Kartopu etkisi
Ultima Online Forum -> İstek ve Şikayet Arşivi
 
Yazar
Mesaj
sharphabit
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 08 Ağu 2015
Mesajlar: 65

Teşekkür: 9

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
sharphabit
Oyuncu
Kartopu etkisi Konu: Kartopu etkisi
Alıntıyla Cevap Gönder
Evet arkadaşlar şu anda bunu öngöremesenizde gerçekleşince birisi demişti diyeceksiniz, uo içindeki rastgeleliği (randomization) azaltıp sürekli sınırlar ve kurallar koydukça bu kurallar sadece server ekolojik piramidinde üstte olanların yerini sağlamlaştıracak. Geriden gelenler sadece önde gidenler için besin olacaklar, geriden gelenler belli seviyeye geldiğinde ise server doyuma ulaşmış olacak.

Serverdaki herşeyin değerlendirmesi yapıldığında , kasma/ sonuç alma eğrisinde kasma eksenine doğru parabolik giden bir çizgi var , ne kadar çok kasma o kadar çok sonuç sisteminde sadece amele gibi çalışırsınız sondada hepsi boşa gider.

Eğer doğru yöntem istiyorsanız insanları daha çok kasmaya değil daha az kasma daha fazla eğlenmeye yöneltecek kısıtlamalar olmalı, bir tamera iyi item x yaratığını 1 milyon kez kestiğinde değil bir progress yaptığında düşmeli. 1 milyon yaratığı aynı şekilde aynı şeyleri yapıp bir item düşürmek yerine 100 kez aynı yaratığı kesip almalı fakat 100 kez kesebilmek için şu an 1 milyon kez uğraştığı zaman kadar beklemeli bu kadar seri yapıp birşeyleri eskitmemeli,oyunda başka şeyler yapmayada zaman ayırabilmeli.

100 sayısına 1 sayılarını 100 kez toplayıpta ulaşılır , 20 sayısını 5 kez toplayıpta ulaşılır.

Hızlı ama küçük adımlarla ilerleyen bir progress yerine yavaş ama büyük adımlarla ilerleyen bir progress çok daha eğlenceli ve tatmin edicidir . Ayrıca progress sadece item veya avantaj sağlayacak birşeyler olarak değil tamamen kozmetikte olabilir. Atıyorum 1 karekterin 1 haftada 20 birimlik avantaj sağlayacak ilerleme kaydediyorsa onu 1 günde yaptığında geri kalan günleri kozmetik şeylere harcayabilecek. Fakat oyuna geriden başlayan veya daha az zaman ayırabilen biri yada tek başına oynayan biri kozmetiklerden mahrum kalsada diğerleriyle aynı ilerlemeyi kaydedebilecek. Şu şartlarda 10 kişilik grubu olmayan , tek oynayan yada günde saatlerce zaman ayıramayan biri için server sadece tribün ve piramitin üst kaymak tabakası için çalışmaktan ibaret.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
31 Ağu 2015 21:44
Bu mesaja teşekkür edenler (3 kişi): Phaloph, Beckham, Hashashin

Beckham
Deneyimli Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 21 Ağu 2015
Mesajlar: 105

Teşekkür: 10

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
Beckham
Deneyimli Oyuncu
Kartopu etkisi Konu: Yanıt: Kartopu etkisi
Alıntıyla Cevap Gönder
server acılırken günde 2-3 saat gece girilicek bir server dendı fakat macro yok bişi yok şimdi ben gunde 2-3 saat ugrasarak (örnek veriyorum) horned kit ne zaman cıkarabılırım 1 ay belkıde daha uzun sure. paramı kasam charımı kasayım ne kasayım :D bence server sınırları zorluyor benımde sabrım tasmak uzere acıkcası

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
31 Ağu 2015 22:54
Quebara
Uzman



Yaş: 39
Kayıt: 09 Ağu 2015
Mesajlar: 161

Teşekkür: 9

Durumu: Çevrimdışı

Quebara
Uzman
Kartopu etkisi Konu: Yanıt: Kartopu etkisi
Alıntıyla Cevap Gönder
Ben şöyle bişi söyliyebilirim sharphabit in yazısını okuyunca kafamda şöyle bişi belirdi:

Tamer lar için bi achev tarzı veya quest tarzı bişi olsa ve haftada 1 alınsa misal deseki 1 haftada 1000 Blood elemental kes veya 750 A.lich tarzı ve bu görevi tamamladıgımızda 5props item verse veya 4-5 props 1 yüzük 5 props 3 adet set parçası 2 adet 4-5 props silah gibi randomize olarak drop verse veya ganimet veya biryere gönderip bi anahtar ile odülün orda git aç al gibi bişiler

ödüller tabi daha minimize veya görevler daha zor olabilir veya chain questler yapılabilir buna benzer daily questler aynı wowdaki gibi buraya uyarlaması zor olmayan vede full random geldigi için bu kadar props ve bukadar çeşitli armor lar arasında zaten işe yarayan bir item düşürmekte şans hemde insanlara bu farm olaylarını daha zevkli hale getirebilecek şeyler.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
31 Ağu 2015 23:09
klnci12
Üstad



Yaş: 34
Kayıt: 15 Ağu 2015
Mesajlar: 273

Teşekkür: 20

Durumu: Çevrimdışı

klnci12
Üstad
Kartopu etkisi Konu: Yanıt: Kartopu etkisi
Alıntıyla Cevap Gönder
Arkadaşlar ben neden birilerine yetişmeye çalıştığınızı anlamıyorum. Eğer server uzun soluklu olursa endişelerinizin boşa çıkacağı kesin. Yıllarca wow oynadım. Oyun hastaları dışında kimsenin kimseye yetişmeye çalıştığını , yok item kasamadım yok zaman yetmiyor tarzında serzenişte bulunduğunu görmedim. Nedenini de söyliyeyim. Wow wow dur . Oyuna girmezsiniz atıyorum 6 ay , sonra gelirsiniz bir bakarsınız ki herşey yerli yerinde duruyor , yenilikler yapılmış yeni patchler gelmiş oyun biraz gelişmiş. Aman ne güzel oynayayım dersiniz ve keyif almaya bakarsınız.Tabi bu arada oyuna yeni girenler olur oyunu bırakanlar olur vs vs... Zamanla her şey dengelenir.

Wou 3-5 aylık bir server olacaksa boşverin makroyu , zorluğu filan çevirsin venüs serveri pvp ye rahat rahat action yapalım. Yok uzun soluklu bir server bu diyorsanız şunu anlamanız gerekir. Her oyunda oyunu başından beri takip eden, sürekli kasan tipler vardır. Bu heriflere yetişemezsiniz. İşsizdir bunlar , işi gücü oyun olmuştur bunların. Zamanla oynarlar oynamazlar canları sıkılır gider çara delete basarlar keyifleri bilir. Siz kendi oyununuza bakın.

Çiçek yetiştiriyorum lan icon_lol.gif gecenin 2 si olmuş fire kumaş çıkardım defile yapıyorum kendi karakterlerimle icon_guitar.gif varmı benden güzeli ?

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
31 Ağu 2015 23:25
dalaksiz
Efsane



Yaş: 37
Kayıt: 11 Tem 2010
Mesajlar: 1,310
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 75
Uyarı: 1

Durumu: Çevrimdışı

dalaksiz
Efsane
Kartopu etkisi Konu: Yanıt: Kartopu etkisi
Alıntıyla Cevap Gönder
klnci12 yazmış:
Arkadaşlar ben neden birilerine yetişmeye çalıştığınızı anlamıyorum. Eğer server uzun soluklu olursa endişelerinizin boşa çıkacağı kesin. Yıllarca wow oynadım. Oyun hastaları dışında kimsenin kimseye yetişmeye çalıştığını , yok item kasamadım yok zaman yetmiyor tarzında serzenişte bulunduğunu görmedim. Nedenini de söyliyeyim. Wow wow dur . Oyuna girmezsiniz atıyorum 6 ay , sonra gelirsiniz bir bakarsınız ki herşey yerli yerinde duruyor , yenilikler yapılmış yeni patchler gelmiş oyun biraz gelişmiş. Aman ne güzel oynayayım dersiniz ve keyif almaya bakarsınız.Tabi bu arada oyuna yeni girenler olur oyunu bırakanlar olur vs vs... Zamanla her şey dengelenir.

Wou 3-5 aylık bir server olacaksa boşverin makroyu , zorluğu filan çevirsin venüs serveri pvp ye rahat rahat action yapalım. Yok uzun soluklu bir server bu diyorsanız şunu anlamanız gerekir. Her oyunda oyunu başından beri takip eden, sürekli kasan tipler vardır. Bu heriflere yetişemezsiniz. İşsizdir bunlar , işi gücü oyun olmuştur bunların. Zamanla oynarlar oynamazlar canları sıkılır gider çara delete basarlar keyifleri bilir. Siz kendi oyununuza bakın.

Çiçek yetiştiriyorum lan icon_lol.gif gecenin 2 si olmuş fire kumaş çıkardım defile yapıyorum kendi karakterlerimle icon_guitar.gif varmı benden güzeli ?


Tabi fark şurada, Şimdiye kadar açılmış 100'ün üstünde Türk UO serverı varken, bir açılan WoW serverı bir daha kapanmıyor, insanlar da buna güvenerek oynuyorlar oyunu.

Ayrıca, sanırım hiç hardcore şekilde WoW oynamadınız. Server ilk kill'ine sahip olmak çok önemlidir, dünyanın ilk Mythic clear'ını yapan guild ilah ilan edilir, ve diğer WoW raiderları o guilde tapar, bir expansion daha çıkana kadar tanrı onlardır artık.

Söyledikleriniz casual oyuncular için doğru, hardcore oynayanlar için yanlış.

Eski bir wow hardcore raider'ından selamlar icon_cool.gif

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
01 Eyl 2015 6:41
Phaloph
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 11 Ağu 2015
Mesajlar: 63

Teşekkür: 4

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
Phaloph
Oyuncu
Kartopu etkisi Konu: Yanıt: Kartopu etkisi
Alıntıyla Cevap Gönder
Sosyolojiden biraz anlayan vizyonu olan oyuncular hep aynı gerçeği görüp birşeyler anlatmaya çalışıyor. Kit çıkarmak için 115 skilli bodcular biriktirmenin yeni oyuncuyu bitiren, bunu kullanan eski oyuncuları reel satışa yönlendiren bir sistem olduğunu anlatırken bende aynılarını anlatmaya çalıştım.
Aynı şekilde bineklerin rareleştirilmeside reel satışı destekleyen bir sistem olduğunu iddaa ediyorum.

Şimdi bana kızacak tekil bodcu oyuncularada saygım var, biliyorum keyif alarak bunu yapan iyi arkadaşlarımız var ama bu değiştirilmiş sistemin oyunu bozduğu gerçeğini değiştirmiyor.

Makronun kaldırılmış olması bunu nasıl etkiliyor diye düşündüğümde, bazı reel satış niyetinde olan bu işten araba parası kazanmış kişilerin sunucudan uzak kalmasını sağladı. Yani kit olayı bundan 1 sene sonra dahada tekelleşecek!

Bu sunucuya başlayan oyuncu runic kit çıkarmak için 3 ay rescource toplayıp char kassın veya yapanlardan satın almak için güzelim guantlet majorlerini bozdursun veya nakit ödesin.
Aynı şekilde altı üstü Nightmare içinde aynı şey geçerli...

Ben Venüsün makroyu kaldırarak geri dönüş yapacağını öğrendiğimde, samimi keyifçi arkadaşlardan oluşan bir topluluğun uzun soluklu bir eğlence ortamının oluşacağını düşünmüştüm. Fakat artık tekelleşme ve reelleşmeyi optimize eden bir sunucu olacağına inanıyorum.

Üç gündür toplam bir saat oyuna girdim sunucunun başlangıcındaki hevesim kayboldu. Runuo tecrübesi wou wosla sınırlı olan oyuncuların beni anlamasını beklemiyorum. Fikirleri ve zevkleri ne olursa olsun bütün oyunculara saygım var umarım eğlenceli bir versiyon geçirirsiniz.

icon_bgiorno.gif

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
01 Eyl 2015 8:26
sharphabit
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 08 Ağu 2015
Mesajlar: 65

Teşekkür: 9

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
sharphabit
Oyuncu
Kartopu etkisi Konu: Yanıt: Kartopu etkisi
Alıntıyla Cevap Gönder
Phaloph yazmış:
Sosyolojiden biraz anlayan vizyonu olan oyuncular hep aynı gerçeği görüp birşeyler anlatmaya çalışıyor. Kit çıkarmak için 115 skilli bodcular biriktirmenin yeni oyuncuyu bitiren, bunu kullanan eski oyuncuları reel satışa yönlendiren bir sistem olduğunu anlatırken bende aynılarını anlatmaya çalıştım.
Aynı şekilde bineklerin rareleştirilmeside reel satışı destekleyen bir sistem olduğunu iddaa ediyorum.

Şimdi bana kızacak tekil bodcu oyuncularada saygım var, biliyorum keyif alarak bunu yapan iyi arkadaşlarımız var ama bu değiştirilmiş sistemin oyunu bozduğu gerçeğini değiştirmiyor.

Makronun kaldırılmış olması bunu nasıl etkiliyor diye düşündüğümde, bazı reel satış niyetinde olan bu işten araba parası kazanmış kişilerin sunucudan uzak kalmasını sağladı. Yani kit olayı bundan 1 sene sonra dahada tekelleşecek!

Bu sunucuya başlayan oyuncu runic kit çıkarmak için 3 ay rescource toplayıp char kassın veya yapanlardan satın almak için güzelim guantlet majorlerini bozdursun veya nakit ödesin.
Aynı şekilde altı üstü Nightmare içinde aynı şey geçerli...

Ben Venüsün makroyu kaldırarak geri dönüş yapacağını öğrendiğimde, samimi keyifçi arkadaşlardan oluşan bir topluluğun uzun soluklu bir eğlence ortamının oluşacağını düşünmüştüm. Fakat artık tekelleşme ve reelleşmeyi optimize eden bir sunucu olacağına inanıyorum.

Üç gündür toplam bir saat oyuna girdim sunucunun başlangıcındaki hevesim kayboldu. Runuo tecrübesi wou wosla sınırlı olan oyuncuların beni anlamasını beklemiyorum. Fikirleri ve zevkleri ne olursa olsun bütün oyunculara saygım var umarım eğlenceli bir versiyon geçirirsiniz.

icon_bgiorno.gif


^^işte bu^^

Ayrıca kusura bakma sevgili venüs bu işten az çok anlayan biri olarak (ben iyi biliyorum demiyorum) şu an ki yasak sisteminin çok yetersiz olduğu sadece kullanmayın kötü bişey o dediğinde bile kullanmayacak kadar temiz niyetli insanları yasakladığı , isteyenin kolay bir şekilde aşabileceği bir sistem. Lütfen eleştirimi yanlış anlamayın ama doğruya doğru. Resmen vur abalıya serverı oluyor güzelim server.

Bu yasaklarla çözülen her sorun başka yasaklara gebe, bırakın özgürce herşey ulaşılabilir herşey kullanılabilir olsun , insanlara birşeylere ulaşmaları için zorluk çıkarmak yerin o şeye kişi bazında ulaşılma sıklığı sınırlansın.binekten tut herşey için bu geçerli.. tek olduğundan dolayı yada non-stop farm yapamadığından dolayı zaten handikaplı olan oyuncuya bir tokatta sistemin kendisi dur bakalım şu rare, şu item , şu x, şu y ulaşamassın diyerek atarsa phaloph dediği gibi yada bana olduğu gibi bir çok kişinin ilgisi azalacaktır..

herkese iyi oyunlar.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
01 Eyl 2015 11:30
sharphabit
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 08 Ağu 2015
Mesajlar: 65

Teşekkür: 9

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
sharphabit
Oyuncu
Kartopu etkisi Konu: Yanıt: Kartopu etkisi
Alıntıyla Cevap Gönder
aslında uo yu güzelleştirmek o kadar kolayki biz inatla istemiyoruz, rareden örnek verdik bakın size örnek bir zarar vermeden zorlaştırma durumu,

nightmare ulaşılabilir olsun herkes ulaşsın ama iyi bir nightmare bulmak değil yetiştirmek zor olsun, sevdiği yemekleri veren, belli şartlarda (örnek veriyorum nightmarein en sevmediği düşmanlarına karşı onu çalıştıran) onu kullanan tamerın nightmare i fark yaratırken mindless bi şekilde farm yapan kişi bu farkı alamasın ve bu dediğim şeyi kastım bitti ölene kadar kalan bişey olmasın virtueler gibi zamanla decay olsun ve nightmare i hep belli standartların üstünde tutman gereksin.

az oynayanda çok oynayanda , oynadığı süre içersinde aynı şartları sağlamak zorunda olduğu için birbirlerine karşı bir handikapları olmayacaktır sen 7/24 nightmarei verimli kullanmak istiyorsan o zaman ona göre onu zinde tutmanın gereksinimleride o kadar fazla olacaktır.

iyi oyunlar.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
01 Eyl 2015 11:47
 
Bu forum kilitlendi: mesaj gönderemez, cevap yazamaz ya da başlıkları değiştiremezsiniz   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız  
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [ 8 mesaj ]  

 
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız