Hell Hound Hasar Bonusu Azaltılsın Mı? Sayfaya git: Önceki, 1, 2, 3, 4, 5, 6, Sonraki |
|
Yazar
Mesaj
Abyss1 yazmış:
O yüzden gelişmemiş toplumlarda demokrasi sağlıklı sonuçlar vermez. Şuan bu konuda istediğim sonuç galip geliyor görünse de her konu için böyle olmuyor malesef. Açıklama yapmana gerek yok adamlar bunu düşünebilse zaten burada böyle konular tartışmaya açık olmayacak.
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): Abyss1
Bu postta birçok güzel örnek bulunduğundan server hakkında alınacak kararların nasıl olması gerektiğine dair nacizane görüşümü belirteceğim.
Yüz kişiden doksanının bir kişiye suçlu demesi o kişiyi suçlu yapmaz, çoğunluğun dediği de mutlak doğru değildir malesef. Ama insanların istedikleri olmazsa serverda oynamazlar diye düşünüyor da olabilirsiniz. İnsanlar bir ankette görüş beyan ederken objektiflikten uzak olup uzun vadede olası etkilerini değerlendirmek yerine kısa vadeli bireysel kazançlarini düşünüyorsa veya basitçe bunu algılayabilecek görüden yoksunsa ilk etki olarak çoğunluğu sevindirse de gün geçtikçe mekanik değişikliğin getirdiği öngörülemeyen problemler yine çoğunluğun mutsuzluğu ile sonuçlanacaktır.
Ultima Online'ı hem ilk olup alacak bir örneğinin olmaması hem de o zamanki teknolojik yetersizlik nedeniyle hep eksik bir oyun olarak görmüşümdür.
En büyük online oyunların bile haftalık aylık periodlarda patch ve mekanik dengeleme unsurları ile süregelen bir şekilde değiştiğini göz önünde bulundurursak; Orjinal versiyona tamamen bağlı kalmak onun dengesizliğini ve kusurlarını da bağnazca kabul etmek olur.
Öte yandan oyunda bir şekilde ayarlanmış dengeleri de kafamıza göre değiştirmek özellikle de bunu çoğunluğun fikri doğrultusunda gerçekleştirmek üstte belirttiğim üzere çok daha büyük bir yanlıştır. Belki bu görüşümü radikal veya saçma bulabilirsiniz ama, sağlıklı yürüyen hiçbir kurum veya organizasyon demokrasi ile yönetilmez. Bilimde, bilimsel teoride iyi işleyen bir şirkette veya gelişimi gözeten bir organizasyonlarda demokrasi yoktur. Fakat alınacak kararlar yine toplum memnuniyetini gözeteceği için insancıl bir arayol bulunabilir görüşündeyim.
Peki nasıl olmalı?
1- Serverda memnuniyetsizlikler ve dengesizlikler tespit edilmeli ki bu bölümü topluluğumuz zaten kendi kendine gerçekleştiriyor.
Örneğin:
Bunu basitleştirirsek tamer karakterlerin tekdüzeliğinden rahatsız olunuyor diyebiliriz.
2- Problemin çözümüne yönelik olası öneriler dinlenmeli bu başlıkta tartışma yasak olmalı sadece öneriler ve önerilerin olası etkileri hakkında paylaşımda bulunulabilmeli ;
Örneğin:
Bu soruna karşılık düşünülen mekanik değişiklik hell hound cinsi hayvanlar pack bonus eklemek olmuş
3- Eğer çok öneri var ise öneriler Staff ve seçilmiş bir oyuncu grubu (Konsey) tarafından elenmeli ve sayı uygulanabilir olan 2-3 öneriye düşürülmeli. Konseyde bulunacak kişiler belli sürelerle değişmeli ve konsey belli bir sayıyı geçmemeli. Kişiler seçilirken;
Bu oyuncu grubu oluşturulurken;
bir guruhun görüşünü yansıtacak kişiler (Klanlar/Guildler)
Aklıselimliğiyle ön plana çıkmış kişiler
Bu tarz işlemler için vakit ayırabilecek kişiler
Kodlama altyapısı olan kişiler
gibi nitelikler gözetilebilinir. (Bkz. Council of Stellar Management - Eve Online)
4- Seçilen öneriler hakkında topluluğun görüşü alınmalı insanlar değişime ne derece sıcak bakıyorlar görüşü ana kararı almada göz önünde bulundurulsa da tek parametre olmamalı burda dikkat edilemesi gereken değiştirilecek olan sistemlerin getireceği yan etkiler unutmayın topluluğun sizin gözden kaçırdığınız birşeyi görmesi daha olasıdır.
Örneğin:
Burda arkadaşımız mekanik değişikliğin doğurduğu adaletsizlik durumunu göz önüne getirmiş
5- Staff Getirilecek değişikliğe neden sonuç bildirerek karar vermeli bu kararı alırken belli bir formülasyon kullanabilir;
Toplulugun Görüsü (Destekleyenler/Desteklemeyenler yuzdesel olarak)
Konsey Görüsü Yukaridakine benzer şekilde
Server sahibinin mekanik değişikliğe vereceği puan
Bunlar %40 %30 %30 veya uygun görülen oranda etki edecek oranda ayarlanabilir.
Düşünce belli bir puanı geçerse örneğin 100 üzerinden 75 oyuna eklenir.
Öneri hangi probleme karşılık olarak neyi çözeceğini ve varsa muhtemel getirecek problemleriyle ve aldığı sonuç puanıyla beraber topluluğa sunulmalı.
Bu fikir ve yapılacak değişikliklerin nasıl gerçekleştirilmesiyle ilgili düşündüğüm taslaktır değiştirilebilir genişletilebilir, basitleştirilebilir. Göz önünde bulundurursanız sevinirim.
Saygılarımla
Yüz kişiden doksanının bir kişiye suçlu demesi o kişiyi suçlu yapmaz, çoğunluğun dediği de mutlak doğru değildir malesef. Ama insanların istedikleri olmazsa serverda oynamazlar diye düşünüyor da olabilirsiniz. İnsanlar bir ankette görüş beyan ederken objektiflikten uzak olup uzun vadede olası etkilerini değerlendirmek yerine kısa vadeli bireysel kazançlarini düşünüyorsa veya basitçe bunu algılayabilecek görüden yoksunsa ilk etki olarak çoğunluğu sevindirse de gün geçtikçe mekanik değişikliğin getirdiği öngörülemeyen problemler yine çoğunluğun mutsuzluğu ile sonuçlanacaktır.
Ultima Online'ı hem ilk olup alacak bir örneğinin olmaması hem de o zamanki teknolojik yetersizlik nedeniyle hep eksik bir oyun olarak görmüşümdür.
En büyük online oyunların bile haftalık aylık periodlarda patch ve mekanik dengeleme unsurları ile süregelen bir şekilde değiştiğini göz önünde bulundurursak; Orjinal versiyona tamamen bağlı kalmak onun dengesizliğini ve kusurlarını da bağnazca kabul etmek olur.
Öte yandan oyunda bir şekilde ayarlanmış dengeleri de kafamıza göre değiştirmek özellikle de bunu çoğunluğun fikri doğrultusunda gerçekleştirmek üstte belirttiğim üzere çok daha büyük bir yanlıştır. Belki bu görüşümü radikal veya saçma bulabilirsiniz ama, sağlıklı yürüyen hiçbir kurum veya organizasyon demokrasi ile yönetilmez. Bilimde, bilimsel teoride iyi işleyen bir şirkette veya gelişimi gözeten bir organizasyonlarda demokrasi yoktur. Fakat alınacak kararlar yine toplum memnuniyetini gözeteceği için insancıl bir arayol bulunabilir görüşündeyim.
Peki nasıl olmalı?
1- Serverda memnuniyetsizlikler ve dengesizlikler tespit edilmeli ki bu bölümü topluluğumuz zaten kendi kendine gerçekleştiriyor.
Örneğin:
Luciano Bellinii yazmış:
Bunu basitleştirirsek tamer karakterlerin tekdüzeliğinden rahatsız olunuyor diyebiliriz.
2- Problemin çözümüne yönelik olası öneriler dinlenmeli bu başlıkta tartışma yasak olmalı sadece öneriler ve önerilerin olası etkileri hakkında paylaşımda bulunulabilmeli ;
Örneğin:
Bu soruna karşılık düşünülen mekanik değişiklik hell hound cinsi hayvanlar pack bonus eklemek olmuş
3- Eğer çok öneri var ise öneriler Staff ve seçilmiş bir oyuncu grubu (Konsey) tarafından elenmeli ve sayı uygulanabilir olan 2-3 öneriye düşürülmeli. Konseyde bulunacak kişiler belli sürelerle değişmeli ve konsey belli bir sayıyı geçmemeli. Kişiler seçilirken;
Bu oyuncu grubu oluşturulurken;
bir guruhun görüşünü yansıtacak kişiler (Klanlar/Guildler)
Aklıselimliğiyle ön plana çıkmış kişiler
Bu tarz işlemler için vakit ayırabilecek kişiler
Kodlama altyapısı olan kişiler
gibi nitelikler gözetilebilinir. (Bkz. Council of Stellar Management - Eve Online)
4- Seçilen öneriler hakkında topluluğun görüşü alınmalı insanlar değişime ne derece sıcak bakıyorlar görüşü ana kararı almada göz önünde bulundurulsa da tek parametre olmamalı burda dikkat edilemesi gereken değiştirilecek olan sistemlerin getireceği yan etkiler unutmayın topluluğun sizin gözden kaçırdığınız birşeyi görmesi daha olasıdır.
Örneğin:
Abyss1 yazmış:
Burda arkadaşımız mekanik değişikliğin doğurduğu adaletsizlik durumunu göz önüne getirmiş
5- Staff Getirilecek değişikliğe neden sonuç bildirerek karar vermeli bu kararı alırken belli bir formülasyon kullanabilir;
Toplulugun Görüsü (Destekleyenler/Desteklemeyenler yuzdesel olarak)
Konsey Görüsü Yukaridakine benzer şekilde
Server sahibinin mekanik değişikliğe vereceği puan
Bunlar %40 %30 %30 veya uygun görülen oranda etki edecek oranda ayarlanabilir.
Düşünce belli bir puanı geçerse örneğin 100 üzerinden 75 oyuna eklenir.
Öneri hangi probleme karşılık olarak neyi çözeceğini ve varsa muhtemel getirecek problemleriyle ve aldığı sonuç puanıyla beraber topluluğa sunulmalı.
Bu fikir ve yapılacak değişikliklerin nasıl gerçekleştirilmesiyle ilgili düşündüğüm taslaktır değiştirilebilir genişletilebilir, basitleştirilebilir. Göz önünde bulundurursanız sevinirim.
Saygılarımla
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): XesLordoglu
Abyss1 yazmış:
Beni biraz tanıyan herkes şu yoruma ne gülmüştür, miner dışında easyuo kullanmayan, kullanana sakat gözüyle bakan adama yazdığına bak, yazık.
Tek macro razordan Z tuşuna ayarlı bandajı çift tıklama, o kadar kalan herşeyi elimle yapar, oyunumu programlara oynatmam ben( actionda bandaj dahil) imzada boşuna yazmıyor eskilerden tanımazsın diye, senin gibi gençleri sahalarda görmek isteriz yeğen.
Neden isteyen Hell hound almıyor kullana bılen alsın neden bu kadar cok zorunuza gıdıyor hell hound ıle kasılması arkadas kendıne guvenıyorsan sende tame et burada VENUS de hatalı yıne cogunlugun sozunu dınlıyor bugun x kısının sozunu dınyeren yarın baska bır X kısının sozunu dınleyecek yanı tekıl player olanlar oyuncu degılmı o zaman taı sıstemınde bodcu sıstemı de kaldırılsın taı kasmak ısteyen tek tek karakter acıp kassın bodcu aktarımı olmasın ıten trend kaldırılsın kım ne cıkardıysa kendı kullansın az mantıklı olun hemen servarın ılk haftasından aglamaya basladınız yıne
Taypie yazmış:
Haksız rekabete sebep olduğu yok hocam. Şu an serverın başları olduğu için 100 kişi aynı yerde aynı yaratığı öldürmeye çalıştığı için böyle oluyor. Oyunun orjinalinde böyle birşey yok. Madem 5 tane hell houndu olan paragon kesemiyor dragonu ww si olan kimse dalmasın onlar da kesemezler bu kadar basit.
Warior df sinde de 5 tane hell houndla bir wariordan fazla damage almaları çok zor.
4. sayfa (Toplam 6 sayfa) [ 51 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |