ÖNERi: Ultimada ekonomik devrim şart |
Yazar
Mesaj
Hepinizin bildiği üzere Ultima Online ülkemizde yıllardır aşağı yukarı aynı oyuncu kitlesi tarafindan oynanan; yeni oyuncu kazanma oranı çok düşük olmasına karşın, her açılan sunucuda bir öncekine kıyasla oyuncu kitlesinin bir kısmını kaybeden bir oyun. Günümüzde UO dünyasına ilk adımını atarak bir bakıma "noobluk" dönemi yaşayan neredeyse kimse yok, büyük çoğunluğumuz "veteran" denilebilecek oyuncularız.
Ben UO'ya Pagan sunucusu ile başladım ve bugüne kadar sayısız sunucuda oynadım. Her ne kadar AOS konusunda akıl almaz derecede ısrarcı davranıp oyunun geliştiricileri tarafından sunulan neredeyse tüm resmi güncellemelere ve yeniliklere kendimizi kapatmış olsak da, Türk UO ekolü diyebileceğimiz bir tarz oluşturduk. Bu ekol de, vazgeçemediği AOS ile ters düşmeyecek şekilde zamanla bir takım kendine has yenilikler meydana getirdi. Bu yeniliklere bodcu sistemi, df puanı sistemi, hayvan eğitmenliği sistemi gibi birçok örnek verebiliriz. Bu noktada gerek staff ekibi, gerek player olarak emek sarf eden herkese teşekkür edip asıl konuya geçiyorum.
Tüm bu giriş yazımda dikkat çekmeye çalıştığım ortak tecrübelerimize dayanarak, artık bir ekonomi devrimin şart olduğuna inanıyorum. Bu güne kadar geliştirilen ve zamanla kemikleşen diğer sistemleriniz gibi, yine altyapısal olarak köklü bir değişimi beraberinde getirecek ve sunucuların ömrünu uzatırken bir yandan oyuna yepyeni bir soluk kazandıracağını düşündüğüm önerimi beğenilerinize sunacağım.
Sistemin ayrıntılarından bahsetmeden önce işlevine ve ekonomiye nasıl etki edeceğine değineceğim. Hepimiz biliyoruz ki her sunucuda zamanla;
-Oyun parası işlevini yitirir
-İtemlerde "işe yarar" tabir edilen seviye giderek max props noktasına doğru yaklaşır
-Oyuncu "charımı dizdim" noktasına ulaştığında kolay kolay item değiştirmez
-Zamanla "charımı dizdim" noktasına ulaşan oyuncu sayısı çoğunluk hale gelir.
-Top-tier yani en üst seviye(max ya da maxa yakın props) item sayısı, beraberinde oyuncu kitlesi doyuma ulaşır.
-Oyunda top-tier item haricinde hiçbir itemin yüzüne bakılmaz.
-Oyun parasının alım gücü kalmadığından top-tier itemler takas yoluyla el değiştirir.
-Doyuma ulaşmış sunucuda yeni bir oyuncu için sıfırdan başlamak imkansız hale gelir.
-Doyuma ulaşmış oyuncu kitlesinin oyunda ulaşmayı amaçladığı çok az şey kalır.
-Oyunda pvp dışında tüm fonksiyonlar işlevini kaybetmeye başlar ve sunucu çöküş dönemine girer.
-Pvp de bir yere kadar. Sunucu son nefesini verir.
Şu anki alışkın olduğumuz dinamikler ile bir sunucunun yaşam evreleri aşağı yukarı böyle olmak zorundadır. Bunu değiştirecek olan ise "doyuma ulaşma" noktalarına yeni dinamikler getirmektir. Bunun yolu ise kesinlikle doyuma ulaşmayı zorlaştırmak/geciktirmekten değil, ekonomiyi sürdürülebilir hale getirmekten geçmektedir.
Bunun için benim çözüm önerim şudur;
EŞYA VE SİLAH GÜÇLENDİRME SİSTEMİ (ismi değişebilir)
Örnek olarak düz 3-1 takıyı ele alalım. Başta ulaşılabilir değil ve değerli, ulaşılabilir hale geldikce değeri düşüyor ve bir zaman sonra çoğu oyuncu için loottan alınmayacak bir item haline geliyor.
Güçlendirme sisteminde ciddi miktarda oyun parası harcayarak alacağımız bir güçlendirme taşı ile itemimize kendisiyle alakalı propslar arasından rastgele bir tane ekliyoruz. Hem güçlendirme taşına hem de güçlendirme işlemine para harcıyoruz. Her sonraki props için işleme harcanacak para artıyor.
İstenmeyen propsu değiştirmek için daha da pahalı bir taş olan güç değiştirme taşı alıyoruz. Bu taş da işlem parası harcatırken yine aynı item üzerinde birden fazla uygulamada harcattığı para artıyor.
Var olan propsu güçlendirmek için yine aynı mantıkla çalışan taşı kullanıyoruz, fakat bu taşın sözkonusu propsu olduğundan daha aşağı çekme ihtimali de oluyor.
Şimdi, bu taşlar alışkın olduğumuz max props mantığına ulaşmaya giden alternatif bir yol sunuyor, bir yandan da piyasadan ciddi miktarlarda oyun parası çıkışı sağlıyor. Taşların pahalılığı ve istenen propsu garanti etmemesi sayesinde sunucunun max props doyumuna ulaşım süresi aynı kalırken piyasadan ciddi miktarlarda oyun parası emilerek ekonominin sürdürülebilirliğine katkı sağlanıyor. Oyun parasının değersiz hale gelmesi bir nebze engelleniyor.
Gelelim hem oyun parasının değersiz hale gelmesini hem de sunucunun max props doyumuna ulaşmasını neredeyse tamamen engelleyecek olan son taşa; "efsanevi güç taşı"
Bu taşın kendisi çok pahalı. Kullanırken de itemin türüne göre ciddi miktarda para alacak, eşya mı, silah mı, takı mı? şeklinde. İşlevi 5 propslu bir itemin rastgele bir propsunu iki katına çıkarması, ama yalnızca 5-10% ihtimalle. Ve en bombası; başarısız olursa item yanacak. Bir iteme yalnızca bir kez başarıyla uygulanabilecek. Hangi propsu iki katına çıkaracağı ise şansa kalmış olacak. Çoğu zaman item yanacağı için piyasadan hem ciddi miktarlarda oyun parası, hem de max propslu item çıkışı sağlanacak. Çok lüks, çok pahalı ama sürekli daha fazla güç isteyenlerin, ve parası olanların oynamaktan geri duramayacağı bir kumar. En azılı rakiplerin efsanevi taşlı silaha ya da takıya sahip olabilir, gücün yetiyorsa sen de şansını denemek zorundasın...
Ben UO'ya Pagan sunucusu ile başladım ve bugüne kadar sayısız sunucuda oynadım. Her ne kadar AOS konusunda akıl almaz derecede ısrarcı davranıp oyunun geliştiricileri tarafından sunulan neredeyse tüm resmi güncellemelere ve yeniliklere kendimizi kapatmış olsak da, Türk UO ekolü diyebileceğimiz bir tarz oluşturduk. Bu ekol de, vazgeçemediği AOS ile ters düşmeyecek şekilde zamanla bir takım kendine has yenilikler meydana getirdi. Bu yeniliklere bodcu sistemi, df puanı sistemi, hayvan eğitmenliği sistemi gibi birçok örnek verebiliriz. Bu noktada gerek staff ekibi, gerek player olarak emek sarf eden herkese teşekkür edip asıl konuya geçiyorum.
Tüm bu giriş yazımda dikkat çekmeye çalıştığım ortak tecrübelerimize dayanarak, artık bir ekonomi devrimin şart olduğuna inanıyorum. Bu güne kadar geliştirilen ve zamanla kemikleşen diğer sistemleriniz gibi, yine altyapısal olarak köklü bir değişimi beraberinde getirecek ve sunucuların ömrünu uzatırken bir yandan oyuna yepyeni bir soluk kazandıracağını düşündüğüm önerimi beğenilerinize sunacağım.
Sistemin ayrıntılarından bahsetmeden önce işlevine ve ekonomiye nasıl etki edeceğine değineceğim. Hepimiz biliyoruz ki her sunucuda zamanla;
-Oyun parası işlevini yitirir
-İtemlerde "işe yarar" tabir edilen seviye giderek max props noktasına doğru yaklaşır
-Oyuncu "charımı dizdim" noktasına ulaştığında kolay kolay item değiştirmez
-Zamanla "charımı dizdim" noktasına ulaşan oyuncu sayısı çoğunluk hale gelir.
-Top-tier yani en üst seviye(max ya da maxa yakın props) item sayısı, beraberinde oyuncu kitlesi doyuma ulaşır.
-Oyunda top-tier item haricinde hiçbir itemin yüzüne bakılmaz.
-Oyun parasının alım gücü kalmadığından top-tier itemler takas yoluyla el değiştirir.
-Doyuma ulaşmış sunucuda yeni bir oyuncu için sıfırdan başlamak imkansız hale gelir.
-Doyuma ulaşmış oyuncu kitlesinin oyunda ulaşmayı amaçladığı çok az şey kalır.
-Oyunda pvp dışında tüm fonksiyonlar işlevini kaybetmeye başlar ve sunucu çöküş dönemine girer.
-Pvp de bir yere kadar. Sunucu son nefesini verir.
Şu anki alışkın olduğumuz dinamikler ile bir sunucunun yaşam evreleri aşağı yukarı böyle olmak zorundadır. Bunu değiştirecek olan ise "doyuma ulaşma" noktalarına yeni dinamikler getirmektir. Bunun yolu ise kesinlikle doyuma ulaşmayı zorlaştırmak/geciktirmekten değil, ekonomiyi sürdürülebilir hale getirmekten geçmektedir.
Bunun için benim çözüm önerim şudur;
EŞYA VE SİLAH GÜÇLENDİRME SİSTEMİ (ismi değişebilir)
Örnek olarak düz 3-1 takıyı ele alalım. Başta ulaşılabilir değil ve değerli, ulaşılabilir hale geldikce değeri düşüyor ve bir zaman sonra çoğu oyuncu için loottan alınmayacak bir item haline geliyor.
Güçlendirme sisteminde ciddi miktarda oyun parası harcayarak alacağımız bir güçlendirme taşı ile itemimize kendisiyle alakalı propslar arasından rastgele bir tane ekliyoruz. Hem güçlendirme taşına hem de güçlendirme işlemine para harcıyoruz. Her sonraki props için işleme harcanacak para artıyor.
İstenmeyen propsu değiştirmek için daha da pahalı bir taş olan güç değiştirme taşı alıyoruz. Bu taş da işlem parası harcatırken yine aynı item üzerinde birden fazla uygulamada harcattığı para artıyor.
Var olan propsu güçlendirmek için yine aynı mantıkla çalışan taşı kullanıyoruz, fakat bu taşın sözkonusu propsu olduğundan daha aşağı çekme ihtimali de oluyor.
Şimdi, bu taşlar alışkın olduğumuz max props mantığına ulaşmaya giden alternatif bir yol sunuyor, bir yandan da piyasadan ciddi miktarlarda oyun parası çıkışı sağlıyor. Taşların pahalılığı ve istenen propsu garanti etmemesi sayesinde sunucunun max props doyumuna ulaşım süresi aynı kalırken piyasadan ciddi miktarlarda oyun parası emilerek ekonominin sürdürülebilirliğine katkı sağlanıyor. Oyun parasının değersiz hale gelmesi bir nebze engelleniyor.
Gelelim hem oyun parasının değersiz hale gelmesini hem de sunucunun max props doyumuna ulaşmasını neredeyse tamamen engelleyecek olan son taşa; "efsanevi güç taşı"
Bu taşın kendisi çok pahalı. Kullanırken de itemin türüne göre ciddi miktarda para alacak, eşya mı, silah mı, takı mı? şeklinde. İşlevi 5 propslu bir itemin rastgele bir propsunu iki katına çıkarması, ama yalnızca 5-10% ihtimalle. Ve en bombası; başarısız olursa item yanacak. Bir iteme yalnızca bir kez başarıyla uygulanabilecek. Hangi propsu iki katına çıkaracağı ise şansa kalmış olacak. Çoğu zaman item yanacağı için piyasadan hem ciddi miktarlarda oyun parası, hem de max propslu item çıkışı sağlanacak. Çok lüks, çok pahalı ama sürekli daha fazla güç isteyenlerin, ve parası olanların oynamaktan geri duramayacağı bir kumar. En azılı rakiplerin efsanevi taşlı silaha ya da takıya sahip olabilir, gücün yetiyorsa sen de şansını denemek zorundasın...
Bu mesaja teşekkür edenler (2 kişi): crims97, MartynMathers
Ben düşünceyi beğendim. Modern mmorpg oyunlarındaki gibi bi mantık ama çok karmaşık da degil. Değişime ve gelişime evet diyorum yenilikler olsun da oynama hevesi versin. Yeni versiyonlara lafım yok onlar komple bambaşka oyun gibi. Kafa kaldırmaz. Alışkın olduğumuz versiyonda böyle radikal yeniliklere yetmez ama evet diyorum!!! Bir de benim önerim bod sisteminin de kökten değişmesi. Moron gibi bodcu kas(onu da senin yerine makro kassın) zombi gibi bodcu ordusu yap boyuna bod topla.... Uo eski oyun arkadaşlar uo dan sonraki oyunlara bakın craft konusunda yepyeni çok daha mantıklı ve zevkli sistemler yaptılar. Şu oyunda hep söylerim makroyu engellemek yerine makroyu şart koşan altyapıyı değiştirmek lazım mesela. Kodlaması ne kadar zordur Venus'un yapabileceklerinin limiti nedir bilmiyorum ama kendisine inancim tamdir. Umarım böyle köklü değişiklik önerileri destek görür ve gerçekleşir de bi türlü kopamadığımız şu uo'dan yeni tatlar alırız
Benzer bir şey benimde aklıma gelmişti. Ancak fikirden öte sizin söylediğiniz aşağıdaki kısma bir cevap vermek istiyorum
Bende sizin gibi düşünüyordum bu konuda ama yanılıyormuşum. Sphere sunucuları takip eden varsa pyramiduo'ya girsin baksın. Sunucu kaç tekil ile açıldı biliyor musunuz? 700 Tekil ile açıldı arkadaşlar. 50 Yaşına gelmiş ultimayı bırakmış adamlar bile tekrar ultima yükledi. Sebebi sadece reklam, adam bir bütçe ayırdı ve facebooktan sadece reklam paylaştı. Sonuç 700 online ile sunucu açıldı. 400-600 online arası da devam ediyor. Oyunda satış sistemi de var. Güzelce parasını da kazanıyor. Sanmayın sunucu yabancı sunucu oyuncuların hepsi Türk oyuncular. Demek ki elimizde aslında kitle va ama biz bunu değerlendirmeyi bilmiyoruz.
Zaten artık AoS'u geliştire geliştire oynayacağımızı biliyoruz. Şuan bence tek eksik sunucu reklamı. Venüs'e defalarca ben de dahil olmak üzere bir çok insan söyledi. Bu tarz güncellemelerden önce site ve oyun için guestler eklenmeli ve bunlar ingilizce seçeneği ile olmalı. Site de aynı şekilde her guestin açıklaması ingilizce olsun. Bunu sırf çevirmene versek harcanacak para 500 TL gibi bir para. Sonrada 1.000 tl bütçe ile reklam basılsa. Bak işte o zaman online sayısı sunucu ömrü ne oluyor.
shruikan yazmış:
Bende sizin gibi düşünüyordum bu konuda ama yanılıyormuşum. Sphere sunucuları takip eden varsa pyramiduo'ya girsin baksın. Sunucu kaç tekil ile açıldı biliyor musunuz? 700 Tekil ile açıldı arkadaşlar. 50 Yaşına gelmiş ultimayı bırakmış adamlar bile tekrar ultima yükledi. Sebebi sadece reklam, adam bir bütçe ayırdı ve facebooktan sadece reklam paylaştı. Sonuç 700 online ile sunucu açıldı. 400-600 online arası da devam ediyor. Oyunda satış sistemi de var. Güzelce parasını da kazanıyor. Sanmayın sunucu yabancı sunucu oyuncuların hepsi Türk oyuncular. Demek ki elimizde aslında kitle va ama biz bunu değerlendirmeyi bilmiyoruz.
Zaten artık AoS'u geliştire geliştire oynayacağımızı biliyoruz. Şuan bence tek eksik sunucu reklamı. Venüs'e defalarca ben de dahil olmak üzere bir çok insan söyledi. Bu tarz güncellemelerden önce site ve oyun için guestler eklenmeli ve bunlar ingilizce seçeneği ile olmalı. Site de aynı şekilde her guestin açıklaması ingilizce olsun. Bunu sırf çevirmene versek harcanacak para 500 TL gibi bir para. Sonrada 1.000 tl bütçe ile reklam basılsa. Bak işte o zaman online sayısı sunucu ömrü ne oluyor.
Yalnız bir yanlışınız var ilk postta sunucu ömrü oyun içi ekonomi ile ilişkilendirilmiş, online sayısı ile değil. Oyundan düzenli olarak para ve item çıkışı ekonomiyi daha güzel hale getirir bence de öyle ya da böyle bir şekilde bunu sağlamak lazım.
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [ 7 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |