Magery büyüleri (İlk 4 circle)
Ultima Online Forum -> Yardım
 
Yazar
Mesaj
Delteo
Üstad

Avatar

Yaş: 40
Kayıt: 04 Oca 2011
Mesajlar: 258

Teşekkür: 5

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
Delteo
Üstad
Magery büyüleri (İlk 4 circle) Konu: Magery büyüleri (İlk 4 circle)
Alıntıyla Cevap Gönder
Genel notlar:

1-Formüllerde Evaluating intelligence(kısaca eva denecektir) değeri kullanılıyorsa bu değer büyüyü yapan kişideki eva değerine göre, resisting spells(kısaca rs denecektir) kullanılıyorsa atılan kişinin rs değerine göre hesap yapılacaktır.

2-Yazılan damage değerleri büyünün atıldığı kişinin resistanceları 0 olduğunda ortaya çıkacak değerlerdir.


1. Circle (Mana cost 4, delay 0.5 saniye)

Clumsy: Rakibin dexterity değerini düşürür.

*Formülü=((8 + (Evaluate Intelligence)/10 - (Resisting spells)/10) şeklindedir.

Create food: Yiyecek yaratır. Genellikle hayvan beslemekte kullanılır.

Feeblemind: Rakibin intelligence değerini düşürür.

*Formülü clumsy ile aynıdır.

Heal: Büyüyü yapan kişi ya da dostuna ((Magery / 10) + (1 ila 3)) değeri kadar hp verir(heal).


Magic arrow: Atıldığı kişiye 14-18 fire damage vurur. Eva ve inscriptiondan bonus damage alır.

Night sight: Gece vakti ya da zindanlarda(dungeon) gündüzmüş gibi aydınlık bir görüş sağlar. Kısaca gece görüşüdür.

Reactive armor: Büyüyü yapan kişinin physical resistini ((Inscription / 20) + 15) kadar arttırır fakat diğer tüm resistlerini 5'er puan düşürür.

Weaken: Rakibin strength değerini düşürür.

*Formülü clumsy ile aynıdır.

2. Circle (Mana cost 6, delay 0.75 saniye)

Agility: Atıldığı kişinin dexterity değerini ve staminasını %((Evaluate/10) +1) kadar arttırır.

Cunning: Atıldığı kişinin intelligence değerini ve manasını %((Evaluate/10) +1) kadar arttırır.

Cure: Kişiyi zehir etkisinden kurtarır.

*Tüm poison levellerinde (lethal dahil) etkilidir, hepsini ortadan kaldırma şansı vardır.

*%Cure şansı=(Magery * 0,75) + (110 - (Poison level * 33))

Harm: Atıldığı kişiye aralarındaki mesafeye göre cold damage vuran bir büyüdür.

*Arada 0-1 kare mesafe varsa 23-29 damage verilir. 2 kare varsa bu hasarın yarısı, 3-10 kare varsa bu hasarın 1/3'ü verilir. Daha uzak mesafeden harm atılamaz.

Magic trap: Bir kutuya tuzak kurmaya yarayan büyüdür.

*Açan kişiye 10-50 arası damage verir.
*Paralyze spellini bozmakta kullanılır.

Remove trap: Magic trap spelliyle tuzaklanmış kutulardaki ya da düşük seviye hazine sandıklarındaki tuzakları ortadan kaldırır.

Protection: Üzerinde bu büyü olan bir büyücünün büyü yaparken konstantrasyonu bozulamaz(interrupt). Bununla birlikte bu büyü büyücünün physical resistance, magic resist ve casting speedini düşürür. (Fc değeri sıfır ise eksiye düşmez)

Strength: Atıldığı kişinin strength değerini ve hit pointini %((Evaluate/10) +1) kadar arttırır.

3. Circle (mana cost 9, delay 1 saniye)

Bless: Atıldığı kişiye Agility, Cunning ve Strength büyülerinin tamamı atılmış gibi olur.

Fireball: Atıldığı kişiye 26-31 fire damage verir. Eva ve inscription değerlerinden etkilenir.

Magic lock: Bir sandığı sihirle kilitlemeye yarar.

Poison: Rakibi zehirler.

*Poison leveli ((Magery + Poisoning) / 2 ile belirlenir. Bu formüle göre elde edilen değer

65.1'den az ise : Level 1 poison
65.1 - 85 : Level 2 poison
85.1 - 99.9 : Level 3 poison
100+ : Level 4 poison etkisi verilir.

Teleknesis: Kapıları ve sandıkları uzaktan açıp kapamaya yarar.

Teleport: 11 karelik bir uzaklığa kadar ışınlanma imkanı verir. Yaratıklar teleport olmuş büyücüye karşı attack focuslarını kaybederler.

Unlock: Magic lock büyüsüyle kilitlenmiş kutuları ve ilk iki level hazine sandıklarının kilitlerini açmaya yarar.

Wall of stone: Atıldığı yere 10 saniye boyunca kalacak bir duvar örer.

4. Circle (mana cost 11, delay 1.25 saniye)

Arch cure: Cure büyüsü ile işlevi aynıdır fakat kıyasla cure şansı daha yüksektir. (Cure şansları her serverda farklıdır, orijinal değerlere göre 100 magery ile level 5 poisonu ortadan kaldırma şansı %87'dir.)

*Bu büyüyü yapma hızı 3. circle büyüleriyle aynıdır.

*Atıldığı kişiye 2 karelik bir mesafedeki herkese cure uygular.

Arch protection: 3 kare içinde ve aynı partyde bulunan herkese protection büyüsü atar.

Curse: Atıldığı kişiye aynı anda Clumsy, Feeblemind ve Weaken büyüleri atılmış gibi olur. Aynı zamanda atıldığı kişinin resistancelarını daha yüksekse %60'a çeker.

Fire field: Atıldığı yere ateşten bir duvar örer. Bu duvar her saniye 2 damage vurur.

*Kaldığı süre (4 + (Magery / 2)) ile hesaplanır.

Greater heal: Atıldığı kişinin (Magery * 0.4) + (1 ila 10) kadar hpsini arttırır(heal).

Lightning: Atıldığı kişiye 30-34 energy damage vurur. Eva ve inscription skillerinden etkilenir.

Mana drain: Atıldığı kişinin mana seviyesini (40 +Eva-RS) kadar düşürür. Etkisi 4 saniye sürer, süre sonunda hedefin mana seviyesi normale dönecektir.

Recall: Mark büyüsüyle işaretlenmiş yerlere anında seyahat edebilmeyi sağlar.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
31 Oca 2011 20:23
Delteo
Üstad

Avatar

Yaş: 40
Kayıt: 04 Oca 2011
Mesajlar: 258

Teşekkür: 5

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
Delteo
Üstad
Magery büyüleri (İlk 4 circle) Konu: Yanıt: Magery büyüleri (İlk 4 circle)
Alıntıyla Cevap Gönder
5. Circle (Mana cost 14, delay 1.5 saniye)

Blade spirits: 6 kare içinde gördüğü her şeye saldıran bir blade spirit çağırır.

*Sahibine ya da dostlarına saldırmaz.
*Bu spirit kendine hedef seçerken öncelikle yüksek strength/tactics sahibi olanları tercih eder.
*Bir vuruşta en çok 15 dmg verebilir.
*120 saniye boyunca -öldürülmezse- kalır.
*Dispel edilebilir.
*Bu spellin mana costu 18, cast süresi 6 saniyedir.

Dispel field: Field büyülerinin (fire, poison gibi) bir karelik kısmını ortadan kaldırır.

İncognito: Büyüyü yapan kişinin adını ve görünüşünü değiştirir. (Kıyafetleri aynı kalır)

*(Magery * 1.2) saniye sürer.

Magic reflection: Büyüyü yapan kişinin physical resistanceını (25 - (Inscription / 20)) kadar düşürür ancak tüm diğer resistlerini 10'ar puan arttırır.

Mind blast: Atıldığı kişiye 40-42 arası cold damage vurur. Eva ve inscriptiondan etkilenmez. Verdiği hasar Magery ve intelligence değerlerine göre hesaplanır.

Paralyze: Rakibin hareket etmesini ve saldırmasını önler.

*Süresi ((caster Eval Int/10) - ((target Resist Magic/10)) *3 saniyedir.

*Paralyze olmuş kişi/yaratık herhangi bir hasar alırsa süresi bitmese bile paralyze etkisinden kurtulur.

Poison field: Dokunanı zehirleyen bir alan yaratır.

*Poison seviyesi poison(in nox) büyüsü ile aynı şekilde hesaplanır. Yani o büyüyle kaçıncı seviye poison verebiliyorsanız bu büyüyle de aynı level poison verirsiniz.

*(3 + (Magery * 0.4)) saniye boyunca sürer.


Summon creature: Düşük seviye, kontrol edilebilen bir yaratık çağırır. (Zayıf bear türleri, cougar vs. çağırılabiliyor bu büyüyle)

*Öldürülmezse (Magery * 4) saniye kalır.

*Bu büyünün mana costu 18, cast süresi 6 saniyedir.

6. circle (Mana cost 20, delay 1.75 saniye)

Dispel: Çağırılmış(summon) bir yaratığı ortadan kaldırır. Dispel atılan yaratık bu büyüye direnebilir.

Energy bolt: Atıldığı kişiye 51-56 energy damage vurur. Eva ve inscriptiondan etkilenir.

Explosion: Atıldığı kişiye 51-56 fire damage vurur. Eva ve inscriptiondan etkilenir.

*Bu büyü atıldıktan iki saniye sonra hasar verir(delay).

İnvisibility: Atıldığı kişiyi (Magery * 1.2) saniye boyunca görünmez yapar. Görünmezlik hareket etmekle, saldırmakla, büyü yapmakla bozulur.

Mark: Bir noktayı işaretleyerek buraya sonradan recall/gate travel büyüleriyle hemen dönebilmeyi sağlar.

Mass curse: 3 karelik alan içindeki herkese curse büyüsü atar.

Paralyze field: Paralyze büyüsünün field şekli olarak düşünülebilir. Süresi doğrudan rakibin RS'sine göre belirlenir.

Reveal: Gizlenmiş bir kişiyi(player) ortaya çıkarır.

*Bu büyü invisibility kullanarak görünmez olan kişileri daima ortaya çıkarır. Hiding kullanarak görünmez olan kişilerde ise başarı şansı rakibin Hiding ve Stealth, büyüyü yapan kişinin Magery ve Detecting Hidden yeteneklerine göre belirlenir.

7. Circle (Mana cost 40, delay 2 saniye)

Chain lightning: Birden fazla hedefe seri halinde yıldırımlar gönderir. Toplam 64-69 energy damage vurur. Eva ve inscriptiondan etkilenir.

Energy field: Wall of stone büyüsünün daha büyük ve daha uzun süren versiyonu olarak düşünülebilir.

*(2 + (Magery * 0.28)) saniye sürer.

Flamestrike: Atıldığı kişiye 64-69 fire damage vurur. Eva ve inscriptiondan etkilenir.

Gate travel: Daha önceden işaretlenmiş (mark) bir bölgeye büyülü bir kapı açar.

Mana vampire: Büyüyü yapan kişi, hedefinden bir miktar mana çekip kendi manasına ekler.

*Transfer edilen mana miktarı (caster Eval Int - target Resist Magic) değeri kadardır. Bununla birlikte rakibin manası sıfırın altına indirilemeyeceği gibi, büyüyü atan kişi de kendi maksimum manasının üzerine çıkamaz. (Yani max manası 141, büyüyü attığı sıradaki manası 121 olan bir büyücü bu büyüyle en fazla 20 mana çekebilir)

Mass dispel: 8 kare içindeki tüm çağırılmış yaratıkları ortadan kaldırır.

Meteor swarm: Bir alana meteor yağdırır. Alandakilere toplam 64-69 fire damage vurur. Eva ve inscriptiondan etkilenir.

Polymorph: Büyüyü yapan kişiyi çeşitli yaratıkların görünümüne büründürür. (Chicken vb.)

8. Circle (Mana cost 50, delay 2.25 saniye)

Earthquake: Bir alanda deprem yaratır. Deprem alandaki tüm geçerli hedeflere hit pointlerinin 1/3'ü kadar hasar verir. (Bu hasar en az 10, en çok 100 olabilir)

*Gizlenmiş (hide) kişilere bu büyüyle hasar verilemez.

Energy vortex: Blade spirit büyüsü ile mantığı aynıdır. Yalnızca farklı kısımlarını yazıyorum:

*Kendine hedef seçerken önce yüksek intelligence/magery sahibi olanları tercih eder.

*Bir vuruşta en çok 26 damage vurabilir.

*90 saniye sürer.

Resurrection: Atıldığı kişiyi hayata döndürür.

*Atıldığı kişinin ölü olması gerekir :)

Summon air elemental: Bir hava elementali çağırır. Bu elemental genel olarak büyülerle dövüşür.

*Öldürülmezse (Magery * 4) saniye boyunca kalır. (Süre tüm summon elemental büyülerinde aynıdır)

*2 slot kaplar.

Summon earth elemental: Bir toprak elementali çağırır. Bu elemental sadece melee olarak dövüşür.

*2 slot kaplar.

Summon water elemental: Bir su elementali çağırır. Hem air elemental gibi büyü yapabilir hem de earth elemental gibi yakın dövüşte iyidir.

*3 slot kaplar

Summon fire elemental: Bir ateş elementali çağırır. Bu yaratık hem büyü hem yakın dövüşte iyidir ve her iki konuda da tüm diğer elementallerden daha güçlüdür.

*4 slot kaplar.

Summon daemon: Bir daemon çağırır. Bu yaratık 7. seviye büyüler kullanabilir ve yakın dövüşte de oldukça güçlüdür.

*4 slot kaplar.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
02 Şub 2011 21:09
OzaN
Bilge



Yaş: 55
Kayıt: 02 Tem 2010
Mesajlar: 451
Cinsiyet: Erkek
Nerden: İstanbuL / Arkana Bak

Durumu: Çevrimdışı

OzaN
Bilge
Magery büyüleri (İlk 4 circle) Konu: Yanıt: Magery büyüleri (İlk 4 circle)
Alıntıyla Cevap Gönder
Earthquake: bbüyüsü hide kişilere zarar vermez denılmiş.

factionda olan hide kişilere zarar verıyor. kendi charımla denedım oldu. belki venüsün getirdiği ek bir uygulamadır.bu serverde orjinalinin dışında olabılır.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
02 Şub 2011 21:17
Delteo
Üstad

Avatar

Yaş: 40
Kayıt: 04 Oca 2011
Mesajlar: 258

Teşekkür: 5

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
Delteo
Üstad
Magery büyüleri (İlk 4 circle) Konu: Yanıt: Magery büyüleri (İlk 4 circle)
Alıntıyla Cevap Gönder
OzaN yazmış:
Earthquake: bbüyüsü hide kişilere zarar vermez denılmiş.

factionda olan hide kişilere zarar verıyor. kendi charımla denedım oldu. belki venüsün getirdiği ek bir uygulamadır.bu serverde orjinalinin dışında olabılır.


Ekleyeyim bunu. Teşekkür ederim.

Edit: Bu arada factionda olan derken aynı factionda olmalarından mı bahsediyorsun yoksa sadece hide olmuş charın herhangi bir factionda olması yeterli mi?

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
02 Şub 2011 22:10
Ajdar
Efsane



Yaş: 40
Kayıt: 23 Ağu 2010
Mesajlar: 740

Teşekkür: 14

Durumu: Çevrimdışı

Ajdar
Efsane
Magery büyüleri (İlk 4 circle) Konu: Yanıt: Magery büyüleri (İlk 4 circle)
Alıntıyla Cevap Gönder
Güzel bir rehber olmuş tüm büyülere bakma fırsatı bulamadım ama gözüme çarpan eklenebilecek şeyler

Wall of stone un arkasına teleport olunamaz energy fielda olunur. Meteor swarm chain lightning ve earthquake büyülerinin etki ettiği kişi sayısı arttıkça dmg bölünür.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Şub 2011 2:30
Delteo
Üstad

Avatar

Yaş: 40
Kayıt: 04 Oca 2011
Mesajlar: 258

Teşekkür: 5

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
Delteo
Üstad
Magery büyüleri (İlk 4 circle) Konu: Yanıt: Magery büyüleri (İlk 4 circle)
Alıntıyla Cevap Gönder
Ajdar yazmış:
Güzel bir rehber olmuş tüm büyülere bakma fırsatı bulamadım ama gözüme çarpan eklenebilecek şeyler

Wall of stone un arkasına teleport olunamaz energy fielda olunur. Meteor swarm chain lightning ve earthquake büyülerinin etki ettiği kişi sayısı arttıkça dmg bölünür.


İlkini ekleyeyim teşekkür ederim.

İkinciye gelince, yazdıklarımdan zaten o anlam çıkıyor diye düşünüyorum. Örneğin meteor swarm bir alana toplam 65 damage vuruyorsa bunun o alandaki kişilere dağılacağını sanırım herkes anlıyordur. Yine de bu konuda da bir not düşeyim. Teşekkürler tekrar.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
03 Şub 2011 2:58
 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder  
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [ 6 mesaj ]  

 
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız