkek ayrımı yapılabilir. Ayrıca bod görevlerinin abartı talepleri derken sanırım hırsızlar için olanı söylüyorsunuz. Bu konuyla ilgileniliyor. Ayrıca yetenek toplamı 700 olsa da PS basmayan bir kişinin çalışma alanına dönebilmesi sorun yaratmaz.

Yeni önerilerinizi bekliyoruz. Saygılarımızla...

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
24 Nis 2016 8:55
Rhuandel
Bilge



Yaş: 35
Kayıt: 08 Arl 2010
Mesajlar: 436

Teşekkür: 66

Durumu: Çevrimdışı

Rhuandel
Bilge
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: Yanıt: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
Öncelikle sana da merhaba, hoşgeldin. Birkaç fikrimi belirteyim ben de yapıcı eleştirilerine cevap maiyetinde. Serverdan çok "Türkiyede Ultima Online" konusunda bir makale olmuş seninki aslına bakarsan. Örnek vermek gerekirse:

gulbaglar yazmış:
- tamerla item kas brit köprüde action yap mantigi tek düze


Ne yazık ki power play üzerine kurulu free shardlarda "oyuncu mentalitesi" genelde bu yönde oluyor ama bunun serverla bir ilgisi yok player kitlesiyle var. Yoksa bu serverda da gidip balık tutabilir, hırsızlık yapabilir, forensic kasıp bir polis gibi sadece hırsızları ortaya çıkarmaya yönelik bile oynayabilirsiniz her yerde olduğu gibi. Ya da benim gibi hide olabilen bir karakter kasıp kendinizden güçsüzleri öldürebilirsiniz. Bunun gibi şeyler sadece action, item ve para için oynyan player kitlesinin gözünde sizi "beceriksiz, yetersiz, vb..." gibi bir çok sıfata bürüyebilir ama önemli olan zevk almaksa pekâlâ istediğiniz şekilde alabilirsiniz.

gulbaglar yazmış:
- bod görevleri abartı agır taleplerde bulunur


Bu konuda fishing ile ilgilenileceğini söylemiş Venus zaten pek bir fikrim de yok o skill grubunun görevleri ile ilgili ama, thief'in biraz ağır olduğunu ben de söyleyebilirim. Aslında fey ailesinden yaratıklardan para çalınması benim fikrimdi eskiden Drake, Dragon gibi yaratıklardan para çalınması bekleniyordu thieflerin bu neredeyse imkansızdı. Şimdi ki imkansız değil yapılabilir ama çok yüksek mebla çalmaya çalıştığımız için süre açısından biraz zorlayıcı olabiliyor.

gulbaglar yazmış:
- bir hata yapıpda calısma alanından dışarı cıkarsanız aap dinlemeden saldiran aç pk grubu


gulbaglar yazmış:
Gelelim app charları reskile baglayan aç arkadaşlara bunun sorumlusu bu arkadaşlar degil malesef yonetim her gun ve hafta gunun en cok adam keseni haftanın en cok adam keseni diye yayınlıyorsunuz adamlarda app cıplak chari bile reskill e baglıyor sadece belli bir fame/karma yukarısı adamları kestiginde sayılıyor olsa bu ortadan kalkar yapabilen action yapar dişarıda action yapamayıp appleri kesen tayfadan kurtuluruz


Bu ikisine gelecek olursak, bu durumda sizi değil karşı tarafı destekleyeceğim. Öncelikle Venus'un söylediği gibi yeni açmış olduğunuz çıplak karakterleriniz kesene hiçbir puan sağlamıyorlar. İkinci olarak size Centaur'lara gate açan da, Brit köprü de reskill atan da bendim. "Neden?" diyecek olursanız, forumdan yardım talebinde bulunan herkese kendi çapımda yardım etmeye çalışıyorum ama yeni açılmış, ya da çıplak, ya da güçsüz mavi karakterlerin action'ın en canlı olduğu bölgelerde, pkların cirit attığı yerlerde gezmelerinin de bazı sonuçları olması gerektiğini düşünüyorum.
Sphere'dan geldiğiniz için bilmiyor olabilirsiniz, moongatede Malas ve Ilshenar isimli 2 ayrı dünya farketmişsinizdir. Bu bölgelere pk'lar giremiyor hatta Ilshenar'da başka bir oyuncuya attack bile verilmiyor. Yeni başlayanlar ve savaşçı olmayanlar için daha güvenli bölgeler oraları. Yani yaşayamadığınız yerlerde yaşayabilecek yetenekleri ve bilgiyi edinene kadar buralarda bulunmanız daha iyi olacaktır.


gulbaglar yazmış:
- para kasmak cok zor ve insanlar olabildigine kıstlanmış



gulbaglar yazmış:
para kasmak neredeyse imkansız hale getirilmiş benim uo da en sevdigim aktivitelerden birisidir para kasmak acacaksın bir ins mage para kasacaksın kıyıda kosede degil sehrin ortasında diger scrool yazanlarla yan yana gelip muhabbet ederek yazacaksın yeri gelecek hırsız karakterler çalacak yazdıklarını yeri gelecek kastıgın paralarla oyuna yeni başlayıp actinon aşkıyla tutuşan bir adamı donatacaksın buyucu dediginde heryerin markı olacak orda scrool yazarken birisi bir yere gitmek isterse sana portal sorabilecek yada bilmedigi bir konuyu danışabilecek

yada bir balıkçı balıkçı burada para kasamıyor tum gun balık tutsan para kasamazsın tek tek elle balık tutmak ag atinca balık cikar benim bildigim burda ag atarsan yaratık çekiyorsun ayrıca tailor karakterler de ag yapamıyor gordugum kadari ile oysa tailorlar ag yapabilse ag atincada bolca balık gelip şansla aga yaratık takılsa para kasılsa o balıklar pişrilip satılarak şahane olur kimse balıkçıyla ugraşma gereksiz bir char demez


Bunlar da serverdan değil versiyondan kaynaklanan durumlar. Evet inscription ve fishing ile çok güzel çok büyük paralar kazanılıyordu sphereda ama sizin dediğiniz o bi yandan scroll yazalım bi yandan yanımızdaki arkadaşın mürekkep hokkasını devirip gülüşelim gibi şeyler de ne yazık ki çok eskide kaldı. Ben de snnde başladım sizin gibi eski oyuncu sayılırım ben de gördüm bunları ama ne yazık ki şimdi açalım bir sphere serverı makroman ve uoloop kullanılarak bu bahsettiklerinizi çatır çatır yapıp 2-3 gün içinde mlerce paraya sahip olur herkes. Bu şikayetiniz daha çok Runuo'ya uyum sağlayamamanızdan kaynaklanıyor sanıyorum.


gulbaglar yazmış:
- LRC setler saçma sapan vermiş olmak için verilmiş


Evet ikiye ayrılabilir kadın erkek olarak ama tabi ki vermiş olmak için verilmiş olmasını da beklememek biraz tozpembe bakmak olmuyor mu hayata? "Yeni başlayacak dostlarıma metal eşya gitmesin leather çıkana kadar bekleyeyim" diye düşünerek DF den artifact düşme şansını arttırmamayı seçen bir player olabilir mi sence günümüzde? Günümüzün oyuncularıyla? Günümüzün oyuncularının yaşlarından dolayı bu oyuna harcayabildikleri vakitlerle?


gulbaglar yazmış:
serverda gereksiz bir kalabalık söz konusu bod gorevleri öyle agır taleplerde bulunuyor ki serverda 120 kişi online oluyor sadece 20 30 tanesi gerçek player gerisi maden kazan deri yoplayan macro işçileri gerçek oyuncu olan 30 kişininde 10 tanesi df de 10 tanesi brit koprude

Aslında bod görevleri ağır değil standart sadece bunu 1 günde yapmak isteyen arkadaşlarımız ve buna izin veren bir sistem olduğu için yüzlerce hatta binlerce karakterle oynayarak işleri hızlandırmayı seçiyorlar. Şunu da bilinki eğer BoD sistemi değiştirilip atıyorum "bir bod tamamlandığında yenisi verilecek" şeklinde bir sistem getirilse bilmem kaç saatte bir bod almak yerine ve bodcu sayıları hatta kişi başına verilecek ip sayıları kısıtlansa çoğu kişi oynamayı bırakır eminim. Bir AoS serverının ömrü belki 4-5 yıl olabilecekken bu durumda ne yazık ki 1 yıl bile olmadan herkesde her istediği şey oluyor ve bu sefer bu kolaylık sağlanan arkadaşlar şikayet etmeye başlıyorlar server sıkıcılaştı diye.


gulbaglar yazmış:
char kasmak rahat ve güzel ama ondada duzeltilmesi gerekenler var ornegin stat kasmak için elementallere gittiniz str artmasını istiyorsunuz ve magesiniz wrestlingin yukselişini durdurursanız str de yukselmiyor focus u kapamayı unutursanız hemen 100 oluyor böyle birkaç skill yukseldi diyelim farketmediniz ciktiniz kasacagınız seyler bitmedi ama skill cap 700 geri giremiyorsunuz çalışma alanına en azindan .skilldüş gibi bir menü eklenmeli bence


Mesela sitedeki "Yardım" kısmına bakmış olsaydınız, Stat Alımı şeklindeki Linki görebilir ve stat kasmak için elemental yumruklamaya gerek olmadığını öğrenebilirdiniz. Sitede hangi yaratığın spawnı nerede kaç tane var gibi bilgiler de bulunuyor mesela Centaur konusuna gelirsek. Ordan bakıp neresi olduğunu araştırıp kendiniz de gidebilirdiniz ki daha önce Ilshenarı keşfetmemiş birisi olarak bence yapmanız gereken buydu.


gulbaglar yazmış:
benim görüşüm acilen oyuncular tekduzelikten kurtarilip alternatifler yaratılmalı


Alternatifi yaratacak da, ne şekilde oynayacağına karar verecek de oyuncudur, nasıl ki balık tutmak isteyen birine "Balık tutma o işte para yok" denmemesi gerekiyorsa diğer arkadaşlara da "Df'den çık action yapma bırak" diyemeyiz. Oyuncuların içinde bulunduğu tekdüzelik kendilerine ait, sevdikleri, olmak istediği tekdüzelikler. Onlara empoze edilmiş olanlar değil. O yüzden kendilerini kurtarabilirler ancak tabi o da isterlerse. Kimse kimseye çiçek yetiştirme demiyor sonuçta ama surlarınızda varsa bilemiyorum ben daha bir tane cross pollination ile uğraşan oyuncu görmedim.

Ay çok uzun oldu acıktım, yardımcı olabileceğim bir şey varsa bana PM atabilir, hatta skypetan Rhuandel ekleyebilirsin. Onun haricinde britte çıplak görmeyeyim ^^

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
24 Nis 2016 14:02
Delteo
Üstad

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 04 Oca 2011
Mesajlar: 258

Teşekkür: 5

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
Delteo
Üstad
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: Yanıt: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
Selamlar,

Gulbaglar abimiz serverin güzel bir özetini yapmış. Ben de aşağı yukarı aynı görüşleri paylaşıyorum. Özellikle serverda küfür ve tahrike sıfır tolerans gösterilmesi ve UO oyuncusunun yaş ortalamasının 25+ olması oldukça nezih bir ortam sağlıyor. Bugüne kadar pekçok oyuncudan yardım gördüm ve elimden geldiğince de yardım ettim. Herkes birbirine ''dostum'' diye hitap ediyor, birkaç yıl önce ''uza la app'' laflarından geçilmezdi.

Ben de benzer bir başlık açmayı düşünüyordum ama mademki açılmışı var, ben de kendi 2 haftalık maceramı ve düşüncemi yazayım.

Bana göre serverın tek ve büyük bir sorunu var: Makro. Aşağı yukarı her şeyi bilgisayar başında olmadan yapabiliyorsunuz ve serverda edinilebilecek her şeyi aynı kişiler edinebiliyor. Bir oyuncu bir yandan makro ile champ kasarken, bir yandan tamer ile DF dönüp, diğer makrocuları ile deri ve ingot toplayabiliyor. Bu da Ultima'ya ruhunu veren o ticaret ve uzmanlaşma ruhunu ortadan kaldırıyor. Bu da sanıldığı üzere yeni oyunculara kolaylık sağlamıyor, tam tersi güçlünün daha güçlü olmasına yol açıyor.

Makrosu olanlar (makro bulmak zor bir iş değil, ben de biraz araştırıp hepsine ulaşabilirim ama oyunu ben oynamadıktan sonra ne anlamı var?) her şeye sahip oluyor ve ticaret yapmaya ihtiyaç duymuyor. Makro olmadan oynayanlarınsa ticaret yapabilecek kadar kaynağa ulaşmasına zaten imkan yok çünkü zaten serverda her itemin en iyisinden bol bol var. Sıradan bir ancient lich farmından elde edebileceğiniz nispeten iyi itemler en fazla 10k ediyor. (5 statlı çok iyi takılar 3-4m para ediyor, biraz daha kötüleri ise 10-15k, ortası yok, bu da başlı başına bir sorun) Bu da tamer oynamayı anlamsız kılıyor.

Ben tamer oynarken maksadım en iyi petlere sahip olup onları geliştirmek, yavaş yavaş daha güçlü yaratıkları avlamaya başlayarak daha iyi itemler çıkarmak, bunları satarak yavaş yavaş luck seviyemi arttırmak, daha da iyi itemler bulup bunları da takas ederek ps ve diğer eşyaları elde edip en güçlü pve yaratıklarına kafa tutabilmektir. Bu serverda ise başıma gelen 5-10k paraya neredeyse mükemmel luck itemlerini 1-2 günde dizip (şu an doğru dürüst hiç para harcamadan 1106 luck değerine ulaştım, bu itemlerin tamamını ise marketten aldım, hiçbirini kendim çıkarmadım, 100-200k daha para harcasam rahatlıkla 1150 lucka ulaşırım) Şu an tek başıma DF dönebiliyorum ve SW-Tamer karakterimle bir ancient lichi ortalama 5 saniyede öldürebiliyorum. Yani tamer bana para getirmediği gibi heyecan da sağlamıyor. Zaten olabileceğim en güçlü konumdayım, bir de AOF satın alıp 1200 luck seviyesine çıkmak herhangi bir şey değiştirmeyecek.

DF demişken, zaten DF dönen çok az oyuncu varken 2 DF olması ne kadar doğru? Serverda sanırım benden başka warrior tamer olmadığı için ne zaman girsem tek başımayım. DF kesmek de muhabbet olmayınca olağanüstü sıkıcı ve (tek başıma olduğum için) yavaş bir iş. Laptopun başında öylece oturup arada chivalry büyüleri yapmaktan başka hiçbir iş yaptığım yok. Arada heal makrosunu açık bırakıp petlerim odaları temizlerken forumu falan okuyorum.

Tamerler için Venus'ün oldukça titizlendiğini biliyorum. Quest fikri çok güzel (questlerin kendisi güzel olmamakla birlikte, sözgelimi Barton'un ya da Sea Horse'un başında durup karakteri tame makrosuna bırakıp saatlerce beklemenin veya daha kötüsü saatlerce elle tame atmak sadece zaman kaybı, bence yine serverdaki en güzel quest blood elemental avıydı, zaman sınırı olayı çok keyifli bir hale getirmiş), tamerler ve diğer karakterler için bod getirilmiş (bu bence yukarıda bahsettiğim üzere iyi bir fikir değil, PS'yi champ kasan çıkarmalı, ben takı çıkarmalıyım ve ticaret yapmalıyız, her şeyi tek karakterle hiç takasa girmeden elde etmeyi doğru bulmuyorum. Ayrıca 105-110 tame ve lore pslerini çıkardıktan sonra bodlar ile hiç işiniz kalmıyor, dolayısıyla tekrarlanabilirliği de yok. Ben epeydir bod almayı bıraktım. Zaten tame ve lore'u 100'ün üstüne çıkarmanın deniz atı ve fire steed questi haricinde herhangi bir faydası da yok.), özellikle günün yaratığı çok çok güzel bir düşünce.

Günün yaratığı konusunun üstünde biraz durmak istiyorum. Kağıt üzerinde fikir harika, insanları beyinsizce (hakaret anlamında kullanmıyorum, robot gibi hiç beynini kullanmadan, otomatiğe bağlayarak anlamında söylüyorum) Ancient lich dönmekten kurtarıyor. Bununla birlikte bu sistemin de sıkıntılı olduğu noktalar var. Sözgelimi günün yaratığı bazen hiç spawnı olmayan bir yaratık çıkabiliyor (geçen gün toplam 1 spawnı olan bir yaratıktı mesela, şu an adını hatırlamıyorum) veya aynı yaratık tekrar tekrar günün yaratığı olabiliyor (son bir haftada 2 kere plague beast oldu mesela). Günün yaratığı havuzunun incelenmesinde fayda var diye düşünüyorum.

Sayın Venus tamerler için bir level sistemi geleceğinden bahsetmişti. Bunu Hadi de daha önceki bir serverında yaptı, bence çok olumlu bir adım. Bununla birlikte beni yine de heyecanlandırdığını söyleyemem. Zaten luck seviyem maksimumda, serverdaki en güçlü yaratıkları zorlanmadan öldürebiliyorum, herhangi bir item ya da psye de ihtiyacım yok ve bunların hepsini 500k bile para harcamadan elde ettim, level sistemi ile Hiryu sahibi olsam ne değişecek ki? 5 saniyede kestiğim ancienti 3 saniyede keseceğim. Yine de uğruna oynamaya değecek bir şey verebilir bize.

Sözün özü 2 haftada fazla da zaman ve emek harcamadan bir tamer olarak her şeye kavuştum ve şu an oyuna girmek için bir sebep bulamıyorum. Muhtemelen de level sistemi gelene kadar da oynamayacağım. Yine de Venus'e bu 2 haftalık macera için teşekkür ederim, çok ilgili ve becerikli bir Owner, bu 2 haftada çok yardımını gördüm.

Özetlersek, evet artık hepimiz iş güç sahibiyiz ve oyuna ayıracak fazla vaktimiz yok, dolayısıyla güce kavuşmak aşırı zor olmamalı ama bu kadar kolay da olmamalıydı. Serverda her şey bu kadar bol ve ucuz iken bunu düzeltmenin bir yolunu da göremiyorum. Yine de belki faydası olur diye düşüncelerimi paylaştım.

Balıkçılık konusunda ise şöyle bir önerim var. Balık olayı Sphere'deki gibi para getirmiyor RunUO'da ve tamamen anlamsız bir skill haline gelmiş. Sphere'deki gibi gold karşılığı satılabileceği bir sistem getirmektense WoW'daki gibi pişirilmiş balıkların yendiğinde geçici olarak çeşitli statlara bonus vermesi ile balıkçılık savaşçılar için hayati bir hale getirilebilir ve böylece bol da para getirir. Keza nadir tutulan balıkların yedirildiği hayvanların statlarına kalıcı bonus vermesi sağlanabilir. Tabii böyle bir şey yaparsanız bu sefer de balık tutan makrocuların devreye girip binlerce balık tutarak gulbaglar abimizin elle balık tutmasını anlamsız hale getirmesinin yine de önüne geçmiş olmayacaksınız. Sonuç olarak her sorun yine dönüp dolaşıp makroya bağlanıyor.

Oyunu makro oynadıktan sonra ''serverda neden oyuncu yok?'' diye sormanın anlamı nedir? Oyuncuya gerek var mı ki? Bilgisayar kendi kendine oynuyor zaten.

Herkese iyi oyunlar.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
24 Nis 2016 14:16
gulbaglar
Oyuncu



Yaş: 39
Kayıt: 12 Nis 2016
Mesajlar: 29
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 4

Durumu: Çevrimdışı

gulbaglar
Oyuncu
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: Yanıt: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
öncelikle yöneticimiz ve arkadaşlarımıza başlıga yanıt verdikleri için Teşekkürler

bod gorevleri ile ilgili tam oalrak tahmininize uygun sekilde hirsiz ve balikçiliktan bahsediyorum

balıkçılıga el atilacakmis bu cok sevindigim bir haber hala big fish gorevini bitiremedim :)

hırsızlık için ise şu sebepten zor diyorum ornegin serpent dragondan para çalma hide oldum yanına gittim parayı calacam görünür oluyorum haliyle 120 gold caldim tek cekti gittim dirildim geldim 130 kusur gold caldim öldüm yani 1000 goldu tamamlayana kadar ortalama 10 kere ölüyor insan şimdi bu sepent dragon karması - olana saldiriyormus ben mesela savas skili kasmadim hirsizima zaten yer de kalmiyor lock trap deteckt falan derken 700 tamamlaniyor kesemedigim ve bana saldiran bir yaratıktan para kasmak bir hayli sıkıntılı bir sureç

birde centaur gorevinde (tekrar teşekkürler bu arada gate için) ben haritadan baktim yerlerine hatta ben hirsizimla tum haritayı dolastim ( ölü olrak :) ) centaurları gormemistim siteden haritaya baktim tabiki lakin harita bolumunde haritanın altinda dungeon gibi görünüyor yerini bir turlu bulamadim portal istedigimde 3. gundu :)

son olarak britiana app charla gelme sebebim daha dogrusu gelirken kasma alnından direk brite geldim dönerken moongateden baska yol bulamadim geri donmek için gelme sebebim ise daha once runuo oynamadıgımdan britian benim icin evim gibidir nerede ne vendor var nerede ne satılır ne alinir bildigim için oraya gelmiştim yoksa ciplak app charla actionun ortasında kosanlardan degilim pek :) keske britiana geldigimiz gibi sadece kasma alanınada sehrin icinden donebiliyor olsak

---

Bu arada sevgili gmimiz test sureci derken bu da guzel olur bir sekilde başlasa yeter zaten macro kisitlamasi deyince farkettim ki bod gorevi için 20 char oyuna sokan birisi ins içinde 20 char sokarsa serverda enflasyon olur para artar item fiyatları artar anlattıklarınızdan sonra daha net anladım

Selamlar,

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
24 Nis 2016 15:34
Rhuandel
Bilge



Yaş: 35
Kayıt: 08 Arl 2010
Mesajlar: 436

Teşekkür: 66

Durumu: Çevrimdışı

Rhuandel
Bilge
10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi Konu: Yanıt: 10 Günün Sonunda Benim Açımdan Server Degerlendirmesi
Alıntıyla Cevap Gönder
gulbaglar yazmış:
hırsızlık için ise şu sebepten zor diyorum ornegin serpent dragondan para çalma hide oldum yanına gittim parayı calacam görünür oluyorum haliyle 120 gold caldim tek cekti gittim dirildim geldim 130 kusur gold caldim öldüm yani 1000 goldu tamamlayana kadar ortalama 10 kere ölüyor insan şimdi bu sepent dragon karması - olana saldiriyormus ben mesela savas skili kasmadim hirsizima zaten yer de kalmiyor lock trap deteckt falan derken 700 tamamlaniyor kesemedigim ve bana saldiran bir yaratıktan para kasmak bir hayli sıkıntılı bir sureç


Hırsız görevleri sadece Fey tipi yaratıklardan para çalınmasını istiyor, bu yaratıklarda sadece karmanız negatifse size saldırırlar. Yani karmanızı pozitif yapabilirseniz gerek hırsız charınızı tamer charınızla aynı party'ye sokup yaratık keserek, gerek başka şekillerde serpentine dragon ve centaur gibi yaratıklar size saldırmayacaklardır.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
24 Nis 2016 15:38
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): gulbaglar

 
Bu forum kilitlendi: mesaj gönderemez, cevap yazamaz ya da başlıkları değiştiremezsiniz   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız Sayfaya git: 1, 2, Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa) [ 20 mesaj ]  

 
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız