Samurai Empire & Mondain's Legacy Sayfaya git: 1, 2, 3, 4, Sonraki |
Yazar
Mesaj
Öncelikle herkese merhaba,
Uzun süredir oyuna girmiyordum. Bu sabah haftalar, hatta aylar sonra şöyle bir göz atmak için girdim. Oyunu bıraktığım için değil, sıkıldığım için girmiyordum. Okulların kapanmasına ve sınavların bitmesine rağmen online player sayısı epey bir düşmüş. Doğru dürüst action var mı, bir fikrim olmadığı için yorum yapmayacağım. Her türlü karakterim neredeyse tam donanımlı şekilde duruyor ancak artık sıkıcı bir hal aldığı için girmiyordum. Bu nedenle Samurai Empire & Mondain's Legacy konusunu tekrar gündeme getirmek istedim.
Yaklaşık sekiz ay önce, bu konuyu açmıştım. Bazı arkadaşlar desteklemiş, bazı arkadaşlar değişik nedenlerle karşı çıkmışlardı. Artık bence bu değişikliğin yapılması gerekli. Nedenlerini şöyle açıklamak istiyorum:
- Türkiye'de UO, hatta RunUO oyuncuları senelerdir aynı kişiler, guildler aynı guildler, nickler aynı nickler. Neredeyse bir aile gibi olduk. Bir server kapanıyor, öbürü açılıyor herkes hoooop oraya geçiyor. Bıraktım diyenler birkaç ay sonra geri dönüyor. UO'ya sıfırdan başlayan kişi artık yok diyebiliriz. Günümüzün çocukları detay ve grafik olarak daha üstün, üzerine daha fazla yatırım yapılan Online oyunlarıyla meşgul oluyor. Bizim gibi oyun yaşı geçmiş ama UO'dan aldığı tadı başka yerde alamayan kişilerden başka kimse kalmadı. Bu nedenle player sayısını artırmak için yapılabilecek tek şey eski oyuncuların ilgisini çekmek, yeni player beklemek hayal olur...
- Venus'ün son projeleri ne bilemiyorum, kusura bakmayın biraz uzak kaldım dediğim gibi. Oyunda yeni olarak kumarhane gördüm, tamamen boş ve terk edilmiş gibi. Böyle yer, quest, oyun, sistem vb. tip yeniliklerin çok uzun soluklu heyecanlar getirmeyecek olduğu gerçeğini unutmamak gerekir.
- SE & ML ise yeni skiller, dungeonlar, champlar, artifactler, hayvanlar, silahlar, kıyafetler, adalar, evler, stratejiler demek. Komple bir değişiklik demek yani. Ben şahsen SE & ML'yi tam olarak bilmiyorum, bir sunucuda kısa süreli oynama imkanı bulmuştum ve hoş değişiklikler görmüştüm. UO'ya ilk başladığımdaki, yeni birşeyler keşfetmenin ve öğrenmenin getirdiği heyecanı yaşamıştım. Bu tür köklü değişiklikleri göz ardı etmemek lazım...
- Bazı arkadaşlar SE & ML'nin her zaman abartılı silah, skill, artifactleri olduğunu söylerler hep; yok efendim Hiryu varmış, çok güçlüymüş vs. vs. Evet kısmen doğru, ama bu herkes için geçerli ve oyunun dengelerine çok büyük etki eden sistemler değil. Artık klasik UO ve hep aynı action anlayışından da sıkıldık. Senelerdir aynı şey, aynı şey, aynı şey...
- Tabi bir de şu durum var: Değişim ve bilinmeyen, belki daha çok olumlu yanları olmasına rağmen, çoğu zaman insanları korkutur. İmparatorluğunu kurmuş, setini, rare bineklerini, yüzlerce bodcularını tamamlamış oyuncular elbette bu konumlarının değişme ihtimaline karşı SE & ML'ye karşı çıkacaklardır. Hatta belki de Staff'ın bile yeni bir sürümde öğrenmesi gereken şeyler olacak.
- Belki sekiz ay önce erkendi, ama şu an zamanın uygun olduğunu düşünüyorum. Hatta tam sırası, böyle köklü bir değişiklik ancak yaz aylarında, insanların boş zamanları biraz daha bolken yapılmalı. Kan kaybettiğimiz ortada, bırakan çok kişi var, çok guild var. Giden gitsin, kalan kalır felsefesi çok da mantıklı değil. Çünkü UO sunucusu kalabalıkken güzel; kralı da acemisi de, iyisi de kötüsü de varken güzel...
Kusura bakmayın biraz uzun oldu, okuyan ve yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim. Ancak bence bu saatten sonra SE & ML alternatiflerini daha ciddi ve düşünceli olarak incelemek şart.
Uzun süredir oyuna girmiyordum. Bu sabah haftalar, hatta aylar sonra şöyle bir göz atmak için girdim. Oyunu bıraktığım için değil, sıkıldığım için girmiyordum. Okulların kapanmasına ve sınavların bitmesine rağmen online player sayısı epey bir düşmüş. Doğru dürüst action var mı, bir fikrim olmadığı için yorum yapmayacağım. Her türlü karakterim neredeyse tam donanımlı şekilde duruyor ancak artık sıkıcı bir hal aldığı için girmiyordum. Bu nedenle Samurai Empire & Mondain's Legacy konusunu tekrar gündeme getirmek istedim.
Yaklaşık sekiz ay önce, bu konuyu açmıştım. Bazı arkadaşlar desteklemiş, bazı arkadaşlar değişik nedenlerle karşı çıkmışlardı. Artık bence bu değişikliğin yapılması gerekli. Nedenlerini şöyle açıklamak istiyorum:
- Türkiye'de UO, hatta RunUO oyuncuları senelerdir aynı kişiler, guildler aynı guildler, nickler aynı nickler. Neredeyse bir aile gibi olduk. Bir server kapanıyor, öbürü açılıyor herkes hoooop oraya geçiyor. Bıraktım diyenler birkaç ay sonra geri dönüyor. UO'ya sıfırdan başlayan kişi artık yok diyebiliriz. Günümüzün çocukları detay ve grafik olarak daha üstün, üzerine daha fazla yatırım yapılan Online oyunlarıyla meşgul oluyor. Bizim gibi oyun yaşı geçmiş ama UO'dan aldığı tadı başka yerde alamayan kişilerden başka kimse kalmadı. Bu nedenle player sayısını artırmak için yapılabilecek tek şey eski oyuncuların ilgisini çekmek, yeni player beklemek hayal olur...
- Venus'ün son projeleri ne bilemiyorum, kusura bakmayın biraz uzak kaldım dediğim gibi. Oyunda yeni olarak kumarhane gördüm, tamamen boş ve terk edilmiş gibi. Böyle yer, quest, oyun, sistem vb. tip yeniliklerin çok uzun soluklu heyecanlar getirmeyecek olduğu gerçeğini unutmamak gerekir.
- SE & ML ise yeni skiller, dungeonlar, champlar, artifactler, hayvanlar, silahlar, kıyafetler, adalar, evler, stratejiler demek. Komple bir değişiklik demek yani. Ben şahsen SE & ML'yi tam olarak bilmiyorum, bir sunucuda kısa süreli oynama imkanı bulmuştum ve hoş değişiklikler görmüştüm. UO'ya ilk başladığımdaki, yeni birşeyler keşfetmenin ve öğrenmenin getirdiği heyecanı yaşamıştım. Bu tür köklü değişiklikleri göz ardı etmemek lazım...
- Bazı arkadaşlar SE & ML'nin her zaman abartılı silah, skill, artifactleri olduğunu söylerler hep; yok efendim Hiryu varmış, çok güçlüymüş vs. vs. Evet kısmen doğru, ama bu herkes için geçerli ve oyunun dengelerine çok büyük etki eden sistemler değil. Artık klasik UO ve hep aynı action anlayışından da sıkıldık. Senelerdir aynı şey, aynı şey, aynı şey...
- Tabi bir de şu durum var: Değişim ve bilinmeyen, belki daha çok olumlu yanları olmasına rağmen, çoğu zaman insanları korkutur. İmparatorluğunu kurmuş, setini, rare bineklerini, yüzlerce bodcularını tamamlamış oyuncular elbette bu konumlarının değişme ihtimaline karşı SE & ML'ye karşı çıkacaklardır. Hatta belki de Staff'ın bile yeni bir sürümde öğrenmesi gereken şeyler olacak.
- Belki sekiz ay önce erkendi, ama şu an zamanın uygun olduğunu düşünüyorum. Hatta tam sırası, böyle köklü bir değişiklik ancak yaz aylarında, insanların boş zamanları biraz daha bolken yapılmalı. Kan kaybettiğimiz ortada, bırakan çok kişi var, çok guild var. Giden gitsin, kalan kalır felsefesi çok da mantıklı değil. Çünkü UO sunucusu kalabalıkken güzel; kralı da acemisi de, iyisi de kötüsü de varken güzel...
Kusura bakmayın biraz uzun oldu, okuyan ve yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim. Ancak bence bu saatten sonra SE & ML alternatiflerini daha ciddi ve düşünceli olarak incelemek şart.

Servarın Ml ye donmesı cok sacma olur.Orjınal Mondain ıle bu servar arasında dağlar kadar fark var.Mesela playere vurabılecegın max damage 35-37 yapabılecegın hp 155 160 gecmez ve runık lerde cok fark var.
Ama dungenlerı olsun sampıyonları olsun Ml bambaska bır tad ve zevk su an ml servar buluyum dogru duzgun orda oynarım kesınlıkle.
Eger bu servar Ml ye donerse su ankınden daha az oyuncu kalacaktır emın ol.
Ama dungenlerı olsun sampıyonları olsun Ml bambaska bır tad ve zevk su an ml servar buluyum dogru duzgun orda oynarım kesınlıkle.
Eger bu servar Ml ye donerse su ankınden daha az oyuncu kalacaktır emın ol.


Köklü bir değişiklik belki belli miktarda player kaybına neden olacaktır. Bazı kişileri zor durumda bırakacaktır. Ama bazı şeylerin gerçekten düşünülerek tartışılarak eklenmesi çok hoş olacaktır.
Dungeonlar bineklerin eklenmesi bir sorun olmayacaktır.
Ama örneğin;
ML versiyonunda karakterin üstüne giydiğin her ek str = yarısı kadar hp vermekte. Yani totem 30 hp değil 20/2= 10 hp verecektir.
Şimdi herşeyini döküp totem alan adamlara yazık olacak. Totem için o kadar kasan adama yazık olacak. Bunları gözardı etmemek lazım.
Bu yüzden köklü bir değişiklik değil ama yavaş yavaş bazı özellikler eklenmeli.
Mesela Venus geldiğinde Rune Beetle / Bake / Hiryu vs. i başta ekleyebilir. Hatta bunları bir süreliğine ilshenar a atabilir. Böylece Tokuno adalarıyla uğraşacak vakti kalır bize de bir parmak bal çalar.
Sonra ML dungeonlarıyla uğraşabilir. Onları aktifleştirebilir.
Onlar bittikten sonra duyuru yapabilir. Tokuno adası ve ToT (Treasures of Tokuno) 1 ay sonra aktif olacak ve 1 ay boyunca ToT düşürebileceksiniz gibi. vs vs :)
Dungeonlar bineklerin eklenmesi bir sorun olmayacaktır.
Ama örneğin;
ML versiyonunda karakterin üstüne giydiğin her ek str = yarısı kadar hp vermekte. Yani totem 30 hp değil 20/2= 10 hp verecektir.
Şimdi herşeyini döküp totem alan adamlara yazık olacak. Totem için o kadar kasan adama yazık olacak. Bunları gözardı etmemek lazım.
Bu yüzden köklü bir değişiklik değil ama yavaş yavaş bazı özellikler eklenmeli.
Mesela Venus geldiğinde Rune Beetle / Bake / Hiryu vs. i başta ekleyebilir. Hatta bunları bir süreliğine ilshenar a atabilir. Böylece Tokuno adalarıyla uğraşacak vakti kalır bize de bir parmak bal çalar.
Sonra ML dungeonlarıyla uğraşabilir. Onları aktifleştirebilir.
Onlar bittikten sonra duyuru yapabilir. Tokuno adası ve ToT (Treasures of Tokuno) 1 ay sonra aktif olacak ve 1 ay boyunca ToT düşürebileceksiniz gibi. vs vs :)

Edit olmadığından yazamıyorum ama hali hazırda ML serverında oynamak isteyen 20-30 kişilik bir player grubuda var. Serverları kapanmış durumda ve bir kısmı Venus u tanımakta güven duymakta. Böyle değişiklikler yapılacaksa bu servera başlayacaklardır.


"Hades" aslında herşeyi çok güzel, kısa ve net açıklamış.Yeniliğin her zaman için iyi olduğunu savunan birisiyim.Bu tarz konuların açıldığı her başlıkta, yeniliğin yapılması için bir çok yazı yazdım, bir çok desteğim oldu.Kişisel konuştum ama bir çok kişinin de desteğinin olduğunu gördüm.
Çok doğru bir düşünce.Mesela Kayıp Diyarlar[kapandığı için rahat isim verebiliyorum] bu tarz SE & ML nin öncülüğünü çok iyi şekilde yapmış bir server.Ben aynı şekilde Venüs'ün bu tarz bir değişikliğe gitmesi gerektiğini savunuyorum ama hiç bir şekilde insanları yeniliklerden korkutmadan yapması gerekiyor.
Mesela yeni bineklerin çok abartılı olduğunu, yeni silahların çok güçlü olduğunu, yeni dungeonların garip olduğunu düşünen yüzlerce insan var.Bunun nedeni; eskiden açılmış bir serverda[anetmiydi neydi hatırlamıyorum], ML'nin bazı guildlerin, bazı insanların kendi egosunu tatmin edebilmesi için, oluşturulmuş saçma sapan bir sistem topluluğu olmasıydı.[Biraz garip bir cümle oldu neyse..]
Hades'in de dediği gibi; yok efendim hiryu kocamanmış, rune bettle daha uzağa işiyormuş vs.. tarzı yaratıkları bu kadar abartmamak lazım.Sonuçta onlarında hisleri var..Pardon ne hissi ya, oyundan bahsediyoruz dimi...Sonuçta onlarında gücü ölümsüzlük derecesinde değil, dediğim gibi abartıldığı için bu kadar korkuluyor bu hayvanlardan.Oynayan arkadaşlar bilir hiç bir şekilde bir blood elemental'den, meer'dan farkları yoktur onların.
Yeniliklerle gelecek olan silahlardan korkan insanlarda var mesela.Küçük bir şey demek istiyorum burda.Siz nasıl DF'ye girip 325346hafta boyunca en güzel artiye sahip olabilmek için kasıyorsunuz; aynı şekilde ML ile gelen silahlara ulaşmak için de bu kadar zaman dilimini harcamanız gerekiyor.
Yani bilen ile bilmeyen arasında bir fark yok.Fark merak eden ile etmeyen arasında...
Şimdi bazı arkadaşlar "özet geç lan ..." dicekler.
Özet : SE & ML'ye hep destek tam destek.
Hades yazmış:
Çok doğru bir düşünce.Mesela Kayıp Diyarlar[kapandığı için rahat isim verebiliyorum] bu tarz SE & ML nin öncülüğünü çok iyi şekilde yapmış bir server.Ben aynı şekilde Venüs'ün bu tarz bir değişikliğe gitmesi gerektiğini savunuyorum ama hiç bir şekilde insanları yeniliklerden korkutmadan yapması gerekiyor.
Mesela yeni bineklerin çok abartılı olduğunu, yeni silahların çok güçlü olduğunu, yeni dungeonların garip olduğunu düşünen yüzlerce insan var.Bunun nedeni; eskiden açılmış bir serverda[anetmiydi neydi hatırlamıyorum], ML'nin bazı guildlerin, bazı insanların kendi egosunu tatmin edebilmesi için, oluşturulmuş saçma sapan bir sistem topluluğu olmasıydı.[Biraz garip bir cümle oldu neyse..]
Hades'in de dediği gibi; yok efendim hiryu kocamanmış, rune bettle daha uzağa işiyormuş vs.. tarzı yaratıkları bu kadar abartmamak lazım.Sonuçta onlarında hisleri var..Pardon ne hissi ya, oyundan bahsediyoruz dimi...Sonuçta onlarında gücü ölümsüzlük derecesinde değil, dediğim gibi abartıldığı için bu kadar korkuluyor bu hayvanlardan.Oynayan arkadaşlar bilir hiç bir şekilde bir blood elemental'den, meer'dan farkları yoktur onların.
Yeniliklerle gelecek olan silahlardan korkan insanlarda var mesela.Küçük bir şey demek istiyorum burda.Siz nasıl DF'ye girip 325346hafta boyunca en güzel artiye sahip olabilmek için kasıyorsunuz; aynı şekilde ML ile gelen silahlara ulaşmak için de bu kadar zaman dilimini harcamanız gerekiyor.
Yani bilen ile bilmeyen arasında bir fark yok.Fark merak eden ile etmeyen arasında...
Şimdi bazı arkadaşlar "özet geç lan ..." dicekler.
Özet : SE & ML'ye hep destek tam destek.

Türkiyenin değil belkide avrupanın en iyi ML serverı açıldı ama Türkiyede tutmadı aylarcada 0 plyer ile açık kaldı
runuo ya alışanlar, runuo da kendine belirli bir taktik belirlemiş kalıplar çizilmiş
ML ye ayak uyduramıyor, o arada bazıları her türlü teferruatı bildiğinden aşırı derecede farklar açılıyor
Sonra ez ilen ve sıkılan oyuncular bırakıyor, bilenlerde kendi atını kesmekten sıkılınca onlarda bırakıyor :)
Yani ufak tefek yenilik olur ama siz elma agacına üzüm aşlamaya çalışıyorsunuz,
runuo ya alışanlar, runuo da kendine belirli bir taktik belirlemiş kalıplar çizilmiş
ML ye ayak uyduramıyor, o arada bazıları her türlü teferruatı bildiğinden aşırı derecede farklar açılıyor
Sonra ez ilen ve sıkılan oyuncular bırakıyor, bilenlerde kendi atını kesmekten sıkılınca onlarda bırakıyor :)
Yani ufak tefek yenilik olur ama siz elma agacına üzüm aşlamaya çalışıyorsunuz,

@Persephone 80-90 player gitmeyecek tabiki :)
@Comuidus un dediklerine katılıyorum.
Bence bu yüzden yapılması gereken. Herşeyin çok yavaş eklenmesi. Bu süreçte bilenler ile bilmeyenler arasında fark olmayacaktır.
Tameable yaratıklar eklenir mesela. Herkes 1 hafta 2 hafta bunlardan hangisi iyi neyi ne yapıyor çözer sorar öğrenir birbirinden herkes belli bir seviyeye gelir.
Sonra bir dungeon açılır. Twistead Weald mesela. Orda hangi yaratığı nasıl kesmelisin. Bataklıktan geçince yaratık çıkıyor onu nasıl kesmelisin vs bunları herkes çözer. Daha sonra farklı bir dungeon açılır.
Yani süreci zamana yayarsak ne Comuidus ın dediği gibi kimsenin ezileceğini düşünmüyorum ne de Persephone un dediği gibi 90 kişininde serverdan kaçacağını.
Hak verebilirsiniz vermeyebilirsiniz.
Son: Tam anlamıyla ml e geçiş zor ama yavaş yavaş bazı eklentiler yapılabilir.
@Comuidus un dediklerine katılıyorum.
Bence bu yüzden yapılması gereken. Herşeyin çok yavaş eklenmesi. Bu süreçte bilenler ile bilmeyenler arasında fark olmayacaktır.
Tameable yaratıklar eklenir mesela. Herkes 1 hafta 2 hafta bunlardan hangisi iyi neyi ne yapıyor çözer sorar öğrenir birbirinden herkes belli bir seviyeye gelir.
Sonra bir dungeon açılır. Twistead Weald mesela. Orda hangi yaratığı nasıl kesmelisin. Bataklıktan geçince yaratık çıkıyor onu nasıl kesmelisin vs bunları herkes çözer. Daha sonra farklı bir dungeon açılır.
Yani süreci zamana yayarsak ne Comuidus ın dediği gibi kimsenin ezileceğini düşünmüyorum ne de Persephone un dediği gibi 90 kişininde serverdan kaçacağını.
Hak verebilirsiniz vermeyebilirsiniz.
Son: Tam anlamıyla ml e geçiş zor ama yavaş yavaş bazı eklentiler yapılabilir.


1. sayfa (Toplam 4 sayfa) [ 32 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |