Acıkma sistemi Sayfaya git: 1, 2, Sonraki |
Yazar
Mesaj
Henüz newbie center'dan çıkamadığım için dışarıda çalışıyor mu bilmiyorum, eğer çalışıyorsa lütfen yazdıklarımı gözardı edin.
Acıkma sistemi talep ediyorum. Oyuna gerçekçilik kattığı gibi sakin oyun tarzı olan oyuncular için güzel bir meslek kapısı oluyor. Britain köprü üstünde balık ekmek muhabbetleri başlıyor, dilenciler "açım, abi bi ekmek parası" dediklerinde daha bi inandırıcı oluyorlar, kısaca renk katıyor sunucuya.. :)
Acıkma sistemi talep ediyorum. Oyuna gerçekçilik kattığı gibi sakin oyun tarzı olan oyuncular için güzel bir meslek kapısı oluyor. Britain köprü üstünde balık ekmek muhabbetleri başlıyor, dilenciler "açım, abi bi ekmek parası" dediklerinde daha bi inandırıcı oluyorlar, kısaca renk katıyor sunucuya.. :)
Arkadaşlar hemen "uğraşamam" cevapları gelmeye başladı. Yaw, bu oyunun ruhuna aykırı bu "uğraşamam" lafı. Uğraşacaksın ki bir keyfi olsun.
Acıkma sistemi gelir, vendorlardan yiyecekler kaldırılır. Sen balık tutmak istemiyorsan tutmazsın. Birileri balıkçı char açar, birileri gider inek keser, birileri elma toplar, bir yiyecek ekonomisi oluşur, sen de gider canın ne yemek istiyorsa satın alırsın. Bunlar senelerce başarıyla uygulanmış sistemlerdir.
Acıkma sisteminde script öyle zırt pırt açlıktan ölmeyeceğimiz şekilde, örneğin 8 saatlik süreye göre ayarlanır, 8 saatte bir yemek yememiz gerekir. Script bizi açlık durumunuza göre zaman zaman uyarır. Öyle açlıktan herkes olduğu yere yığılıverecek sanmayın. Bunlar oyuna detay katar, ne kadar çok detay olursa o kadar gerçekçi, ne kadar gerçekçi olursa o kadar keyifli olur oyun.
Mesela burada bandajlar güme gidiyor, oysa kanlı bandajlar çantaya düşebilir, scriptleri var bunların. Gidersin, kanlı bandajları suda yıkarsın, belli bir fire ile bandajlarını yeniden kullanılabilir hale getirirsin. "Uğraşamam" diyorsan da at yere, git yeni bandaj kes. Ama bu detay olsun sunucuda.
Başarılı bir UO shardında herşey NPC vendorlarda bulunmaz, shardın ekonomisini oyuncular ayakta tutar. Burada NPC vendora gidiyorsun, adamda elli türlü potion var. Oysa NPC'de en basit 3-4 potion olmalı, o da yeni oyuncular için. Potion lazımsa alchemist oyuncular yapıp satmalı. Shardda oyuncuları ekonominin içine kattıkça daha çok oyuncu iletişimi sağlanır, şehirler canlanır.
Lütfen herşeye "uğraşamam" gözüyle bakmayın, PvP'ci olan yine yapar, PvE'ci olan yine yapar, ama hiç değilse arada bir şehre uğrayıp da diğer oyuncularla alışveriş yapar, iletişim kurar, otomatik olarak işin "role playing" kısmı yerine oturmuş olur.
Eskiler anlamıştır ne anlatmaya çalıştığımı. Yöneticilerden rica ediyorum, vendorlardan yiyecekleri kaldırıp acıkma sistemini kursunlar.
Acıkma sistemi gelir, vendorlardan yiyecekler kaldırılır. Sen balık tutmak istemiyorsan tutmazsın. Birileri balıkçı char açar, birileri gider inek keser, birileri elma toplar, bir yiyecek ekonomisi oluşur, sen de gider canın ne yemek istiyorsa satın alırsın. Bunlar senelerce başarıyla uygulanmış sistemlerdir.
Acıkma sisteminde script öyle zırt pırt açlıktan ölmeyeceğimiz şekilde, örneğin 8 saatlik süreye göre ayarlanır, 8 saatte bir yemek yememiz gerekir. Script bizi açlık durumunuza göre zaman zaman uyarır. Öyle açlıktan herkes olduğu yere yığılıverecek sanmayın. Bunlar oyuna detay katar, ne kadar çok detay olursa o kadar gerçekçi, ne kadar gerçekçi olursa o kadar keyifli olur oyun.
Mesela burada bandajlar güme gidiyor, oysa kanlı bandajlar çantaya düşebilir, scriptleri var bunların. Gidersin, kanlı bandajları suda yıkarsın, belli bir fire ile bandajlarını yeniden kullanılabilir hale getirirsin. "Uğraşamam" diyorsan da at yere, git yeni bandaj kes. Ama bu detay olsun sunucuda.
Başarılı bir UO shardında herşey NPC vendorlarda bulunmaz, shardın ekonomisini oyuncular ayakta tutar. Burada NPC vendora gidiyorsun, adamda elli türlü potion var. Oysa NPC'de en basit 3-4 potion olmalı, o da yeni oyuncular için. Potion lazımsa alchemist oyuncular yapıp satmalı. Shardda oyuncuları ekonominin içine kattıkça daha çok oyuncu iletişimi sağlanır, şehirler canlanır.
Lütfen herşeye "uğraşamam" gözüyle bakmayın, PvP'ci olan yine yapar, PvE'ci olan yine yapar, ama hiç değilse arada bir şehre uğrayıp da diğer oyuncularla alışveriş yapar, iletişim kurar, otomatik olarak işin "role playing" kısmı yerine oturmuş olur.
Eskiler anlamıştır ne anlatmaya çalıştığımı. Yöneticilerden rica ediyorum, vendorlardan yiyecekleri kaldırıp acıkma sistemini kursunlar.
vendorlardan satış kaldırılırsa güzel olur
sebze meyva yetiştiriciliği
hayvan etlerini pişirmek vs
yeni bir gelir kapısı açılır
çok sık acıkma muabeti olmassa zevk katabilir.
ölme muabeti olmazda çok aç olunca lichformdaki gibi 1 hp düşer durmadan 1 hpde kalır char en kötü.
sebze meyva yetiştiriciliği
hayvan etlerini pişirmek vs
yeni bir gelir kapısı açılır
çok sık acıkma muabeti olmassa zevk katabilir.
ölme muabeti olmazda çok aç olunca lichformdaki gibi 1 hp düşer durmadan 1 hpde kalır char en kötü.
Azazel yazmış:
zaten direkt olarak ölmuyor yavaş yavaş can gidiyor ölmek okadarda basit degil :)
ve yukarda kanlı bandajdanda bahsedilmiş of unuturmuyum yıkama olaylarını felan muhteşem gunlerdiya hele hic unutmıyacagım bir olayda bir arkadas brit koprunun oraya gemi cekip duzenegi kurup balık ekmek satıyordu of muhteşem eglenirdik orda ya
bu arada ugrasamıyanlarda haklı abileri sonucta onlar bu oyuna belli serverlarda başladılar ve o serverların hali ortadaydı şimdi gelip bir exile bir nebula flm havası imkansız olur bu serverda... o inlor at abi göremıorm bişey olayları ve bu gibi cok kucuk oyunu renklendiren guzel detaylar eski gunlerde kaldı...
1. sayfa (Toplam 2 sayfa) [ 14 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |