Df Puan Sistemi.. Sayfaya git: Önceki, 1, 2, 3, 4, 5, 6, Sonraki |
Yazar
Mesaj
Aslında Ultima Online'a kabataslak baktığımız zaman, onu diğer oyunlardan ayrılmasını sağlayan önemli bir özellik görürüz.Oda "şans" faktörüdür.World of warcraft, Knight Online, yada Warhammer Online gibi oyunlara baktığımızda, PVE'lerinde alınacak ödüller sabittir.Yani bir yere gittiğinizde şansına değil, performansınıza göre ödül alırsınız ve ödülünüzü bilirsiniz.(Ödülden kasıt loot yada artifact ).Fakat Ultima Online oyun dinamiğinde birçok yerde "şansın" etkili olduğunu görürürüz.Doom Gauntlet harici champion battlelarda bile çantanıza gelecek ps yada psnin durumu (110,115,120) belli değildir.Bu birçok kez MMPORG sayfalarında tartışılmıştır.Genel kanının yanı sıra azımsanmayacak bir grup Ultima Online'nın en belirgin ve tutulur özelliğinin bu olduğu yönündedir.Ayrıca son oynadığım oyun olan World of Warcraftta son zamanlarda bunu yakınlaşma çabası görürüz (Sea Turtle, Yumurtadan çıkma şansı bulunan Green Proto Drake gibi).Tabiki onlar şimdilik oyunun pve ve pvp denklemini sarsmayacak şekilde deniyorlar.Hal böyle olunca Ultima Online dünyasının dengesinde, şans çok önemli bir faktördür.Şimdi size elle tutulur bir örnek vericem ve bana hak verecekseniz.
Ben çok iyi pvp yapmayı bilmeyen bir adamım, (atıyorum) diblo ise koduğunu oturtan bir adam.Ben onun seviyesine gelebilmek için mutlaka farklı arayışlara giricem.Devamlı actionda öldüğüm için Gauntlette daha fazla takılıcam.Ama diablo zaten babayiğit bir abimiz olduğundan actionada zaman ayırmak zorunda kalıcak.Ben jackals düsürücem, diabloya bir adım daha yaklaşıcam.Ee diablonun beni gördüğü yerde küllüm ettiğini varsayarsak, ben en azından artık onun karşısında durma cesareti göstericem.Bir diğer yandada Hermesus var.Hermesusta orta halli, takım pvpsinde etkin bir arkadaşımız.Ama gel gelelim Gauntlet olayından nefret ediyor.Peki o nabıcak?Açıcak Odhinn'inki (gerçi o kadar kimse yapamazda :D ) gibi bir craft o bod senin bu maden benim toz atacak, setini itemini burdan tedarik edecek.İşte size 3 insanın oyunu nasıl dengelendiğine dair bir senaryosu.Biliyorum bazılarınız beni anlamayacak yada bu yazıyı salakça bulacak.Ama ister inanın ister inanmayın Ultima Online'ın dengesi bundan ibarettir.Default sistemler her zaman zevk verir.Ultima Online gerçekten onu sevene ve sabırla oynayana asla sırt çevirmeyen bir oyundur.Uzun yıllar oynamış arkadaşlar buna tartışmasız katılacaktır.
Şimdi gelelim Df puan sistemine.Açıkçası böyle bir sistemde daha önce hiç oynamadım.Ama anladığım kadarı ile Gauntlette bossları ve Dark Father'ı keserek belli bir Gauntlet puanı elde ediyoruz.Bu (atıyorum) 2000 olduğunda şansımız %2.4 artıyor (gene atıyorum).Eğer bu belli bir oranda sabitlenecekse, diyecek sözüm olamaz.En azından günlerce kasıp isyan eden arkadaşların şansları artmış olur.Ama şayet bu sınırsız ilerlemeye devam ederse (atıyorum %10 a cıkmak gibi).İnanın bu çok saçma olacaktır.Yazımda dediğim gibi oyunun şans dengelerinin çok bızıklanmaması taraftaryım.Çünkü inanın bana sizin oyundan zevk almanızı sağlayan bu dengeler.
Edit : PVE = Player versus Environment demek arkadaşlar.Wowdan böyle yapıştı dilime.Yani Uodaki Player versus Monster ile aynı anlamı taşıyor yanlış anlamayın.
Ben çok iyi pvp yapmayı bilmeyen bir adamım, (atıyorum) diblo ise koduğunu oturtan bir adam.Ben onun seviyesine gelebilmek için mutlaka farklı arayışlara giricem.Devamlı actionda öldüğüm için Gauntlette daha fazla takılıcam.Ama diablo zaten babayiğit bir abimiz olduğundan actionada zaman ayırmak zorunda kalıcak.Ben jackals düsürücem, diabloya bir adım daha yaklaşıcam.Ee diablonun beni gördüğü yerde küllüm ettiğini varsayarsak, ben en azından artık onun karşısında durma cesareti göstericem.Bir diğer yandada Hermesus var.Hermesusta orta halli, takım pvpsinde etkin bir arkadaşımız.Ama gel gelelim Gauntlet olayından nefret ediyor.Peki o nabıcak?Açıcak Odhinn'inki (gerçi o kadar kimse yapamazda :D ) gibi bir craft o bod senin bu maden benim toz atacak, setini itemini burdan tedarik edecek.İşte size 3 insanın oyunu nasıl dengelendiğine dair bir senaryosu.Biliyorum bazılarınız beni anlamayacak yada bu yazıyı salakça bulacak.Ama ister inanın ister inanmayın Ultima Online'ın dengesi bundan ibarettir.Default sistemler her zaman zevk verir.Ultima Online gerçekten onu sevene ve sabırla oynayana asla sırt çevirmeyen bir oyundur.Uzun yıllar oynamış arkadaşlar buna tartışmasız katılacaktır.
Şimdi gelelim Df puan sistemine.Açıkçası böyle bir sistemde daha önce hiç oynamadım.Ama anladığım kadarı ile Gauntlette bossları ve Dark Father'ı keserek belli bir Gauntlet puanı elde ediyoruz.Bu (atıyorum) 2000 olduğunda şansımız %2.4 artıyor (gene atıyorum).Eğer bu belli bir oranda sabitlenecekse, diyecek sözüm olamaz.En azından günlerce kasıp isyan eden arkadaşların şansları artmış olur.Ama şayet bu sınırsız ilerlemeye devam ederse (atıyorum %10 a cıkmak gibi).İnanın bu çok saçma olacaktır.Yazımda dediğim gibi oyunun şans dengelerinin çok bızıklanmaması taraftaryım.Çünkü inanın bana sizin oyundan zevk almanızı sağlayan bu dengeler.
Edit : PVE = Player versus Environment demek arkadaşlar.Wowdan böyle yapıştı dilime.Yani Uodaki Player versus Monster ile aynı anlamı taşıyor yanlış anlamayın.
Fu yazmış:
Fu üstelik bu puan sadece Df ile sınırlı değil.Pargon kesitiğinde ayrıca Paragon Puanı alıyorsun. Üstelik ister DF ister Paragon Olsun artifact düştüğünde Df den düşerse DF Pargondan düşerse Paragon Puanı Sıfırlanıyor. Şimdi Server hakkındaki fikirler her geçen gün artmakta. Buda bizim server için düşündüğümüz fikirleri değiştirmekte. 10 temmuzdan Sonra bu konu ve Server hakkında ayrıntılı Bilgiler verilcektir. İlginiz için Teşekkür ederiz.
Luna yazmış:
emek harcayanin hakkini alacagi yer df degil bence, terzi olabilir, champ yapmak olabilir. artifact adi ustunde nadir bulunan esya, eger df puan sistemi ile. ayni lucka sahip ikisi olsun, birisi 1000 kere gitmis digerinin ilk gidisi, aralarindaki fark %1 gibi bir sey olacaksa hadi neyse ama adam illa her gun gitti diye sansi %10 gibi bir sey olursa bu mantiksiz. sahsen ben df'ye artifact icin degil, sirf lootdan guzel item cekmek icin giderdim, bence asil df'nin lootunu standart yapin, cogu server'da item kalitesi asagiya cekiliyor.
avalon yazmış:
Arkadaşım Ben hala alatamıyorum sanırım. Orda yazdım Özellikle 10 Temmuzdan sonra server hakkında bilgi verilecektir diye. Burda Fu arkadaşımıza Df Puan sistemini anlattım ve birçok insanda DF'den artifak düşürmek için giriyor. Orda artifak kasan kişileride düşünmek lazım.Sadece Kendimizi değil Başkalarınıda düşünmeliyiz.10 Temmuzdan sonra server hakkında bilgi verilecektir. Teşekkürler.
Luna yazmış:
ya ben burda turkceyi unuttum ya da yazdiklarimdan baska bir sey anliyorum. ben server hakkinda bilgi mi istedim ki bana iki kere 10 temmzuda server hakkinda bilgi verilecek dedin, ben de biliyorum venus 100 kere yazdi 10 temmuzu bekleyin diye. biz burda dusunce paylasiyoruz ben kendi dusuncelerimi yazdim, bunun adi bencillik mi oluyor, anlamadim. herkes tabiki kendi isine gelen seyi yazacaktir, herkesin fikirleri cercevesinde venus gerekeni yapar.
biz burda kac gundur ne yapiyoruz, umarim bir fikrin vardir, herkes dusuncelerini paylasiyor. misal ben deafult bir server istiyorum, baskasi bodcu sistemi istiyor, ben kalkip ona arkadasim bencil olma demiyorum. kimseyi %100 memnun edecek bir yer zaten yapamazsin, herkes dusuncelerini paylasmak icin burda. niye bu kadar tepki gosterdin acikcasi anlamadim.
avalon yazmış:
Yazdığın mesajlarda hep aynı belirttiğin düşünceleri tekrar tekrar dile gitiriyorsun, tamam isteklerinizi göz önünde bulunduracağımızı söyledik. Orda konuda bilgisi olmayan arkadaşa bilgi veriyorum üstelik sadece bununla kalmıyacağınıda belirtiyorum.10 temmuz dememim sebebide bu. Milletin senin yazdıklarından başka anlam çıkarmasını istediğim için bu tepki. sana kasıtlı bişi yok.
avalon yazmış:
Daha önceden World of UO 2'de oynadın mı? Bu verdiğin yanıta göre oynamamışsın. O halde bir konuda bilgi sahibi değilsen konuşman anlamsız olur.
Sunucu ile ilgili resmi duyurular, genel bilgiler, artifact şansları, rarelerin durumu, drop rate, skill gain vs. tüm bilgiler gelecek hafta içinde verilecektir.
Fu yazmış:
Warhammer daki sistem Public questlerde ,Aynı uo daki champion sisitemi gibi cok benziyor..Venusun dedigi sisiteme cok benziyor..Publiclere giriyorsunuz ordan puanlar geliyor Tome nize..En iyi aldıysanız bir diger publixde Daha önce aldıgınız puanlar etki etmiyor gibi..Cok güzel bir Gamble sistemi var..Aynı df deki venusun yaptıgı df puanı gibi.KEstiginiz her yatarıkda gamble şansını yükseltiyor..Artifactı düşürtmüyor.)) Bu zaten masa üstü frp oynuyanlar bilir.hamle sırası sizdedir zar atarsınız..Aynen böyle bişi bu .Fu demek istedigini cok iyi anlıyorum..
Eklemek istiyorum..Oyunun orjinal drop ratelerini uyarlanırsa..Ne kolay ne zor düşüyor..tartışmaya bile gerek yok..Bu kadar konusu olmasına gerek bile yok..Df puanıda gayet güzel bir gambler sisitemi aslında..Yaw Daha önce server acma girişimim olmuştu..Onda biz plato ile Ciritcal hit uygulaması yapmıştık.Uo ya entegre etmek icin ugrastık..Herkes isyan etti sabır etmedi.bizde kadlırdık :) Silahlara Ekledik o olasılıgı.:tabi test süresinde dengeyi oturtmak kolay degil..Sabretmediler.haklılarda Tek vurusda indiriyordu..Yane Df Puan sistemi ben bildigimden söylüyorum ..Telaş edicek ,şüpheye düşürücek tartışma yapıcak bir sistemdegil aksine herkesinsevecegi bişi..Vicdanınız rahat oluyor :) telaş etmeyin..
4. sayfa (Toplam 6 sayfa) [ 56 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |