Yeni Sunucunun Ne Zaman Kapanacağı En Baştan Belli Olsun |
Yazar
Mesaj
Öncelikle uyarayım, şahsen ultima muhafazakarı bir insan olmama rağmen bu başlıkta ultimanın ırzına geçecek kendimce önerilerde bulunacağım. Amaç; bu şekilde oyuncu sayısının artacağı, insanların daha mutlu olacağı bir sunucu bu fikirlerle elde edilebilir mi bunu tartışmak.
Kapanma Zamanı Belli Olsun
Burda esasında söylemek istediğim halihazırda başka türde oyunlarda kullanılan sezon sistemi. Eğer Venus'un de yeni sunucu planlarında bahsettiği gibi makro ile farm odaklı değil pvp odaklı bir sunucu ise amaç, bu server örneğin her 3 ayda bir sıfırlanırsa, esas olay o karakterleri yapma sırasındaki eğlence olursa ortaya farklı bir şey çıkabilir. 3 ayın sonunda tüm itemlar bir ana sunucuya aktarılabilir. Ancak ana nokta insanlara ya gene mi kasacağız değil yeni sezon başlasın da bir de şöyle bir char yapalım dedirtmek. Bunun için tabii her serverda ek görevler, sistemler hatta skiller gerekli ki insanlar yeni sezonun gelmesini bekleyip ona göre baştan bir karakter yapsın. Baya meşakatli ve çalışma saati gerektiren bir seçenek.
Makro - Multiclient - Real Satış
Şimdi sene 2021 bazı şeyler engellenebiliyor, bazı şeyler engellenemiyor, bazıları ise kısmen engellenebiliyor. Biz makro ve multiclientle ne kadar savaşırsak savaşalım bu aşılıyor, inceleme ve yakalama için ise kalabalık bir kadro gerekiyor. Yapılabilecek bir şey safezoneları ortadan kaldırarak, insanları bir şeyleri dungeonlarda diğer playerlarla birlikte kasmaya engaje etmek. Bu; item olabilir, daha önce başka ultima serverlarında denendiği gibi lvl sistemi olabilir. Amaç oyundaki kazanımları makrolardan kurtarmak.
Craft işinde bodcu komutu da olmasa, reset bod gibi sistemler de gelse makro her zaman kalacak. Craft bodları kaldırılıp craftların sadece basım, tamir yapması sağlanabilir. Runic kitler quest ile alınabilir.
Bu anlattıklarım ultimanın sandbox yapısını bozup themepark hale getiriyor ama daha başlarken ırzına geçeceğimi bildirmiştim.
Multiclient de aynı şekilde, insanların çoklu karakter-makro ile bir şeyler elde edilmesi sistemsel olarak gereksiz hale getirilirse kimse de öyle bir şey için uğraşmaz/kazanç elde edemez. Skill cap ayrı ayrı bile değerlendirilebilir. Doğrudan combat skilleri veya inscription gibi yan faydalı skiller combatta toplanıp sonrasında craftta olanlar başka bir gruba konabilir. Combatta skill cap 7x iken craftta olmaz vs.
Real satış olayı da server item bazlıdan karakter bazlıya çekilirse o şekilde engellenebilir. Quest itemları kişiye özel olabilir, bahsettiğim lvl sistemi gelirse ve o sistem kişiye özel item-stat vs. verirse realcılar ancak karakter satabilir. Tabii real satışı engellemek istiyorsak xd
Son olarak da yaş ortalaması artık 30 üstü olan bu oyunda, insanların gerektiğinde akşamları 1 saat girse de girip zevk alıp çıkabileği, isteyenin gene sabahlayabileceği ama ana amacın makro ile kasalımdan çok başkalarıyla birlikte sağda solda dungeonda kosturmak olduğu bir yer açılırsa bence ilk seferinde muhtemelen kısıtla bir oyuncu olacaktır ama geliştirmeyle 2. 3. seferlerde sayı artabilir, yurtdısından insanlar da gelebilir veya bırakanlar başlayabilir.
Bunlara ek olarak ultimanın yeni paketlerinde skiller, gemi savaşları, ev itemları vs. yavaş yavaş gelirse herkeste yeni bir heyecan olur.
Bütün bu yazdıklarım fazlaca çalışma saati, lagsız bir server ve sağlam bir admin kadrosu gerektiriyor. Venus tek basına işini sadece bu olarak görürse becerebilir ancak tek basına sadece kısıtlı sürelerde girerse yapabileceğine inanmıyorum, kimse de yapamaz. Geliri olmayan bir işi herkes hobi olarak yaparak, hobi olarak da sunucular artık başarıya ulaşamaz. Oyun içinde sadece kozmetik olarak sponsor satışı olursa ve bu gelir staff kadrosunu çokça zaman harcamaya motive ederse, yurtdışındaki serverlardaki stafflı-staffsız etkinlik seçenekleri çoğalırsa, sadece ilk hafta değil ilk günden son güne standart bir staff desteği verilirse başarı kazanılır diye düşünüyorum.
Okuduğunuz için teşekkürler.
Kapanma Zamanı Belli Olsun
Burda esasında söylemek istediğim halihazırda başka türde oyunlarda kullanılan sezon sistemi. Eğer Venus'un de yeni sunucu planlarında bahsettiği gibi makro ile farm odaklı değil pvp odaklı bir sunucu ise amaç, bu server örneğin her 3 ayda bir sıfırlanırsa, esas olay o karakterleri yapma sırasındaki eğlence olursa ortaya farklı bir şey çıkabilir. 3 ayın sonunda tüm itemlar bir ana sunucuya aktarılabilir. Ancak ana nokta insanlara ya gene mi kasacağız değil yeni sezon başlasın da bir de şöyle bir char yapalım dedirtmek. Bunun için tabii her serverda ek görevler, sistemler hatta skiller gerekli ki insanlar yeni sezonun gelmesini bekleyip ona göre baştan bir karakter yapsın. Baya meşakatli ve çalışma saati gerektiren bir seçenek.
Makro - Multiclient - Real Satış
Şimdi sene 2021 bazı şeyler engellenebiliyor, bazı şeyler engellenemiyor, bazıları ise kısmen engellenebiliyor. Biz makro ve multiclientle ne kadar savaşırsak savaşalım bu aşılıyor, inceleme ve yakalama için ise kalabalık bir kadro gerekiyor. Yapılabilecek bir şey safezoneları ortadan kaldırarak, insanları bir şeyleri dungeonlarda diğer playerlarla birlikte kasmaya engaje etmek. Bu; item olabilir, daha önce başka ultima serverlarında denendiği gibi lvl sistemi olabilir. Amaç oyundaki kazanımları makrolardan kurtarmak.
Craft işinde bodcu komutu da olmasa, reset bod gibi sistemler de gelse makro her zaman kalacak. Craft bodları kaldırılıp craftların sadece basım, tamir yapması sağlanabilir. Runic kitler quest ile alınabilir.
Bu anlattıklarım ultimanın sandbox yapısını bozup themepark hale getiriyor ama daha başlarken ırzına geçeceğimi bildirmiştim.
Multiclient de aynı şekilde, insanların çoklu karakter-makro ile bir şeyler elde edilmesi sistemsel olarak gereksiz hale getirilirse kimse de öyle bir şey için uğraşmaz/kazanç elde edemez. Skill cap ayrı ayrı bile değerlendirilebilir. Doğrudan combat skilleri veya inscription gibi yan faydalı skiller combatta toplanıp sonrasında craftta olanlar başka bir gruba konabilir. Combatta skill cap 7x iken craftta olmaz vs.
Real satış olayı da server item bazlıdan karakter bazlıya çekilirse o şekilde engellenebilir. Quest itemları kişiye özel olabilir, bahsettiğim lvl sistemi gelirse ve o sistem kişiye özel item-stat vs. verirse realcılar ancak karakter satabilir. Tabii real satışı engellemek istiyorsak xd
Son olarak da yaş ortalaması artık 30 üstü olan bu oyunda, insanların gerektiğinde akşamları 1 saat girse de girip zevk alıp çıkabileği, isteyenin gene sabahlayabileceği ama ana amacın makro ile kasalımdan çok başkalarıyla birlikte sağda solda dungeonda kosturmak olduğu bir yer açılırsa bence ilk seferinde muhtemelen kısıtla bir oyuncu olacaktır ama geliştirmeyle 2. 3. seferlerde sayı artabilir, yurtdısından insanlar da gelebilir veya bırakanlar başlayabilir.
Bunlara ek olarak ultimanın yeni paketlerinde skiller, gemi savaşları, ev itemları vs. yavaş yavaş gelirse herkeste yeni bir heyecan olur.
Bütün bu yazdıklarım fazlaca çalışma saati, lagsız bir server ve sağlam bir admin kadrosu gerektiriyor. Venus tek basına işini sadece bu olarak görürse becerebilir ancak tek basına sadece kısıtlı sürelerde girerse yapabileceğine inanmıyorum, kimse de yapamaz. Geliri olmayan bir işi herkes hobi olarak yaparak, hobi olarak da sunucular artık başarıya ulaşamaz. Oyun içinde sadece kozmetik olarak sponsor satışı olursa ve bu gelir staff kadrosunu çokça zaman harcamaya motive ederse, yurtdışındaki serverlardaki stafflı-staffsız etkinlik seçenekleri çoğalırsa, sadece ilk hafta değil ilk günden son güne standart bir staff desteği verilirse başarı kazanılır diye düşünüyorum.
Okuduğunuz için teşekkürler.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [ 1 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |