[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim
Sayfaya git: Önceki, 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, Sonraki

Ultima Online Forum -> Genel Tartışma
 
Yazar
Mesaj
Patrick
Efsane



Yaş: 34
Kayıt: 04 Tem 2010
Mesajlar: 912
Cinsiyet: Erkek
Nerden: @nkara

Teşekkür: 51
Uyarı: 2

Durumu: Çevrimdışı

Patrick
Efsane
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: f
Alıntıyla Cevap Gönder
Geçmişten örnek alarak yazilmiş süper bir yazi ve öneri olarak görüyorum.Yapilmamasi için hiç bir neden yok bizim milletimiz okumaya üşendiği için burada yazilanlar pek uplanmamiş gibi.

Bütün Guildlerin ve tekil oyuncuların da bu sistemi beğeniceğine eminimdir.

Umarim VENÜS geçmişte yaptiği hatalardan örnek alarak burada yazilanlari es geçmez.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
03 Arl 2017 20:17
Bu mesaja teşekkür edenler (2 kişi): plustre, Havoc

kara2
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 21 Eyl 2016
Mesajlar: 96

Teşekkür: 3
Uyarı: 3

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
kara2
Oyuncu
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: Yanıt: [ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim
Alıntıyla Cevap Gönder
nekha yazmış:
Bu başlık altında önerilerimi topluyorum ve son kez yazıyorum.İlk olarak sorunun kaynağını (artık kaçıncı defa aynı şeyi yapmaya çalışıyoruz sayamıyorum ama) yanlış yerde aradığımızın farkında değiliz.Bu şekilde olan serverlarda kaç kere kastığınızı düşünün ve onların kaç ay sürdüğünü.

"ITEMLER DOYUM NOKTASINA ULAŞINCA SERVER PATLIYOR"

Çoğu kişi öylesine kapılmış ki şu fikre sorgulamıyor bile gerçeği.Reel para ile satın almayan oyuncular dışında çoğunuz bu tarz serverlar patladığında item olarak tamam değildiniz sadece ortalama üstü / idare eder bir karakteriniz vardı AOS standartlarına göre.

Mesele sizin ITEM olarak doymanız değil, o kadar zorluklarla kastığınız o kadar günlerinizi saatlerinizi belki aylarınızı verdiğiniz ITEMlerinizle artık oyunda yapacak bir şey bulamamanız.

Hep aynı döngü içerisinde dolanıp duruyoruz.

İlk ay hazırlanıyoruz; karakterlerimizi kasıp macro sistemlerimizi kuruyoruz.
2. ve 3. ay champion savaşları dönüyor ve serverın PS talebi karşılanıyor. ( en azından guild bazında )
1-2 ay da Britte BOŞ VE TAMAMEN ANLAMSIZ bir tarla aksiyonu yapıp sıkılıp bırakıyoruz.

Bu döngüde en çok eğlendiğimiz kısım 2. kısım olan Champion kasılan kısım ve son kısmın başları.O champion mevzusunun da aslında eğlencesini tam olarak alamıyoruz; onun da sebeplerini yazacağım.

Çözümü yanlış yerde arıyoruz, asıl bizi hem ileriye taşıyacak hem de tatmin edecek çözüm oyunu ITEM KASMA AMELELİĞİNDEN kurtarıp AKSİYON ve EĞLENCE üzerine kurmaktan geçiyor.

***********************************************

1- Yeni Champion Sistemi

** Champion Spawn Artifactları eklensin.(Orjinal oranlarıyla : yani baya düşük aslında ben demisede 40. champımda düşürmüştüm necro mage karakterimle)

http://uo2.stratics.com/items/replica-items-from-champions/
HP 30 veren Oaks kafalığı düşmemeli bu sistemle, engellenmeli.

Bu artifactlar championu kasan, mobları öldüren yaratıklara random olarak düşüyor.Her champion spawnının farklı artifactı var.

Ek olarak düşen artifact 1 saat boyunca cursed olarak kalmalı ki düşüren oyuncu insurelayıp o ÖDÜLÜ çantasında güvenle tutamamalı.Daha heyecanlı olacağını düşünüyorum.

Neden: Oyun Doom'dan ibaret değil, boş boş ANLAMSIZCA Doom Dungeon'da döneceğinize hem ACTION yapın hem ARTİFACT düşürün hem de PS düşürün.

** Championlar sadece akşam 17:00 - gece 02:00 arasında spawn olabilecek.

Neden: Champion aksiyonunu yapacak guildlerin çoğu herkesin bildiği gibi kaçak göçek kasmanın yani işin kolayına kaçıyor.Gündüz vakti herkes işteyken toplanıp kasanlar, sabaha karşı uyanıp gizli gizli champion kasmaya çalışanlar VE BUNLARI YAPANLAR KALABALIK GUİLDLER, tekil oyuncular ne yapacak diyorsanız onlar zaten champion spawnında olmuyorlar.

-PS talebi çabucak karşılanıyor.
-Champion savaşları çok az sürüyor.
-Champion savaşlarında guildler daha az karşılaşıyor, olması gerekenden çok az aksiyon oluşuyor.

Hem Champion Spawn Artifactları hem de bu saat kısıtlaması ile birlikte guildlerin champion alanlarında daha çok zaman geçireceğini dolayısıyla daha fazla aksiyon yapacağı ortada.Normalde kimse kimseyi engellemekle çok çaba harcamıyor ama durum böyle olunca rakiplerinin o PSlere ve Artifactlara erişimine engel olmaları için oraya gidip savaşmaları gerekiyor zaten güzel ve dengeli bir kalabalık oluşmuş durumda.En güzel aksiyonlar da champion alanlarında olmuştur her zaman, hem anlamlı hem stratejik bir savaş.Brit tarlada yaptığımız BOŞ koşturmacadan çok daha değerli ve heyecanlı kesinlikle.

Ek olarak bu champion savaşlarını çeşitlendirmemiz gerekiyor ki her gün aynı dungeonda dönüp dolaşmayalım.Bunun için de devreye "Kademeli PS Sistemi" giriyor.

Kademeli PS Sistemi:

Bildiğimiz sistem 105 110 115 120 olarak giderken benim önereceğim sistem 102.5 105 107.5 ... diye ilerliyor.

102.5 105 >> Lost Landsteki random championlardan
107.5 110 >> Barracoon ve Neira (felucca orjinal yeri)
112.5 115 >> Rikktor ve Semidar (felucca orjinal yeri)
117.5 120 >> Mephitis (felucca orjinal yeri Terathan Keep) ve Oaks

Her akşam eve gelip bu champion olaylarına girelim, göreceksiniz çok eğlenceli olacak.Oyun oynarken keyif almanın nasıl bir şey olduğunu hatırlayacağız hep birlikte.Bu sistem tüm guildleri champion alanına git yoksa geri kalacaksın gerçeğiyle yüz yüze bırakacak ve bu kadar guild bu serverda toplanmışken çok güzel şeyler çıkacağına eminim.

Ek olarak;

** Neira'dan Hooded düşsün, %25 şansla ama ilk 1 saat insurelanamasın.Korkmayın zaten yukarıdaki zaman kısıtlaması ( 17:00 - 02:00 ) yüzünden her yer hooded dolmayacak, kasanları kastırmamak üzerine aksiyonlar şekillenecek.Hooded gerçekten değerli olacak hatta ekstra bir props verebilir bu yüzden.

** PROT sistemi kalksın, 10 adet random PS düşsün her championdan ve tüm PSler savaş alanında bulunsun.Kademeli PS Sistemi ile herkes her PSyi de basamıyor, dolayısıyla üzerinde taşıması gerekiyor.

** Champion kafaları 1 ay içinde kullanılmazsa ( harrower altarına koyulmazsa ) silinsin.

** Trista Görevlerinden warrior/mage AKSİYON için gerekli PSler verilmesin, tekil oyuncular tame peace vs PSlerini bu Trista NPC görevlerini yaparak elde edebilmeli.


*****************************************************

2- Genel bir başlık olarak ITEM & ARTIFACT elde edilmesinin önüne geçilmeye çalışılması

İnsanlar çok anlamsız şekilde oyundan soğuyorlar bu kasma döneminde ve ironik kısmı o kadar kasmalarına rağmen hayal ettiklerinin yarısını bile elde edemiyorlar.5-6 ay sonra da zaten yapacak birşey kalmıyor oyunda ( hem brit tarla aksiyonu hem champion aksiyonları sona gelince ) ve ELVEDA yazıları ile karşılaşıyoruz.

Tekrar söylüyorum bizi 6 ay sonra o noktaya getiren şey ITEMlerimiz olmadı hiçbir zaman.

Bu cümleye dikkat çekmek istiyorum çünkü burası önemli : 4 PROPS İTEMLER herkes tarafından rahatça ulaşılabilmelidir.

Birileri BEN EFSANEYİM, ÖYLE ASARIM BÖYLE KESERİM modundaysa buyursun binlerce bodcu kassın veya binlerce ancient lich kessin o inanılmaz değerli 5 props parçayı çıkarsın bence sorun yok ama tüm oyuncuları böylesine bir item kıtlığına sokarak sadece oyundaki en geçerli oynama sebebi olan AKSİYONu baltalıyorsunuz.

4 props itemler hem runiclerden hem lootlardan kolay düşmeli ve intensity aralığı yüksek olmalı.5 props itemler ise zor olmalı madem birileri bu işten para kazanacak ama GERÇEK OYUNCULARI gözeterek şu 4 props itemlerin önünü açın.Her vurduğumuz her bastığımız 4 props full özellik çıksın demiyorum sadece ulaşılabilir olsun biraz emekle.

Ben hala bu ITEM işlerini zorlaştırarak ne yapmaya çalıştığımızı anlayamadım, REEL para kazananlar dışında bu işten kim zevk alıyor ve bu engellerin servera ne gibi bir katkısı var ? Server ömrü diyorsanız bence serverın ömrü ile hiçbir ilgisi yok.

WOS1in o kadar online oyuncu sayısı olarak büyümesinin tek sebebi filtresiz,engelsiz bod sistemiydi.Çünkü kasan oyuncular eski arkadaşlarını getirip onları da sürükleyebildiler ama biz maalesef daha kendi karakterimizi adam edemiyoruz bu tarz sistemler varken.Servera oyuncu ekleneceği yerde bir de sıkılıp soğumalarla bu sayı daha da azalıyor.

Yine bu başlık altını ilgilendirdiği için bu başlık altında DOOM Artifact olayına değinmek istiyorum.

http://www.worldofuo.com/world-of-uo-2018-genel-ozellikler.html

Bu başlığa göre artifact düşürme şansınız MAKS LUCKınız varken 10binde 2.Ya arkadaşlar bu artifactları neden oyuna sokmuyoruz, internet sitelerindeki artifact katalogundan bakıp da iç geçirelim diye mi eklemiş adamlar bu artifactları.

Doom Dungeon ile ilgili önerilerim:

- Totem kapatılmalı, kesinlikle çok IMBA bir item.Onun dışında hiçbir artifactın oyuna yüksek etkisi yok, gayet sıradan itemler.

- Artifact şansları 10binde 2'den >> binde 3'e yükseltilsin.(Orjinali %1 civarı olması lazım)

- Totemi kaldırdığımızda 28 tane artifact kalıyor geriye ve 10 tanesi dışındakiler tam anlamıyla ÇÖP durumundalar.Bu itemleri iyileştirelim ve DF kasan arkadaşlar bu işin sonunda soğumasınlar.( Bu konuyu her guildden PVP,AKSİYON,DENGEden anlayan oyuncuların oluşturduğu bir meclis ve Venüs çözebilir.Gözlemci üye olarak da Hadi Küçükoğlu davet edilebilir FHSUDFHSDFHSKJDF)

Alttaki linkte bu işi yapmaya çalışan amerikalılar var.Artifact isminin yanında * ibaresi görüyorsanız o iteme birşeyler eklenmiş demektir.

http://pestilent.org/doku/doku.php?id=doom_artifacts

Örnek item:

FROSTBRINGER*
Artifact Rarity 11
Damage Increase 50%
Hit Life Leech 40%
Hit Mana Leech 40%
Hit Stamina Leech 40%
Swing Speed Increase 50%

- Çalınabilir / Stealable Artifactları (4 adet) iyileştirip bu DOOM'dan düşen 28 artifact içine ekleyelim, böylece hem arzulanan artifactı düşürme şansını düşürelim hem de bu çalınabilir artifactları elde eden kişiler zaten hep aynı kişiler ve topluluklar.

- Doom Dungeona macro ile kemik kasanlar engellenmeli, 1 saat içinde 20den fazla recall/sacred journey kullananlar tespit edilmeli ve macro ile kemik kasıyorlarsa banlanmalı.

****************************************************

Ekonomik Önlemler (Enflasyon):

- Server başladığı andan itibaren Britain moongate,köprü ve tarlalara ek olarak Buccaners Den teleportu çıkışına ev kurulması yasaklanmalı.1-2 ay sonra sırayla bu evler açık arttırma usulü satılarak serverdan GOLD çekilmeli.

- Bankayı her açtığınızda varsa 20 gp banka hesabınızdan kesilir
- Her çek oluşturduğunuzda 1k banka hesabınızdan kesilir
- Öldüren oyuncunun, öldürdüğü oyuncudan kazandığı insure değerinin %10unu server çeker.

*************************************************************

Serado-Mini Boss Sistemi: EPICUO 2008

EPIC UO - 2008 : felucca dungeonlarında 6 küçük boss ( mini champion ) öldürülüp cesetlerinden çıkan anahtarlar ile hyloth dungeonın bulunduğu adada serado aktifleştirilerek seradodan düşüyordu değerli minorlar )

Bu sistem gerçekten AKSİYONu çok güzel teşvik etmişti, bu olayda en çok anahtar kasan kişi olarak çok eğlendiğimi hatırlıyorum.Hem de hiç gitmediğimiz, gezmeye bile gitmediğimiz dungeonların alt levellerinde idi bu BOSSlar.

Değerli sayılabilecek PUGILIST ve Kaptan Kafalık sadece bu ana BOSStan düşmeli.Bazı seçeceğimiz TOKUNO ARTİFACTLARI da bu listeye eklenebilir.

Bu 2 minor artifact dışındaki artifactlar belki yine aynı komite tarafından iyileştirmeler de yapılarak ILSHENAR paragon yaratıklardan düşmeli. ( Mesela "bow of the juka king" itemi normalde çöp ama SS 30 ve FC1 eklenirse en azından kullanabilecek bir item haline geliyor. )

- Leviathandan MINOR ARTIFACT düşmemeli.

***********************************************************


Tekrar tekrar aynı şeyleri yaşamaktansa bu tarz yeniliklerle oyunumuza renk katalım lütfen.Hem de eğlenerek kasalım bir kere de.Durumu kabul edip 6 ay sonra aynı şeyleri yaşamayalım.

Benim ricam CHAMPİONlar ve DOOM sistemi bu yukarıdaki konular tartışıldıktan sonra açılsın.Oyunu keyifli hale getirmek bizim elimizde ama biz amele versiyonunu yaratıp içinde kaybolmayı seviyoruz niyeyse, alışkanlık haline gelmiş bazı oyuncularda bu amelelik anladığım kadarıyla.


Miraul Artaxata [FTG]
For The Glory






+100000000000000000000000000000000000000000000000000

cok harıka sıstemler gercekten okurken bıle heycanlanıyor ınsan böyle serverın omru bence cok uzun olur umarım venus bu sıstemlerı göz ardı etmez

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Arl 2017 20:24
MartynMathers
Üstad



Yaş: 35
Kayıt: 08 Tem 2015
Mesajlar: 257
Cinsiyet: Erkek
Nerden: Buccaneer's Den

Teşekkür: 24

Durumu: Çevrimdışı

MartynMathers
Üstad
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: Yanıt: [ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim
Alıntıyla Cevap Gönder
Sistemse sistem öneri ise öneri hepsi var ama tek eksik venüs yine yok :D

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Arl 2017 20:34
Patrick
Efsane



Yaş: 34
Kayıt: 04 Tem 2010
Mesajlar: 912
Cinsiyet: Erkek
Nerden: @nkara

Teşekkür: 51
Uyarı: 2

Durumu: Çevrimdışı

Patrick
Efsane
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: f
Alıntıyla Cevap Gönder
Biz Guild olarak bu sistemlerin server'a eklenmesi taraftariyiz.Diğer guildmaster arkadaşlar ve tekil oyuncular fikirlerini sunursa bu başlik altına action'u canlı tutabiliriz diye düşünüyorum.

Yıkım Team [Y@T]

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
03 Arl 2017 20:36, Değiştirme: 03 Arl 2017 20:38 (Toplamda 1 kere)
edelphie
Sponsor

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 01 Arl 2017
Mesajlar: 141

Teşekkür: 3

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
edelphie
Sponsor
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: Yanıt: [ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim
Alıntıyla Cevap Gönder
serado ve champion artifactleri bu sistemi bozabilir bence gerek yok ama diğer yazdığın tüm şeylere imzamı atarım çok güzel bir çalışma olmuş umarım venüs bunları okuyup birşeyler fikir edinebilir

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Arl 2017 20:37
scaup
Sponsor



Yaş: 39
Kayıt: 23 Şub 2016
Mesajlar: 141

Teşekkür: 11

Durumu: Çevrimdışı

scaup
Sponsor
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: Yanıt: [ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim
Alıntıyla Cevap Gönder
tekrar okudugumda verdiğin linkteki değişen artifactlere göz attım ne kadar hoş olmuş ya.çoğu artifacte değer katmış kullanılabilir yapmış.biz yıllardır neden bu kadar basit şeyleri yapamıyoruz acaba?adam 1-2 denge bozmayacak props ekleyerek yeşil bone kafalıgı berserker maulu vb. kullanılır hale getirmiş.bundan 5-6 yıl önce berserker maul en çok kullanmaktan keyif aldıgım silahken neden artık düştüğünde insanlar üzülüyor? hala oynayıp oynamamakta kararsızım ama şu özellikleri okuyunca bile oynayasım geldi.umarım ciddiye alınır.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Arl 2017 20:41
RauL Dequen
Uzman

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 11 Mar 2017
Mesajlar: 181

Teşekkür: 5

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
RauL Dequen
Uzman
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: Yanıt: [ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim
Alıntıyla Cevap Gönder
Kardeşim ağzına eline sağlık, serverdaki actionu sürekli canlı tutmak adına yazdıkların çok isabetli. Bazı tavsiyelerini insanları sıkmamak adına gözden geçirebiliriz. Genel olarak gayet destekleyebileceğim bir yazı olmuş. Dikkate alınması adına destek görmen de faydalı olacaktır.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Arl 2017 21:09
Harper EviL
Oyuncu



Yaş: 39
Kayıt: 14 Tem 2015
Mesajlar: 58

Teşekkür: 14

Durumu: Çevrimdışı

Harper EviL
Oyuncu
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: Yanıt: [ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim
Alıntıyla Cevap Gönder
Ben beğendim. Günümüze ve genel oyuncu kitlesine hitap edebilen tarzda bir yazı. Bazı konu başlıklarını yadırgasam da, işin geneline bakınca benimsedim. İşte bu gibi yeniliklerden ve değişimlerden korkmamak gerekiyor. Düşüncelerini bizimle paylaşan arkadaşı tebrik ediyorum.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Arl 2017 21:20
ilayda
Deneyimli Oyuncu



Yaş: 39
Kayıt: 07 Tem 2015
Mesajlar: 133
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 28
Uyarı: 2

Durumu: Çevrimdışı

ilayda
Deneyimli Oyuncu
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: Yanıt: [ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim
Alıntıyla Cevap Gönder
Harper EviL yazmış:
Ben beğendim. Günümüze ve genel oyuncu kitlesine hitap edebilen tarzda bir yazı. Bazı konu başlıklarını yadırgasam da, işin geneline bakınca benimsedim. İşte bu gibi yeniliklerden ve değişimlerden korkmamak gerekiyor. Düşüncelerini bizimle paylaşan arkadaşı tebrik ediyorum.

hoşgeldin gönlümün efendisi

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Arl 2017 21:37
leganes
Usta

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 03 Ksm 2016
Mesajlar: 241

Teşekkür: 8
Uyarı: 2

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
leganes
Usta
[ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim Konu: Yanıt: [ÖNERİ] Server hakkında düşüncelerim
Alıntıyla Cevap Gönder
+1 Bir çoğu mantıklı fikirler.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Arl 2017 21:39
 
Bu forum kilitlendi: mesaj gönderemez, cevap yazamaz ya da başlıkları değiştiremezsiniz   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız Sayfaya git: Önceki, 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, Sonraki
2. sayfa (Toplam 9 sayfa) [ 89 mesaj ]  

 
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız