Server Durumu
Sayfaya git: Önceki, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, Sonraki

Ultima Online Forum -> İstek ve Şikayet Arşivi
 

Server Kapatılıp Tekrardan Açılsın Mı?
Evet server kapatılıp tekrardan açılsın. Player dönüşü ve yeni playerler başlasın.
81%
 81%  [ 31 ]
Hayır server kapatılıp tekrar açılmasın. Biz oyuna girip charlarımıza bakıp çıkarız.
18%
 18%  [ 7 ]
Toplam Oylar : 38

Yazar
Mesaj
daggernaut
Masters of Entertainment

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 11 Mar 2016
Mesajlar: 148
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 3
Uyarı: 2

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
daggernaut
Masters of Entertainment
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
TopTen yazmış:
Artık uo playerlarının neredeyse hepsi işi gücü evi barkı olan adamlar. Makro olayını kaldırırsanız adamlar kasamaz zaten ayırabildiği zaman kısıtlıyken. Ama easyuo ve razor etkin olup sistemler zorlaştırılırsa inanın insanlar zevk alıcaktır. 1 yıl kasıp da bi tane bile 3-4 props item craftlayamadıktan sonra pek kasma isteğinde ısrarcı olacaklarını sanmıyorum. Bir denge olması lazım bunu da venüsün getirmesi lazım. Makrosuz ultima online çok geride kaldı. Yeniliklere uymak lazım.


Yani ben bilgisayarı 10 gün açık bırakmak yerine 30 gün açık bırakarak "heeey item düşürdüm" demek olur o dediğin. Gerçi zatoichi'de tam anlamıyla dahiyane fikrinde bunu ifade etmiş. Ortada bir puzzle var ve bunu oturup yapmak yerine makroya bırakayım da puzzleın son halini göreyim demek niye?
15 tane whiteminersreoakldkefa görmekten kusasım geliyor. Elimde olsa her birini kesmeyi amaç edinirim ama ilshenarda kasıyorlar.
Keyifle kısa sürede oyunda bir çok şeyi elde edebilirken gece gündüz macroya bırakmak ne diye?

Yeni patchten niye korkuyorlar çünkü yeni şeyler öğrenmek gerekecek.

Tekrar söylüyorum ne olursa olsun sil baştan yaşanacaksa daha ileriye hedefler konulmalı yoksa sil baştan aynı şeyleri yaşamanın bir manası yok.

Serverın devamlılığı ve oyuncu sayısının korunmasıyla ilgili bir sorum ve bir önerim olacak.

Bildiğim kadarıyla yeni questler yazılabiliyor peki yeni yaratiklar yazabiliyor muyuz? Yine combinasyonlar? Mesela 10 kişinin ekip olarak çalışması gereken bir yaratığın kodlamasını yapabilir miyiz. Eğer bunlar mümkünse ki mümkündür diye düşünüyorum, servera belli aralıklarla güncelemeler getirilerek oyuncuya yeni hedefler konmalı. Yeni yaratıklar, yeni itemlar. Takım çalışmasıyla öldürülebilecek yeni yaratıklar... Guild savaşları. Champ öldürmek isteyen ve yeterli builde sahip olanların birbirlerini bulabileceği party sistemi (Champ'ın belli guildlerin tekelinde olmasını önleyecek ve rekabet ortamını oluşturacak, playerların birbirleri ile daha yakın temasta olmasını gerektirecektir)

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
25 May 2016 14:40
DME
Masters of Entertainment



Yaş: 43
Kayıt: 11 Mar 2016
Mesajlar: 16

Teşekkür: 2

Durumu: Çevrimdışı

DME
Masters of Entertainment
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
Öncelikle herkese merhaba...

Amaç serverın iyileştirilmesi, oyuncu kapasitesinin arttırılması ise bunu serverı kapatarak, sıfırlayarak yapmamalıyız diye düşünüyorum. Sıfırdan başlamanın gerekleri, oldukça üst seviye bir sistem, patch ve yeni yazılacak olan scriptlerdir. Bu durumda serverın kapatılması ve tekrardan açılması uzun zaman alacaktır. Playerlar ise oyun oynamaya devam etmek isteyecekler ve diğer serverlara doğru yöneleceklerdir.

Serverın çalışma alanı sistemi oldukça tadında bence. Skill kasmanın zorluğu da bıktırıyor. Buradaki kolaylıklar ve zorluklar dengelenmeli, yeni questler yazılıp eklenmeli, df sisteminin sıkıcılığına bir çözüm bulunmalı ya da klasik sistem yaratıklarından item düşürülmeli.

Burada playerlar paraya sahip ancak item fakiri. Para ile item satın almak da anlamsız ve oyunun ruhunu bozuyor.

Bazı arkadaşlar pvpnin azlığından şikayet ediyor ancak burası RP serverı. Role play için hazırlanmış, eğlenceli bir çok sistem mevcut. Oyunu sadece item ve pvp için oyamak isteyen arkadaşların yeri burası değil. Etkinlikler, ev kurma sistemi, çiçek yetiştiriciliği, craft sistem, bunlar gayet başarılı hazırlanmış.

Sonuç olarak serverın kapatılmaması taraftarıyım. Gerçek sonuç için yenilikler eklenmeli ve sınav zamanlarının bitip yaz tatilinin başlaması beklenmeli...


Herkese keyifli oyunlar dilerim...

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
25 May 2016 14:52
invoke
Oyuncu



Yaş: 39
Kayıt: 27 Nis 2016
Mesajlar: 24

Teşekkür: 1

Durumu: Çevrimdışı

invoke
Oyuncu
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
bi run uo serverına göre ve multileride göz önünde bulundurursak bukadar düşük online sayısı gerçekten çok az.res gelirmi gelmezmi onun hakkında bi yorumum yok.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
25 May 2016 15:49
Kermitt
Efsane



Yaş: 39
Kayıt: 06 Hzr 2011
Mesajlar: 1,346

Teşekkür: 38

Durumu: Çevrimdışı

Kermitt
Efsane
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
Acı gerçeklerle yüzleşelim biraz.

1-) ML kimse oynamaz (100 kişi ile başlar 10 kişi ile kapanır kısa sürede)
2-) Türkiye ultimasi kalabalıktan keyif alır.
3-) Herkes Ultimayı ögrendi.
4-) Makro olmıyan serverda kimse oynamaz.
5-) Yıllarca makroya karşı cıkıp makroyu savunuyor herkes suan cunku herkes makro kullanmayi ögrendi.
6-) Rekabet olmıyan serverda kimse oynamaz.

Saydıklarım dısında maxımum 10 kişi vardir biz oynarız dıyen rp 'ci onlarda kendi aralarinda evinden sw acıp ilerlemeli mario oyniyabilir bir farkı yok cunku onlar için.

Aos'un belli bir ömrü vardir bu ömrü sistemler belirler.Bu ömrün vadesi doldugunda ne yaparsan yap server ölmüş demektir.

Sistemler ilk yapıldıgında 2 yıl
Aynı sistemlerle 2.sunucu 6 ay
Aynı sistemlerle 3.sunucu 3 ay


Ömür böyle gider bu sistemlerde zorluk sistemidir.

Örn:

Ggs sistemi geldi ılk geldiginde işe yaradi çok zordu 1 yılda 150-200 tai kasıldı 1 kişi kasabıldı piyasa ölmedi vs.
Ggs sistemi tekrar kullanıldı herkes ogrendi zorluk kolaylık oldu bodcu 400-500 e herkes kasti piyasa öldü.

100k df puan sistemi çıktı adaletli kasanın hakkı verildi 100k puana biri gelince herkes OHA ADAM 100K yapmıs denildi denendi güzeldi.

Aynı sistem tekrar uygulandı herkes 100k yaptı herkes ögrendi 1 ayda 100k yapan 2 kısı varsa 1 haftada 10 kişi yapar oldu sistem öldü piyasa öldü.


Bunun gibi bi ton sistem sayabilirim.

Aos belli bir ömrü vardir o ömür sistemlerle ilerler ömrü bitince kapanır bu kadar basit ve nettir.

3 ay sürüyorsa 3 ayda kapanır 1 yıl suruorsa 1 yılda 2 yıl suruorsa 2 yılda.

Sonuc olarak kapanır 0 lanır.Yıllardırda böyledir böyle devam eder.

Wou öldü ya 0 'lanır yada baska sunucularda bu sistemler göze alınarak düzeltilir o sekılde oynanır.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
25 May 2016 17:14
marinette
Oyuncu



Yaş: 34
Kayıt: 08 Hzr 2011
Mesajlar: 88
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 8

Durumu: Çevrimdışı

marinette
Oyuncu
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
Selamlar. Oyumu sıfırlanması ve baştan açılması olarak kullandım.

Şunu söylemek gerekirse, türk oyuncusu oyunu PVP için oynuyor. Oyunun en aktif olduğu yıllara bakalım. Şu anki tayfa olduğu gibi ortaokul ya da liseye yeni başlamış 12-16 yaş arası oyunculardı. İngilizce yok, oyunu öğreten yok, vakit yok çoğunluk internet kafeden oynuyor. Herkesin oynadığı basit warrior ve mage charları vardı, tamer karakter dahi elle gösterilecek kadar azdı nerdeyse. Haliyle serverda ne item ne de para fazlasından dert yanıyordu millet.

Ne zaman yaşlar ilerledi, ingilizce bilgisi olsun oyun bilgisi olsun arttı işte o zaman oyunda yavaş yavaş homurdanmalar başladı. Sürümün oyuncu kitlesini zorlayamaması olsun, oyuncu kitlesi arasındaki script alış verişinin kısıtlı olması olsun oyuncuyu tatmin edemeyecek düzeye gelmesiyle birlikte bu sürüm artık bitti.

Hali hazırda bir çok kişinin inatla bu sürüm üzerinden server açması, oyuncu sayısı üzerine server inşa etmesiyle de diğer sürümlere ne player ne de yönetici bazında uyum sağlayabildik. Haliyle kısır döngü içersinde hapsolduk.

Bu oyuncu kitlesinin en büyük sorunu yetersizlik. Item var, para var, ps var her şeyi var ama makrosuz oyun oynayabilme yeterliliği yok. Her şey makro ile elde edilip kendini geliştirme adına en ufak bir ilerleme gösterme yok. Server'in bu duruma gelmesinin sebebi Venüs değil oyuncu kitlesinin beceriksiz oluşudur. Kendini geliştirmeyen oyuncularla uzun ömürlü bir server düşünmek de bence yersiz.

Server'i şu an sıfırlasanız yine 3-4 ay sonra bu konuma gelecektir. Çünkü oyuncu kitlesi aç gözlü ve beceriksiz. Kendini eleştirmeye ve geliştirmeye kapalı.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
25 May 2016 18:10
Toujours Pure
Oyuncu



Yaş: 35
Kayıt: 04 Tem 2010
Mesajlar: 77
Cinsiyet: Erkek
Nerden: Neverland

Teşekkür: 5

Durumu: Çevrimdışı

Toujours Pure
Oyuncu
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
Gençler, Abiler, Ablalar, Romalılar!..

Söylediklerinizle uyguladıklarınız uyuşmuyor, sorun burada.

SORUNLAR
1- Her şeyin kolay elde edilmesi.
2- 1. deki sebepten dolayı paranın çok olması.
3- Seviyenin yerlerde olması.
4- Toleranslar
...

uzayıp gidiyor. Bu son WOU açılmadan önce makrosuz olacağı için çok sevinmiştim. Avalon ruhunun geri geleceğini düşünmüştüm. Sonra bunu bir arkadaşımla paylaştığımda, bana Avalonda da makro olduğu, ama bizim o zaman bunu bilmediğimizi söyledi. hatta Avalon'un efsanelerinden DengesizBekir ile ilgili bir ScreenShot gösterdi (DB bunu bizzat kendi almış) ve SS te aşağıda easyuo olduğunu gördük. Bakın arkadaşlar bahsettiğim zaman 2004, biz o zaman razoru geçtim -liseliler bilmez- uo gateway ile giriyoruz oyuna, ama adamlar easyuo kullanıyormuş. Sonra aradığım şeyin makrosuzluk olmadığı kanaatine vardım. Zira bu devirde makroyu engelleyemezsin. Çünkü zaman yok. Çünkü hiçbirimiz artık lise1 e gitmiyoruz. Çoğumuz eski nesil, dolayısıyla yaşımız ilerledi. Eskisi gibi sabahlayamıyoruz. Hedef kitlen bu ise eğer, buna göre hareket etmen gerekir.

UO benim için bir yaşam biçimidir. Ciddi söylüyorum. Oynadığım her online oyunu Uo ile kıyaslarım. Oyunu 3 senedir faal olarak oynamıyorum ama telefonumun zil sesi hala Buc's Den Theme dir. Hiç bir zaman tam anlamıyla kopamadım. Buraya başlamaya da çok niyetlendim ama serverin uçuk özellikleri beni yine soğuttu. Venus tr uo 'sunun başına gelmiş en kötü şeydir, ama -ki bunu inkar edemeyiz-aynı zamanda en başarılısıdır, bunu her zaman söyledim. Ama uo yu kendi getirdiği bazı yenilikler bitirdi, bunun ya farkında değil, yada görmezden geliyor. Nelerdir bunların başlıcaları:

-Bodcu sistemi
-Bütün itemlerin vendor satış fiyatları minimuma düşürüldü. hiçbir (item farketmeksizin)
-loorlardaki yüksek paralar

ve sayamadığım ufak tefek şeyler. Bunlar uo yu kısa vadede çekici yapsa da uzun vadede bitirdi işte. Ben developing yönden Bealzebub adlı arkadaşı Venusten daha önde görüyorum. aynı mantıkta ilerlemesine rağmen kafasının da iyi çalışmasından ötürü yönettiği serverlerde hep yenilikler yaparak heyecanı hep yüksek tutması serverlerinin ömrünü çok daha uzun tuttu. Ama venus un yaptığı her hatayı o da yaptığı için (mecbur yapacak çünkü altyapı venusun :)) o da kaybetti. onun da bir serverinde oynamak isterdim ama istisnasız her serverinde bir edit olayı yaşanması (kendisinin söylediğine göre kendisinin hiç bir suçu yok) beni uzak tuttu. ama başka serverlerde oynuyorken yada hiç uo oynamıyorken bile onun serverinin durumunu ve forumlarını hep takip ettim. genel olarak çoğu tr serverlerini takip ederim zaten.

Gelelim asıl konuya;
Yaklaşık 3 yıldır eğer bir server açarsam (ki kesinlikle açacağım, sadece doğru zamanı bekliyorum) özellikleri ne olmalı diye düşünür ve bunları not alırım. Bazılarını başka serverdan görüyorum, bazıları tecrübelerim oluyor. Ama bu aldığım notlar max zevk ve ömür için en ideal olanlardır. hepsini olmasa da bir kısmını serverin sorunları üzerinden giderek sizlerle paylaşacağım ve ömür uyzatmanın ve daha fazla zevk almanın yollarını söyleyeceğim naçizane..

Dediğim gibi temel olarak Avalon'u baz aldım.

-Yapılacak ilk iş paranın değeri olması açısından lootlardaki para orjinal uo değerlerine çekilmeli. yeterli değilse daha da düşürülmeli hatta. diğer önerilerimde sayacağım para kazanma yöntemleriyle paralel olmalı ki hem adaletli olsun, hem de değerini her daim korusun.

-Uo mantığına ters olan ilk şey Luna'dır. Evet yanlış duymadınız. Luna ve Malas Fellucanın bütün şehirlerini bitirdi. Ben avalondayken başlıca Brit, Minoc ve Vesper İnsan kaynardı. Şimdi Herkes ve Herşey lunada ve işe yarar bütün vendorlar bir arada. Mümkünse Luna, Hatta Malas kapanmalı. Gerekirse DF için başka bir giriş ayarlanır. Bu uygulamanın örnekleri var ve gayet başarılı. hiç değilse her server açıldığında evet arkadaşlar briti canlandırıyoruz gibi saçma sapan başlıklar ve kampanyalar görmeyiz forumda. Olması gereken zaten o. hiçbiriniz mi Uo nun kitaplarını okumadınız ya? Britain Sosarianın başkentidir ve Ticaretin, ekonominin siyasetin göbeğidir. her neyse, bence uygulanabilir, scriptler zor değil. Ayrıca Lunanın kapanması sadece Diğer şehirlerin canlanması için gerekli değildir, birazdan yine bahsi geçecek

-Bodcu sistemi uo nun mantığına ters. zaten easy uo ile emek harcamadan kasılıyor, bide aktarılınca iyice suyu çıkıyor işin. ayrıca Lunanın ve bodcu sisteminin olmadığı bir serverde bot almak bir hayli zor olup emek-kazanç eğrisini biraz da olsa dengede tutacaktır.

-Vendor ilgili birkaç sorun var mesela. Birincisi satış fiyatları 1 coinden normal fiyatlarına çekilmelidir. zira siz böyle yaparak bütün uo yu tek düze para kasmaya yönlendirmiş oluyorsunuz. Pasa kasmak sadece tamer ile olmamalı. Ben Avalonda solende boceklerin içinden çıkan mücevherleri satarak ev almıştım. aynı şekilde farelerden düşen oklar yada ogrelerden düşen bolaball lar satılır, çeşit olur işte. ikincisi ise satılan itemlerin sayısı, 999 nedir abi ya, bu oyunda olsa gerçekliğe çok çok aykırı arkadaşlar. Mesela Avalonda 20 tane olurdu ve save gelene kadar 1 kere alabiliyorduk sadece o vendordan o itemi. bunun olması bütün şehirlerin bütün vendorlarını canlandırır, uo ya hareket getirir. üçüncüsü ise paket halinde satılan itemler, yani regler. hadi 20 az mı geldi, 50 yapalım vendordaki item sayısını da kaldırın şu reg paketi olayını. ben avalondayken reglerin 20 şer 20şer alınması dert olduğu için (zira diğer playerlerde alıyordu, her zaman her itemi nbclerde bulamıyorduk) reg kasmaya giderdik arkadaşlarla. 1000 tane yapınca bırakırdık, 3 günde biterdi gerçi ama yine çıkardık, tek düzelik yoktu en azından. farkılı işler farklı zevkler, farklı uğraşlar. belki bu söylediklerim size küçük şeyler gibi geliyor ama uo daki rp yi öldüren şeyler bunlar.

-Ne zor ne kolay, mantıklı bir skill sistemnin olması gerekir. makrosuz açılan woudaki sistemi sevmiştim esasında. o dengeliydi.

şimdi gelelim esas fark yaratacak ve sizin insiyatifinize kalan özelliklere.

-Uo tek dünya üzerinde oynanacak. Sadece Felluca, ilshenar yok yani. İnsanların para kasarken bile korkusu olmalı. bu gerçekliktir. diğer türlü sistem playeri robotlaştırıyor, belirli petleri alınca zaten ölmeyen bir insan oluyorsun. hiçbir korku ve endişe olmadan paranı rahat rahat kasıorsun. bu yüzden bu tek dünya olayı en çok istediğim şey. hatta skill cap'i 700 olanların gateleri kullanamaması gibi delice bir fikrim de var. bunların hepsi sosaria dünyasının daha verimli kullanılabilmesi için..

-Aos den kurtulmak gerekiyor artık. yukarıda bahsettim. ben aradığım makrosuz bir server sanıyordum, ama değilmiş. ben bilmemeyi seviyormuşum. bu da yeniliklerle oyunculara sunulur. bu karar çok radikal, kimse ileriki sürümleri oynamak istemiyor diyorsanız bile en azından aos a yeni sistem ve itemler getirmeniz gerekir. SE bile yavan kalıyor artık. ben uostrtics'i her açışımda yeni bir item öğreniyorum. uo kendini hep geliştiriyor ama biz hala ilk versiyondayız, yazık... BealzeBub veteranda tamamlanan set parçaları olarak getirmişti yeni itemleri, onun gibi mesela, aosta kalnsa bile artık bilinen set kombinasyonlarının dışına çıkılabilecek alternatifler sunulmalı. dediğim gbi aslnda bu uo nun orjinalinde zaten var, yeni sürümlerde. ama biz geçmiyorz.

-insure sistemi kaldırılabilir. bu özellik çok radikal evet. ama sphere de böyle mesela, olmayan bir şey değil yani. belki insanları item kasmaktan biraz olsun alıkoyar. bilemedim, düşünülebilir. ama paranın değeri olması açısından insure fiyatları normalin iki katına çıkarılmalıdır.

-bonded sistemi kaldırılabilir. bu özellik de çok radikal. yabancı serverlerde örneklerini gördüm. sonuçları epey eğlenceli (: kaldırılmasa bile her hayvan günde yalnız 1 kere reslenirse güzel bir denge gelir. böylelikle atın da stable da satılmamasıyla güzel bir hayvan alım satım piyasası oluşur. aslında hayvanların bonded olmaması gerçeğe daha yatkın, öyle işte :)

begging ve benzeri skilleri de kullanabilmek adına skillerin kendileri ve sonuçları normal değerlerine çekilmelidir. bu da uo yu kısıtlayan bir durum.

ve en önemlisi: makro olayı :) avalonda bir çarı makroya bırakmak yasaktı. eğer gm bunu tespişt ederse uzun bir süre jaile gidiordun. şimdi ben makrolu-makrosuz server tartşmaları olduğunda her ne kadar makroyu istemesem de razor un artık uo nun içine girdiğini gördüm. onsuz olmuyor. tamam razor kalsın, zaten onunla giriyoruz uo ya. ama easyuo ve benzeri programlarla deri ve maden ve para kasılması haksız kazanç oluyor. burada gmlere büyük iş düşüyor. pc başında olmadan deri, maden ve her türlü yöntemle para kasanın cezalandırıldığı bir uo= hayal edilen uo. saydığım özelliklerin hiçbirini uygulamayıp bunu uygulasanız dahi serverin ömrü kafan 6 ay uzar. ben hiçbir zaman 3409834095 tane derici ve miner çarı olan bir uocu olamadım. evet benim de vardı ama taş çatlasın 2 tane oluyordu her birinden. ama forumlarda insanların bu derici ve miner bodcu sayılarını ve bunlardan kazandıkları deri ve ingotları görünce resmen uo dan soğuyordum. bu sistemin gelmesi uo adına hayırlı bir kadar olacaktır.

bunların yanında istediğim birşey daha var. açıkcası ben serverin paralı olmasından yanayım. ne demek paralı? er bir üyelik aylık parayla olabilir. dark venue'deki sistem yani. yabancı serverlerin çoğunda var bu. ben istiyorum ki serverin sahibi de para kazansın. edit yapmasın, kimseye kıyak geçmesin ama bu yöntemle para kazansın. eğer para kazanırsa kendini işine verir, yenilikler yapar, belki parayla gm tutar, serverin gmsiz kaldığı hiçbir an olmaz, her daim yardım ve kontrol altında. dediğim gibi yabancı örnekleri var, açın bakın. ama bu para kazanma olayı asla bir oyuncuyu diğerinin önüne geçirecek sistemde olmamalı. bakın mesela dotaya. sadece kozmetik üzerinden trilyonlarca para kazanıyorlar. hiçbir item 1 str yada dex vermiyor. ne kadar süper değil mi? ama bunu yaparken de oyunun içindeki itemleri değersizleştirecek kozmetikler yapmamak gerekli. sen sponsor robe diye bişey çıkarırsın ve bu da neira robe benzerse kimse neira robe un peşinde koşmaz. sen o itemi değersizleştrmş olrsn sadece. yada parayla client sayısı artırma yapmamalısın. parası olmayan az clientle girer ve bu haksızlık olur. yani bu zaman kadar parayla yaptığınız bu sistemlerin hepsi mantığa aykırı ve playerler arasında fark yaratıyor. dediğim gibi ben para kazanmanız taraftarıyım. ama bunu üyelik sistemi ve güzel bir kozmetik sisteme döktüğünüz taktirde (; aylık 10-15 tl sigara parası, birey olarak kimseye koymaz. ama 100 kişinin size ödeme yapması büyük olay. host parası vb giderleri rahatlıkla çıkartmış olursunuz. hatta size bile kalır ne güzel (: para kazanmak helal olduğu sürece problem değil. server uzun ömürlü olsun yeterki.


imla hatalarım olmuştur kusura bakmayın. ciddiye alınıp okunursa editlerim. ben hepinizi seviyorum ama bu mantıkla hiçbir tr serverinde bir daha uo oynayacağımı sanmıyorum. devrim yapın, internetin her yerinde reklam yapın, gerekirse 3-4 ay hazırlık yapın, faal bütün uo serverlerini araştırın, en iyisini bize sunun. siz de kazanın biz de kazanalım..


hamiş: beal edit durumu ile ilgili mesaj attı bana. kendisinin bir suçu olmadığını söyledi. samimiyetine güveniyorum. umarım bir daha böyle bir şey başına gelmez. gm kadrolarını her zaman dikkatli seçmek gerekiyor. başkaları yüzünden böyle bir durum sizin üzerinize yapışabiliyor evet..

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
25 May 2016 18:53
Bu mesaja teşekkür edenler (2 kişi): daggernaut, Groot

marinette
Oyuncu



Yaş: 34
Kayıt: 08 Hzr 2011
Mesajlar: 88
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 8

Durumu: Çevrimdışı

marinette
Oyuncu
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
Toujours Pure yazmış:
Gençler, Abiler, Ablalar, Romalılar!..

Söylediklerinizle uyguladıklarınız uyuşmuyor, sorun burada.

SORUNLAR
1- Her şeyin kolay elde edilmesi.
2- 1. deki sebepten dolayı paranın çok olması.
3- Seviyenin yerlerde olması.
4- Toleranslar
...

uzayıp gidiyor. Bu son WOU açılmadan önce makrosuz olacağı için çok sevinmiştim. Avalon ruhunun geri geleceğini düşünmüştüm. Sonra bunu bir arkadaşımla paylaştığımda, bana Avalonda da makro olduğu, ama bizim o zaman bunu bilmediğimizi söyledi. hatta Avalon'un efsanelerinden DengesizBekir ile ilgili bir ScreenShot gösterdi (DB bunu bizzat kendi almış) ve SS te aşağıda easyuo olduğunu gördük. Bakın arkadaşlar bahsettiğim zaman 2004, biz o zaman razoru geçtim -liseliler bilmez- uo gateway ile giriyoruz oyuna, ama adamlar easyuo kullanıyormuş. Sonra aradığım şeyin makrosuzluk olmadığı kanaatine vardım. Zira bu devirde makroyu engelleyemezsin. Çünkü zaman yok. Çünkü hiçbirimiz artık lise1 e gitmiyoruz. Çoğumuz eski nesil, dolayısıyla yaşımız ilerledi. Eskisi gibi sabahlayamıyoruz. Hedef kitlen bu ise eğer, buna göre hareket etmen gerekir.

UO benim için bir yaşam biçimidir. Ciddi söylüyorum. Oynadığım her online oyunu Uo ile kıyaslarım. Oyunu 3 senedir faal olarak oynamıyorum ama telefonumun zil sesi hala Buc's Den Theme dir. Hiç bir zaman tam anlamıyla kopamadım. Buraya başlamaya da çok niyetlendim ama serverin uçuk özellikleri beni yine soğuttu. Venus tr uo 'sunun başına gelmiş en kötü şeydir, ama -ki bunu inkar edemeyiz-aynı zamanda en başarılısıdır, bunu her zaman söyledim. Ama uo yu kendi getirdiği bazı yenilikler bitirdi, bunun ya farkında değil, yada görmezden geliyor. Nelerdir bunların başlıcaları:

-Bodcu sistemi
-Bütün itemlerin vendor satış fiyatları minimuma düşürüldü. hiçbir (item farketmeksizin)
-loorlardaki yüksek paralar

ve sayamadığım ufak tefek şeyler. Bunlar uo yu kısa vadede çekici yapsa da uzun vadede bitirdi işte. Ben developing yönden Bealzebub adlı arkadaşı Venusten daha önde görüyorum. aynı mantıkta ilerlemesine rağmen kafasının da iyi çalışmasından ötürü yönettiği serverlerde hep yenilikler yaparak heyecanı hep yüksek tutması serverlerinin ömrünü çok daha uzun tuttu. Ama venus un yaptığı her hatayı o da yaptığı için (mecbur yapacak çünkü altyapı venusun :)) o da kaybetti. onun da bir serverinde oynamak isterdim ama istisnasız her serverinde bir edit olayı yaşanması (kendisinin söylediğine göre kendisinin hiç bir suçu yok) beni uzak tuttu. ama başka serverlerde oynuyorken yada hiç uo oynamıyorken bile onun serverinin durumunu ve forumlarını hep takip ettim. genel olarak çoğu tr serverlerini takip ederim zaten.

Gelelim asıl konuya;
Yaklaşık 3 yıldır eğer bir server açarsam (ki kesinlikle açacağım, sadece doğru zamanı bekliyorum) özellikleri ne olmalı diye düşünür ve bunları not alırım. Bazılarını başka serverdan görüyorum, bazıları tecrübelerim oluyor. Ama bu aldığım notlar max zevk ve ömür için en ideal olanlardır. hepsini olmasa da bir kısmını serverin sorunları üzerinden giderek sizlerle paylaşacağım ve ömür uyzatmanın ve daha fazla zevk almanın yollarını söyleyeceğim naçizane..

Dediğim gibi temel olarak Avalon'u baz aldım.

-Yapılacak ilk iş paranın değeri olması açısından lootlardaki para orjinal uo değerlerine çekilmeli. yeterli değilse daha da düşürülmeli hatta. diğer önerilerimde sayacağım para kazanma yöntemleriyle paralel olmalı ki hem adaletli olsun, hem de değerini her daim korusun.

-Uo mantığına ters olan ilk şey Luna'dır. Evet yanlış duymadınız. Luna ve Malas Fellucanın bütün şehirlerini bitirdi. Ben avalondayken başlıca Brit, Minoc ve Vesper İnsan kaynardı. Şimdi Herkes ve Herşey lunada ve işe yarar bütün vendorlar bir arada. Mümkünse Luna, Hatta Malas kapanmalı. Gerekirse DF için başka bir giriş ayarlanır. Bu uygulamanın örnekleri var ve gayet başarılı. hiç değilse her server açıldığında evet arkadaşlar briti canlandırıyoruz gibi saçma sapan başlıklar ve kampanyalar görmeyiz forumda. Olması gereken zaten o. hiçbiriniz mi Uo nun kitaplarını okumadınız ya? Britain Sosarianın başkentidir ve Ticaretin, ekonominin siyasetin göbeğidir. her neyse, bence uygulanabilir, scriptler zor değil. Ayrıca Lunanın kapanması sadece Diğer şehirlerin canlanması için gerekli değildir, birazdan yine bahsi geçecek

-Bodcu sistemi uo nun mantığına ters. zaten easy uo ile emek harcamadan kasılıyor, bide aktarılınca iyice suyu çıkıyor işin. ayrıca Lunanın ve bodcu sisteminin olmadığı bir serverde bot almak bir hayli zor olup emek-kazanç eğrisini biraz da olsa dengede tutacaktır.

-Vendor ilgili birkaç sorun var mesela. Birincisi satış fiyatları 1 coinden normal fiyatlarına çekilmelidir. zira siz böyle yaparak bütün uo yu tek düze para kasmaya yönlendirmiş oluyorsunuz. Pasa kasmak sadece tamer ile olmamalı. Ben Avalonda solende boceklerin içinden çıkan mücevherleri satarak ev almıştım. aynı şekilde farelerden düşen oklar yada ogrelerden düşen bolaball lar satılır, çeşit olur işte. ikincisi ise satılan itemlerin sayısı, 999 nedir abi ya, bu oyunda olsa gerçekliğe çok çok aykırı arkadaşlar. Mesela Avalonda 20 tane olurdu ve save gelene kadar 1 kere alabiliyorduk sadece o vendordan o itemi. bunun olması bütün şehirlerin bütün vendorlarını canlandırır, uo ya hareket getirir. üçüncüsü ise paket halinde satılan itemler, yani regler. hadi 20 az mı geldi, 50 yapalım vendordaki item sayısını da kaldırın şu reg paketi olayını. ben avalondayken reglerin 20 şer 20şer alınması dert olduğu için (zira diğer playerlerde alıyordu, her zaman her itemi nbclerde bulamıyorduk) reg kasmaya giderdik arkadaşlarla. 1000 tane yapınca bırakırdık, 3 günde biterdi gerçi ama yine çıkardık, tek düzelik yoktu en azından. farkılı işler farklı zevkler, farklı uğraşlar. belki bu söylediklerim size küçük şeyler gibi geliyor ama uo daki rp yi öldüren şeyler bunlar.

-Ne zor ne kolay, mantıklı bir skill sistemnin olması gerekir. makrosuz açılan woudaki sistemi sevmiştim esasında. o dengeliydi.

şimdi gelelim esas fark yaratacak ve sizin insiyatifinize kalan özelliklere.

-Uo tek dünya üzerinde oynanacak. Sadece Felluca, ilshenar yok yani. İnsanların para kasarken bile korkusu olmalı. bu gerçekliktir. diğer türlü sistem playeri robotlaştırıyor, belirli petleri alınca zaten ölmeyen bir insan oluyorsun. hiçbir korku ve endişe olmadan paranı rahat rahat kasıorsun. bu yüzden bu tek dünya olayı en çok istediğim şey. hatta skill cap'i 700 olanların gateleri kullanamaması gibi delice bir fikrim de var. bunların hepsi sosaria dünyasının daha verimli kullanılabilmesi için..

-Aos den kurtulmak gerekiyor artık. yukarıda bahsettim. ben aradığım makrosuz bir server sanıyordum, ama değilmiş. ben bilmemeyi seviyormuşum. bu da yeniliklerle oyunculara sunulur. bu karar çok radikal, kimse ileriki sürümleri oynamak istemiyor diyorsanız bile en azından aos a yeni sistem ve itemler getirmeniz gerekir. SE bile yavan kalıyor artık. ben uostrtics'i her açışımda yeni bir item öğreniyorum. uo kendini hep geliştiriyor ama biz hala ilk versiyondayız, yazık... BealzeBub veteranda tamamlanan set parçaları olarak getirmişti yeni itemleri, onun gibi mesela, aosta kalnsa bile artık bilinen set kombinasyonlarının dışına çıkılabilecek alternatifler sunulmalı. dediğim gbi aslnda bu uo nun orjinalinde zaten var, yeni sürümlerde. ama biz geçmiyorz.

-insure sistemi kaldırılabilir. bu özellik çok radikal evet. ama sphere de böyle mesela, olmayan bir şey değil yani. belki insanları item kasmaktan biraz olsun alıkoyar. bilemedim, düşünülebilir. ama paranın değeri olması açısından insure fiyatları normalin iki katına çıkarılmalıdır.

-bonded sistemi kaldırılabilir. bu özellik de çok radikal. yabancı serverlerde örneklerini gördüm. sonuçları epey eğlenceli (: kaldırılmasa bile her hayvan günde yalnız 1 kere reslenirse güzel bir denge gelir. böylelikle atın da stable da satılmamasıyla güzel bir hayvan alım satım piyasası oluşur. aslında hayvanların bonded olmaması gerçeğe daha yatkın, öyle işte :)

begging ve benzeri skilleri de kullanabilmek adına skillerin kendileri ve sonuçları normal değerlerine çekilmelidir. bu da uo yu kısıtlayan bir durum.

ve en önemlisi: makro olayı :) avalonda bir çarı makroya bırakmak yasaktı. eğer gm bunu tespişt ederse uzun bir süre jaile gidiordun. şimdi ben makrolu-makrosuz server tartşmaları olduğunda her ne kadar makroyu istemesem de razor un artık uo nun içine girdiğini gördüm. onsuz olmuyor. tamam razor kalsın, zaten onunla giriyoruz uo ya. ama easyuo ve benzeri programlarla deri ve maden ve para kasılması haksız kazanç oluyor. burada gmlere büyük iş düşüyor. pc başında olmadan deri, maden ve her türlü yöntemle para kasanın cezalandırıldığı bir uo= hayal edilen uo. saydığım özelliklerin hiçbirini uygulamayıp bunu uygulasanız dahi serverin ömrü kafan 6 ay uzar. ben hiçbir zaman 3409834095 tane derici ve miner çarı olan bir uocu olamadım. evet benim de vardı ama taş çatlasın 2 tane oluyordu her birinden. ama forumlarda insanların bu derici ve miner bodcu sayılarını ve bunlardan kazandıkları deri ve ingotları görünce resmen uo dan soğuyordum. bu sistemin gelmesi uo adına hayırlı bir kadar olacaktır.

bunların yanında istediğim birşey daha var. açıkcası ben serverin paralı olmasından yanayım. ne demek paralı? er bir üyelik aylık parayla olabilir. dark venue'deki sistem yani. yabancı serverlerin çoğunda var bu. ben istiyorum ki serverin sahibi de para kazansın. edit yapmasın, kimseye kıyak geçmesin ama bu yöntemle para kazansın. eğer para kazanırsa kendini işine verir, yenilikler yapar, belki parayla gm tutar, serverin gmsiz kaldığı hiçbir an olmaz, her daim yardım ve kontrol altında. dediğim gibi yabancı örnekleri var, açın bakın. ama bu para kazanma olayı asla bir oyuncuyu diğerinin önüne geçirecek sistemde olmamalı. bakın mesela dotaya. sadece kozmetik üzerinden trilyonlarca para kazanıyorlar. hiçbir item 1 str yada dex vermiyor. ne kadar süper değil mi? ama bunu yaparken de oyunun içindeki itemleri değersizleştirecek kozmetikler yapmamak gerekli. sen sponsor robe diye bişey çıkarırsın ve bu da neira robe benzerse kimse neira robe un peşinde koşmaz. sen o itemi değersizleştrmş olrsn sadece. yada parayla client sayısı artırma yapmamalısın. parası olmayan az clientle girer ve bu haksızlık olur. yani bu zaman kadar parayla yaptığınız bu sistemlerin hepsi mantığa aykırı ve playerler arasında fark yaratıyor. dediğim gibi ben para kazanmanız taraftarıyım. ama bunu üyelik sistemi ve güzel bir kozmetik sisteme döktüğünüz taktirde (; aylık 10-15 tl sigara parası, birey olarak kimseye koymaz. ama 100 kişinin size ödeme yapması büyük olay. host parası vb giderleri rahatlıkla çıkartmış olursunuz. hatta size bile kalır ne güzel (: para kazanmak helal olduğu sürece problem değil. server uzun ömürlü olsun yeterki.


imla hatalarım olmuştur kusura bakmayın. ciddiye alınıp okunursa editlerim. ben hepinizi seviyorum ama bu mantıkla hiçbir tr serverinde bir daha uo oynayacağımı sanmıyorum. devrim yapın, internetin her yerinde reklam yapın, gerekirse 3-4 ay hazırlık yapın, faal bütün uo serverlerini araştırın, en iyisini bize sunun. siz de kazanın biz de kazanalım..


hamiş: beal edit durumu ile ilgili mesaj attı bana. kendisinin bir suçu olmadığını söyledi. samimiyetine güveniyorum. umarım bir daha böyle bir şey başına gelmez. gm kadrolarını her zaman dikkatli seçmek gerekiyor. başkaları yüzünden böyle bir durum sizin üzerinize yapışabiliyor evet..



Vendorlardan satış yapılarak para kasılması oyunu bitiriyor.
Ilshenar'ın kapalı olması büyük sorun yapar.
Malas vendorları silinebilir.
Bodcu sistemi kaldırılıp, client sayısına kısıtlama getirilebilir.İllaki bodcu sistemi olacaksa para ödülleri silinmeli.
Vendorlardaki itemlerin adedinin düşürülmesi yerine her vendor için farklı bir şehir kullanılabilir.
Mevcut sürüm artık oyuncuları zorlamıyor. Hatta oyuncak gibi bir şey oldu. Acilen SE ya da ML'ye geçilmeli.
Action hareketlendirmek için guildlerin katılacağı şehir kapışmaları tarzı etkinlikler oluşturulmalı. Yer yer Random champ kasılması teşvik edilip bu champların Fellucca'da konumlandırılması gerekli.
Pazar alanı kaldırılmalı.
Kumarhane kaldırılmalı.
Bonded süresi uzatılmalı.
Tai BS üzerindeki kasma zorluğu kaldırılmalı.Zorluk olacaksa bütün skillerde olmalı. (tekil ve makrosuz oynayan vakti kısıtlı player kesinlikle etkileniyor. Öyle ki şu ana kadar bir çok kişinin itemini kaplamak için yardımda bulundum)
İnsanlar RP'ye teşvik edilmeli.
Sur sisteminin gözden geçirilip, playerlar tarafından para karşılığı değil savaş verilerek elde edilebilir hale getirilmesi gerekli.
Skill gain kesinlikle %100 olmamalı Çalışma Alanı bu şekilde durabilir. Skill gain olacaksa çalışma alanı kesinlikle olmamalı.

Ultima Online'nın Türkiye'deki sıkıntısı oyunun RP olduğunu anlayamamış oyuncu kitlesi. İnsanlar sürekli birbiriyle yarış içinde. İlk artifact bende olsun, en fazla bodcu bende olsun, en fazla para bende olsun, en iyi item bende olsun. Hep bi yarış, hep bi yarış. Sorsan admin suçlu, sistemi sömüren oyuncunun hiç suçu yok...

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
25 May 2016 19:35
Whoops
Sponsor



Yaş: 39
Kayıt: 28 Mar 2016
Mesajlar: 254

Teşekkür: 6
Uyarı: 2

Durumu: Çevrimdışı

Whoops
Sponsor
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
nm yerine horse satmayı özledim :(

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
26 May 2016 7:25
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): themyth

Baykus
Büyük Usta



Yaş: 39
Kayıt: 05 Tem 2010
Mesajlar: 388
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 14

Durumu: Çevrimdışı

Baykus
Büyük Usta
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
@Toujours Pure, söylediklerinin bir kısmına %100 katılmakla birlikte bazı hususlara değinmek istiyorum. Son birkaç yılda yazdığın çoğu maddeden hangisi denenmedi?

- Makrosuz veya en azından minimum makrolu server denendi, tutmadı.
- Malas'ta vendorların tümü kaldırıldı, tutmadı.
- PH'sız ve skill kasmanın zor olduğu sistemle başlandı, tutmadı.
- App center yoktu, tutmadı.
- Çok şikayet edilen bölünmüş DF kaldırıldı, tutmadı.
- Bodcu sistemi kaldırıldı, tutmadı.

Sorunu hep server veya sistemde arıyoruz ama ben size göz ardı edilen asıl büyük sorunları söyleyeyim:

- Kalabalık ve online süresi yüksek guildlerin çok hızlı ve durmaksızın kasıp herşeyi elde ettikten sonra real para ile char, item, para vs. satmaları.
- Yine iyi oynayan ama hırslı ve terbiyesiz oyuncuların küfür ve aşırı hareketleri neticesinde oyunu kirletmeleri.
- Serverı ayakta tutan guild ve oyuncuların ağır başlılıklarıyla veya oyun bilgileriyle örnek olmak yerine, staffa her türlü sözü söyleme ve her istediklerini kabul ettirme edasında olmaları. Adalet kendilerine uygulanınca rahatsız olup sunucuyu karalama, bırakma, tehdit etme gibi davranışlar sergilemeleri.
- Yukarıdaki üç maddede tarif edilen şahısların eninde sonunda haklı olarak banlanması veya büyük cezalar alması sonucunda serverın oyuncu kaybetmesi. Ardından temiz oyuncuların da zamanla tenhalaşan sunucuda yapacak birşey bulamaması sonucu bırakmaları.
- Hile yapmayı alışkanlık haline getiren; server'a siber saldırı yapan, staff'ın şifresini ele geçirmek tek gayesi olan, bulduğu bug'ı sessiz sedasız staff'a iletmek yerine sonuna kadar istismar edenler.
- Ne kadar bilgili ve özverili olursa olsun; online olamayan, artık yenilik yapamayan yönetim kadrosu. (Üzülerek de olsa söylemek zorundayım)
- 2016 yılında Ultima'yı 2000 yılında gibi oynamaya çalışmak. AOS bir yere kadar, artık bunu da anlamak gerek ve üst sürümlere geçilmesi zorunluluktur.

Görüldüğü gibi biraz da oyuncuların kendisine bakması lazım. Sistemle ilgili bugüne kadar çok şey konuşuldu ama oyuncuların her hareketinin de serverın geleceğini etkilediği doğru düzgün konuşulmadı.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
26 May 2016 8:33
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): marinette

Unique
Sponsor



Yaş: 38
Kayıt: 07 Tem 2010
Mesajlar: 58
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 13

Durumu: Çevrimdışı

Unique
Sponsor
Server Durumu Konu: Yanıt: Server Durumu
Alıntıyla Cevap Gönder
SE - ML gereksiz,bize uzak,bir sürü bug vardır diyenlere aldanmayalım lütfen..Sürüm 2005 (!) yılında çıktı.Üstüne 2 paket daha çıktı...AoS sürüme login olmak bile üzüntü verici.

Ultima Online, çok geniş ve derin bir oyun fakat bunu sığ duruma getiren tamamen oyuncular.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder MSN Messenger  
26 May 2016 9:10
Bu mesaja teşekkür edenler (2 kişi): marinette, Rhuandel

 
Bu forum kilitlendi: mesaj gönderemez, cevap yazamaz ya da başlıkları değiştiremezsiniz   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız Sayfaya git: Önceki, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, Sonraki
4. sayfa (Toplam 7 sayfa) [ 62 mesaj ]  

 
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız