Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi
Ultima Online Forum -> İstek ve Şikayet
 
Yazar
Mesaj
wardream
Uzman



Yaş: 33
Kayıt: 18 Oca 2011
Mesajlar: 166

Teşekkür: 20

Durumu: Çevrimdışı

wardream
Uzman
Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi Konu: Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi
Alıntıyla Cevap Gönder
Doom Gauntlet centilmenlik ve görgü kurallarını içeren makaleme hoşgeldiniz;

Her yıl yüzbinlerce insan... Neyse bu o değil.

Her dark father çıkarma ritüelinde serverımızda dikkatsizlik sebebiyle onlarca player can vermektedirler. Gauntleti tavaf eden hacılarımızı bu dertten kurtarmayı kendime görev edindim.
Birazcık centilmenlik ve pırıltı tozu (zeka için) ile bu sorunun kolayca giderileceğini düşünüyorum. *Bu arada pırıltı tozu 5 token arkadaşlar .sponsor komutuyla ulaşabilirsiniz

İçerikte ağırlıklı olarak terra doomda gerçekleşen olaylar ve çözümleri ele alınmıştır. Centilmenlik kurallarından başlıyorum.

Centilmenlik kuralı 1: Dfdeki tamer charınıza girdiğinde lütfen afk kalmadan önce o sırada kaç kişi kasıyor buna bir göz atın. Eğer doomda sizin gibi 3-4 afk daha varsa, o sırada odada tek başına kasan arkadaşa iki yaratık summonlanmasına sebep olacaksınız. Varyete odasında log out olduğunuzda saniyesinde oyundan çıkarsınız. Yani öncelikle doomda gereksiz afk kalmamaya özen göstermeliyiz.

*Centilmen olmayanlara karşı kendimizi bundan nasıl koruruz?
- Baktınız doomda çok afk kalan var, bir iki kişi daha girdiğinde iki yaratık summonlanacak. Çıkan yaratığı odada spawn olmayan noktaya kadar çekin, öyle kesmeye devam edin. Eğer odaya girdiğiniz anda iki yaratık birden varsa ya hiç dalmayın (1,3,5. odalarda yatmanız muhtemel) Ya da sadece tek yaratığın menzilinde türlü hareketlerle tek çağırmaya çalışın.

Centilmenlik kuralı 2: Eğer odaya girdiğinizde iki kişiyseniz ve iki yaratık varsa, diğer kişinin ALL KILL yazmasını bekleyip onun daldığına DALMAYIN.
Bu hususta yapılması gereken işlem şudur: Odanın sağ tarafındaki player, kendiyle aynı hizadaki yaratığa ataklanır. Odanın sol tarafındaki player kendiyle aynı hizadaki yaratığa ataklanır. Yaratıklar çok yakınsa ve ortada bir hengame varsa, ikinci player ikinci yaratığa ataklanır ve o yaratığı başka yere çeker. Olması gereken budur.

O kadar cimri insanlar varki, 6-7 kişi birden odada 2 yaratık varsa tanklamamak adına "All come" "All follow" çekiyor. Ya arkadaşlar siz hiç utanmıyor musunuz? El insaf. Biraz taşın altına elinizi sokacaksınız.

*Centilmen olmayanlara karşı kendimizi bundan nasıl koruruz?
-İki kişiyken bu işlem gerçekleştiğinde ve yanınızdaki player ikinci yaratığı almadığında muhtemelen sizin hayvanınız ölecektir. Bırakın ölsünler, o sırada siz güvenli bir yere geçin. Bu açgözlü arkadaşın hayvanları da daha sonra ölecektir. Zorla yardımlaşmayı öğreneceklerdir.

Centilmenlik kuralı 3: Eğer odalarda veya dfde sadece iki kişi kasıyorsanız, lütfen diğer playerın ve hayvanlarının da canını kenara çekin. Diğer player ya da hayvanları poi yiyebilir, siz de yiyebilirsiniz. Birbirinize vas an noxlar atın, ufak in manilerle birbirinize jest yapın. Özellikle df sırasında birbirinizin hayvanlarına bandaj basın. Unutmayın 4 hayvan ve 3 hayvan ile dfyi kesmek arasında %25lik bir fark var. Yardım etmezseniz sizin de işiniz uzar. 3 hayvandan kalan 2 hayvan sizin olduğu için sizin hayvanlarınızdan birisinin ölmesi ve daha az damage vurmanız da an meselesi. Yardımlaşmadıkça zararı siz görürsünüz.

*Centilmen olmayanlara karşı bundan kendinizi nasıl korursunuz
-Terra dfsinde, df necro büyüleri de kullanmaktadır. Bu tek kişi df kesmeyi çok zor hale getirmektedir. Bırakın o dfyi hiç boşuna uğraşmayın, warrior dfsini kontrol edin, odalar varsa odaları dönün. Warrior dfsini kesmek terra dfsine daha kolay. Yardımsever olmayan bir playerla terra dfsini kesmekten de daha kolay. Şansınızı burada deneyin. Eğer sadece tamerseniz bırakın biraz daha az puan alın ama sabrınızı taş kafalı insanlarla sınamayın. Hayat güzel.

Centilmenlik kuralı 4 : Dark Father'ın kesildiği gate alanında afk halde dfnin gelmesini beklemeyin. Tamam df çekmek zor birşey değil ama düşüncesiz insanlar yüzünden dfyi taşı gediğine oturtur gibi yerine oturtamamak çok iğrenç bir duygu. Connection lost yiyene canım feda ona laf söylemiyorum. Sadece df kesebilmek adına orada afk vaziyette bekleyen andavallar; scriptle alerter mı kurarsınız ne yaparsınız bilmem. Yaptığınız aslında tam olarak "luring"dir ve cezası ağırdır.

*Bunun çözümü Venüste. Bunun için de bir şikayet sistemi oluşturulsun. Usül olarak bu luring olduğundan dolayı, gün içinde birden fazla şikayet alan player varsa ceza alması sağlanan bir sistem kurulsun. Birkaç gün dfye girememek gibi. Tabi screenshot ve caps destekli olmalı ki iftiralar engellenebilsin.

Centilmenlik kuralı 5 : Üstteki durumda bir arkadaşın hayvanı dfye daldığında all kill çekenler.. Kusura bakmayın ama sizler mahallede top nereye giderse anlamadan peşinden koşan 4 yaşındaki çocuklarsınız.
Arkadaşlar eğer afk birinin hayvanı dfye dalıyorsa, "ölmesini bekleyin" ve ardından dfyi yerine çekin. Summonlanan yaratıkları, o sırada dfyi çekmeyen her kim varsa el birliğiyle kesmeli. Bu sırada bir rotting corpse çıktıysa, onu sizin için kesen arkadaş dfnin kesilmesi sırasında sizden geri kalacaktır. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın modunda oynarsanız, o yılan birgün size dokunduğunda çok canınız yanacaktır. Yardımsever olun.

4 ve 5 birlikte olduğu için 4 için sunduğum çözüm önerisi bu kural için de geçerlidir.

Gelelim görgü kurallarına;

Görgü kuralı 1: Çok karizmatik takılıyor olabilirsiniz. Selam verene, kolay gelsin diyene karşılık vermek ve güleryüzlü olmak sizin karizmanızı eksiltmez, çoğaltır.

Görgü kuralı 2: Varyete odasında bandajların hepsini alıyorsunuz ama o sırada başka bir playerın da ihtiyacı olabilir. Kendinize bir bandaj alt limiti belirleyin atıyorum 700. Bu sayı 699a indiğinde gidin ve 500 bandaj daha alın.

Görgü kuralı 3: Ne kadar afkler ve çıkardığı problemlerden bahsetsek de, varyete odasında afk kalan playerlar varken, dfyi bu odaya çektiğinizde o afk playerı öldürmemeye özen gösterin.

Görgü kuralı 4: Her arti düştüğünde, artiyi düşürene karşı sarfedilen heves kırıcı sözler. "Knk 10k vereyim çöpe at", "Bende bunlardan 210 tane var oğlum" "Bizim uefa kupamız var, 1 tane artiyle adam mı oldun", "Görmemişin bilmemnesi olmuş", "Hediye et knk zaten işe yaramaz" diyen tipler. Her player o artiyi düşürmek için doomda belli bir zaman geçiriyor, kimsenin emeğine saygısızlık etmeyin.

Özet: Orada gördüğünüz her player sizin ciddi artifact düşürme uğraşınızda bilgisayarda geçirdiğiniz zamana potansiyel ortak. Birbirinizin kalbini kırmayın ve birbirinizle iyi geçinmeye bakın. Yaptığınız bir incelik size geri döndüğünde buna çok ihtiyacınız olduğunu farkedeceksiniz.

Siz de ekleme yapabilirsiniz

İyi oyunlar

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
12 Nis 2017 8:35
Bu mesaja teşekkür edenler (4 kişi): I saw the sun, CrownlessKing, yolcu, Enigma

Carmina
Usta

Avatar

Yaş: 45
Kayıt: 09 Tem 2010
Mesajlar: 249
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 10

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
Carmina
Usta
Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi Konu: Yanıt: Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildir
Alıntıyla Cevap Gönder
Herkesin bir kemik kesme makrosu edinip kullanması konusunda da bir ekleme olabilir. UO assist direk menüde yeri var silah tanıtıyorsunuz ve otomatik kemik kesiyor. razor kullanıyorum diyorsanız, easyuo'da script'i var paylaşabiliriz.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
13 Nis 2017 21:02
I saw the sun
Büyük Usta



Yaş: 35
Kayıt: 09 Tem 2010
Mesajlar: 398
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 9

Durumu: Çevrimdışı

I saw the sun
Büyük Usta
Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi Konu: Yanıt: Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildir
Alıntıyla Cevap Gönder
Aydınlatma potansiyeli yüksek bir konu , beğendim. icon_cool.gif


not : Tam da Cuma gecesi Avatarınla gözlerimi bayram ettirdin yani tebrikler. icon_asd.gif

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
13 Nis 2017 22:37
necpcan
Uzman



Yaş: 37
Kayıt: 11 Ağu 2015
Mesajlar: 156
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 4
Uyarı: 1

Durumu: Çevrimdışı

necpcan
Uzman
Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi Konu: Yanıt: Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildir
Alıntıyla Cevap Gönder
wardream yazmış:
Doom Gauntlet centilmenlik ve görgü kurallarını içeren makaleme hoşgeldiniz;


Centilmenlik kuralı 5 : Üstteki durumda bir arkadaşın hayvanı dfye daldığında all kill çekenler.. Kusura bakmayın ama sizler mahallede top nereye giderse anlamadan peşinden koşan 4 yaşındaki çocuklarsınız.
Arkadaşlar eğer afk birinin hayvanı dfye dalıyorsa, "ölmesini bekleyin" ve ardından dfyi yerine çekin. Summonlanan yaratıkları, o sırada dfyi çekmeyen her kim varsa el birliğiyle kesmeli. Bu sırada bir rotting corpse çıktıysa, onu sizin için kesen arkadaş dfnin kesilmesi sırasında sizden geri kalacaktır. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın modunda oynarsanız, o yılan birgün size dokunduğunda çok canınız yanacaktır. Yardımsever olun.


Bu Centilmenlik kuralı hariç hepsine katılıyorum.Gerçekten aydınlatıcı bi çalışma olmuş emeğine sağlık.

Bu kuralda bahsi geçen ''arkadaşın hayvanı dfye daldığında all kill çekenler.. Kusura bakmayın ama sizler mahallede top nereye giderse anlamadan peşinden koşan 4 yaşındaki çocuklarsınız. '' cumlesını ben bıraz ağır buldum şahsen.
Nedenine gelince çekerken afk olan veya hayvanı çekmeyi bırakan vs. kişiler olduğunda hayvanımı killiyorum.Çunki df nin atağı dönüyor.Döndürdüğümde farklı yöne all come cekip gate e oturtabiliyorum.Ayrıca Aşağıdaki arkadaş iyi demiş herkesin bir kemik kesme macrosu olsa ortada da keseriz şayet 3 veya 4 df çıktığında ilk ikisi neyse de sonuncuyu gate e cekmek vallahi zoruma gidiyor.İki dakikada herkesin killemesiyle kolayca katledebileceğimiz bi yaratığı taa gate e o kadar adamın hayvanının arasından geçirip götürmek saçma bence...



[color=orange][b] "Hediye et knk zaten işe yaramaz" diyen tipler.

Bu da bana birini hatırlattı çok iyi düşünmüşsün bi kurtulamadık kendisinden :)
İyi oyunlar


 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
14 Nis 2017 2:56
I saw the sun
Büyük Usta



Yaş: 35
Kayıt: 09 Tem 2010
Mesajlar: 398
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 9

Durumu: Çevrimdışı

I saw the sun
Büyük Usta
Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi Konu: Yanıt: Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildir
Alıntıyla Cevap Gönder
[quote="necpcan"][quote="wardream"]Doom Gauntlet centilmenlik ve görgü kurallarını içeren makaleme hoşgeldiniz;


[color=violet][b]Centilmenlik kuralı 5 [/b][/color]: Üstteki durumda bir arkadaşın hayvanı dfye daldığında all kill çekenler.. Kusura bakmayın ama sizler mahallede top nereye giderse anlamadan peşinden koşan 4 yaşındaki çocuklarsınız.
Arkadaşlar eğer afk birinin hayvanı dfye dalıyorsa, "ölmesini bekleyin" ve ardından dfyi yerine çekin. Summonlanan yaratıkları, o sırada dfyi çekmeyen her kim varsa el birliğiyle kesmeli. Bu sırada bir rotting corpse çıktıysa, onu sizin için kesen arkadaş dfnin kesilmesi sırasında sizden geri kalacaktır. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın modunda oynarsanız, o yılan birgün size dokunduğunda çok canınız yanacaktır. Yardımsever olun.


Bu Centilmenlik kuralı hariç hepsine katılıyorum.Gerçekten aydınlatıcı bi çalışma olmuş emeğine sağlık.

Bu kuralda bahsi geçen ''arkadaşın hayvanı dfye daldığında all kill çekenler.. Kusura bakmayın ama sizler mahallede top nereye giderse anlamadan peşinden koşan 4 yaşındaki çocuklarsınız. '' cumlesını ben bıraz ağır buldum şahsen.
Nedenine gelince çekerken afk olan veya hayvanı çekmeyi bırakan vs. kişiler olduğunda hayvanımı killiyorum.Çunki df nin atağı dönüyor.Döndürdüğümde farklı yöne all come cekip gate e oturtabiliyorum.Ayrıca Aşağıdaki arkadaş iyi demiş herkesin bir kemik kesme macrosu olsa ortada da keseriz şayet 3 veya 4 df çıktığında ilk ikisi neyse de sonuncuyu gate e cekmek vallahi zoruma gidiyor.İki dakikada herkesin killemesiyle kolayca katledebileceğimiz bi yaratığı taa gate e o kadar adamın hayvanının arasından geçirip götürmek saçma bence...



[color=orange][b] "Hediye et knk zaten işe yaramaz" diyen tipler.

Bu da bana birini hatırlattı çok iyi düşünmüşsün bi kurtulamadık kendisinden :)
İyi oyunlar[/quote][/quote]


Tamamen işin role play yonuyle yaziyorum ,yaratik dediğin de "karanlıklar efendisi(veya tanrısı)" biraz zahmet cekelim icon_guitar.gif

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
14 Nis 2017 7:46
wardream
Uzman



Yaş: 33
Kayıt: 18 Oca 2011
Mesajlar: 166

Teşekkür: 20

Durumu: Çevrimdışı

wardream
Uzman
Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi Konu: Yanıt: Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildir
Alıntıyla Cevap Gönder
Df kemik kesme makrosunu paylaşıyorum buyrun

Kod:

                          ;==================================
; Script Name: Felix's bonecuter
; Author: Felix
; Version: 2.41
; Client Tested with: 6.0.13
; EUO version tested with: 1.5.148
; Shard FS: UODreams
; Public Release: 26/05/2009
; Purpose: cutting df's bones in doom
;==================================

;-------SETUP----------
;IMPORTANT: if u have laggs increase value in next string
set %CursDelay 200 ; maximum time (in ms ) of appearing cursor after using bladed
set %hits 50 ; script will not cut if hp < value
set %dist 11 ; how long to cut
set %StopIfCursor #false ; not to cut whan target cursor appeared (may be usefull for mages)
set %FR 0 ; stop if fire res < %FR
;-------------------------
;don't edit below

set #lpc 1000
set %bladed JDP_TSF_INF_WRH_FUO_ATF_NPO_JPH_WSF_NMH_VRH_JTF_SOH_BPH_EDP_YCP_ZCP_JDP_LDP_FDP_HDP_OPO_GMH_HNF_CNF
set %bonetypes LNF_QNF_WNF_PNF_KNF_MNF_JNF_YNF_VNF
set %cutagain #false

gosub find_bladed

loop:
     while ( #targcurs = 1 && %StopIfCursor ) ;|| ( #hits < %hits ) || ( #fr < %FR )
     {
           sleep 10
     }
find:
     finditem %bonetypes G_ , %dist
     while #findkind = -1
     {
           finditem %bonetypes G_ , %dist
           ;finditem JCWHUMD
           wait 2
     }
     set %bone #findid
     if #findcnt > 1
     {
         set %bonedist #finddist
         for #findindex 2 #findcnt
         {
             if #finddist < %bonedist
             {
                set %bonedist #finddist
                set %bone #findid
             }
         }
     }
     set %tries 0
     set %ignored #false
     while %ignored = #false && %tries < 5
     {
           if %DagerUsed = #false && #targcurs <> 1 && #hits > %hits && #fr >= %fr
           {
              while #hits < %hits || #fr < %fr
              {
                    sleep 10
              }
              if %ignored = #false
              {
                 set %lobjectid #lobjectid
                 set #lobjectid %blade
                 set !jindex #jindex + 1
                 event macro 17 0
                 set %DagerUsed #true
                 set %tries %tries + 1
                 set %DagerUseTime700 #systime + 700
                 set %nextObjUse #systime + 500
                 set %StopTargWait #systime + %CursDelay
              }
              set %cutagain #false
              while #targcurs <> 1 && #systime < %StopTargWait && %ignored = #false && %cutagain = #false
              {
                 finditem %bone G_ , %dist
                 if #findkind = -1
                    set %ignored #true
                 set !nextjinedxend #jindex
                 if !jindex <= !nextjinedxend
                 {
                    for !ji !jindex !nextjinedxend
                    {
                        scanjournal !ji
                        if target_cannot_be in #journal
                           set %ignored #true
                        if That_is_too_far_away. in #journal || You_see_nothing_useful_to_carve_from_the_corpse. in #journal || You_may_not_carve_this_corpse. in #journal
                        {
                           ignoreitem %bone
                           set %ignored #true
                        }
                        if You_must_wait_to_perform_another_action. in #journal
                        {
                           set %nextObjUse #systime + 100
                           set %cutagain #true
                           set %DagerUsed #false
                        }
                    }
                    set !jindex !nextjinedxend + 1
                 }
                 sleep 10
              }
           }
           if %ignored
              set #lobjectid %lobjectid
           if %cutagain = #false && #hits > %hits && #fr >= %fr
           {
              set %ltargetkind #ltargetkind
              set %ltargetid #ltargetid
              set %targetagain #true
              while %targetagain
              {
                    set #ltargetkind 1
                    set #ltargetid %bone
                    event macro 22 0
                    set %targetagain #false
                    if #targcurs = 1
                       set %targetagain #true
              }
              set %DagerUsed #false
              set #lobjectid %lobjectid
              set #ltargetkind %ltargetkind
              set #ltargetid %ltargetid
           }
           while #systime < %nextObjUse && %ignored = #false
           {
                 finditem %bone G_ , %dist
                 if #findkind = -1
                    set %ignored #true
                 set !nextjinedxend #jindex
                 if !jindex <= !nextjinedxend
                 {
                    for !ji !jindex !nextjinedxend
                    {
                        scanjournal !ji
                        if target_cannot_be in #journal || destroy in #journal
                           set %ignored #true
                        if That_is_too_far_away. in #journal || You_see_nothing_useful_to_carve_from_the_corpse. in #journal || You_may_not_carve_this_corpse. in #journal
                        {
                           ignoreitem %bone
                           set %ignored #true
                        }
                    }
                    set !jindex !nextjinedxend + 1
                 }
                 sleep 10
           }
     }
     if %DagerUsed || %tries >= 5
        goto find
goto loop

sub find_bladed
    set %nextmsg #systime
    finditem %bladed C_ , #backpackid
    while #findkind = -1
    {
          if #systime > %nextmsg
          {
             event ExMsg #charid 0 0 bladed item is needed to cut bones
             set %nextmsg #systime + 10000
          }
          finditem %bladed C_ , #backpackid
          sleep 10
    }
    event ExMsg #charid 0 0 ready to cut
    set %blade #findid
return



 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
14 Nis 2017 8:39
konar
Deneyimli Oyuncu

Avatar

Yaş: 40
Kayıt: 16 Mar 2016
Mesajlar: 108

Teşekkür: 9

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
konar
Deneyimli Oyuncu
Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi Konu: Yanıt: Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildir
Alıntıyla Cevap Gönder
uosteam kullananlar içinse optionsta gaunlet bone cutter seçeneği var hemde ücretsiz :) tavsiye ederim

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
14 Nis 2017 8:51
junnior1
Sponsor

Avatar

Yaş: 40
Kayıt: 06 Ekm 2016
Mesajlar: 38

Teşekkür: 1

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
junnior1
Sponsor
Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildirisi Konu: Yanıt: Doom Gauntlet; Centilmenlik ve Görgü Kuralları Bildir
Alıntıyla Cevap Gönder
kardeşim ağzına yüreğine sağlık gerçekten mükemmel keşke herkes dediğin gibi olsa Bu arada karakter adım Kezban benden yana bi kusurum oldugunu bilen duyan varsa belirtsin ki düzelteyim saygılar

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
14 Nis 2017 16:02
 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder  
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [ 8 mesaj ]  

 
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız