Rahatsızlık Veren Sistemler |
Yazar
Mesaj
Merhaba bu başlık altında gerçekten rahatsızlık duyduğum bir kaç şeyi anlatacağım, yanlış anlaşılmasın amacım hiçbir şekilde karalamak değildir sadece olsa daha iyi olur dediğim şeylerden bahsedeceğim.
1- Player öldürdükten sonra kısa süreli squelch;
Birden fazla kişiyle savaşırken bir kişiyi öldürdükten sonra dismount veya bola yersek eğer bineğe attackladıkları takdirde bineği çağıramıyoruz, bunun dışında pvp yapan tamerlarda göz önünde bulundurulursa kullanılan bu sistemin actionda sıkıntı yaratacağını düşünüyorum. Sebep her ne kadar kışkırtma, küfür vb. şeyleri engellemek olsa da bu sistemle değil verilen cezaların caydırıcılığının arttırılarak engellenmeye çalışılması taraftarıyım. Küfür eden insanlar olduğu için etmeyen insanlarıda engellemenin doğru olmadığı görüşündeyim. Kısacası pire için yorgan yakmayalım.
2- Öldükten sonra party daveti alamama;
Üstteki sistem gibi bu da çok rahatsızlık verici bir sistem. Party daveti gönderildikten sonra kabul edip etmemek playerın elinde olan bir şeydir, ister kabul eder ister kabul etmez, bu seçimi playerın elinden almanın yanlış olduğunu düşünüyorum. Sadece pvpde değil pvm yaparken ya da başka durumlarda ölünce party atmamız gerekirse atamıyoruz veya alamıyoruz bu sisteminde gereksiz olduğu kanısındayım.
3- Bir vendora buy yaptıktan sonraki delay;
Bu sisteminde makroyu engellemek için olduğunu biliyorum fakat acele bir durum olduğunda bu sistem de sorun yaratıyor mesela geçen gün tamerla öldüm cesedim gitmek üzereydi ve lunaya gidip reg aldım sonra müzik aleti almak için o süreyi beklemek zorunda kaldım, gerçekten çok sinir bozucu bir sistem.
Yukarıda verdiğim üç örneğe ve serverdaki diğer önlemlere şöyle bir baktığımızda kural ihlal eden ya da kötü niyetli hareket eden playerları engellemek için playerların tamamının oyun kalitesini etkileyecek sistemlerin olduğunu görüyoruz. Benim görüşüm önlem ve engelleme amaçlı sistemlerin sadece kuralları ihlal eden veya art niyetli hareket eden playerlara yönelik olmasıdır, böylece iyi playerlar aynı muameleyi görmez ve oyun kalitesinden ödün verilmez. Unutmayalım ki bir serverda 500 online player olsada kaliteli player olmadıktan sonra zevk olmaz ve ne siz staff olarak verdiğiniz emeğin karşılığını alabilirsiniz ne player olarak biz. Kaliteli playerları bezdirmemek ve server bünyesinden tutmak önemli bir husustur.
Eklemek istediğiniz bir şey varsa lütfen güzel bir üslupla ekleyin ki konunun kilitlenmesini veya silinmesini engelleyelim ve burada rahatsızlık duyduğumuz sistemlerle ilgili tartışabilelim.
1- Player öldürdükten sonra kısa süreli squelch;
Birden fazla kişiyle savaşırken bir kişiyi öldürdükten sonra dismount veya bola yersek eğer bineğe attackladıkları takdirde bineği çağıramıyoruz, bunun dışında pvp yapan tamerlarda göz önünde bulundurulursa kullanılan bu sistemin actionda sıkıntı yaratacağını düşünüyorum. Sebep her ne kadar kışkırtma, küfür vb. şeyleri engellemek olsa da bu sistemle değil verilen cezaların caydırıcılığının arttırılarak engellenmeye çalışılması taraftarıyım. Küfür eden insanlar olduğu için etmeyen insanlarıda engellemenin doğru olmadığı görüşündeyim. Kısacası pire için yorgan yakmayalım.
2- Öldükten sonra party daveti alamama;
Üstteki sistem gibi bu da çok rahatsızlık verici bir sistem. Party daveti gönderildikten sonra kabul edip etmemek playerın elinde olan bir şeydir, ister kabul eder ister kabul etmez, bu seçimi playerın elinden almanın yanlış olduğunu düşünüyorum. Sadece pvpde değil pvm yaparken ya da başka durumlarda ölünce party atmamız gerekirse atamıyoruz veya alamıyoruz bu sisteminde gereksiz olduğu kanısındayım.
3- Bir vendora buy yaptıktan sonraki delay;
Bu sisteminde makroyu engellemek için olduğunu biliyorum fakat acele bir durum olduğunda bu sistem de sorun yaratıyor mesela geçen gün tamerla öldüm cesedim gitmek üzereydi ve lunaya gidip reg aldım sonra müzik aleti almak için o süreyi beklemek zorunda kaldım, gerçekten çok sinir bozucu bir sistem.
Yukarıda verdiğim üç örneğe ve serverdaki diğer önlemlere şöyle bir baktığımızda kural ihlal eden ya da kötü niyetli hareket eden playerları engellemek için playerların tamamının oyun kalitesini etkileyecek sistemlerin olduğunu görüyoruz. Benim görüşüm önlem ve engelleme amaçlı sistemlerin sadece kuralları ihlal eden veya art niyetli hareket eden playerlara yönelik olmasıdır, böylece iyi playerlar aynı muameleyi görmez ve oyun kalitesinden ödün verilmez. Unutmayalım ki bir serverda 500 online player olsada kaliteli player olmadıktan sonra zevk olmaz ve ne siz staff olarak verdiğiniz emeğin karşılığını alabilirsiniz ne player olarak biz. Kaliteli playerları bezdirmemek ve server bünyesinden tutmak önemli bir husustur.
Eklemek istediğiniz bir şey varsa lütfen güzel bir üslupla ekleyin ki konunun kilitlenmesini veya silinmesini engelleyelim ve burada rahatsızlık duyduğumuz sistemlerle ilgili tartışabilelim.
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [ 2 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |