Aksiyonu Canlandırmak İçin Sayfaya git: Önceki, 1, 2, 3, 4, 5, 6, Sonraki |
Yazar
Mesaj
Şimdi orjinal hali ile mukayese pek makbul değil. Evet, orjinali şansa dayalı ama olasılıklar pek düşük değil. Örnek vereyim, Dark Father'ı lucksız öldürdüğün zaman artifact düşme şansı %5, şayet 900 luck sahibiysen bu oran 14'te 1'e çıkıyor yani %7.1
peki worldofuo'da ne kadar ? Benim üzerimde 1055 luck var, df puanı 0. Artifact düşme şansı 0,078.
yani tek başıma öldürsem düşme ihtimali bu, şayet 5 oyuncu Dark Father'a saldırsa %30 hasar versem kur denklemi =)
Gelelim bineklere, bineklerle alakalı bir spawn sorunu yok, fire steed fire dungeon'da nm terethan keep'te ve ki-rin passage'da yer almakta ve 3-4 günde bir değil maksimum 1-2 saatte spawn oluyorlar. Wordofuo'da farklı bir sistem var.
Bu binek mevzusu türk serverlerine özgü bir durum özellikle sphere tabanlı sunucuların alameti farikası, sanıyorum runuo'ya ilk taşıyanlardan biri Venüs.
Bu servere özgü çok fazla sınırlama ve çok fazla sınırlamama var.
Bodcu sistemi diye bir şey var mesela, bir yığın account açabilme olayı var. Bunlar enteresan uygulamalar diğer taraftan ise eşya saklama kapasitesi kısıtlı, ev fiyatları orjinalinden çok daha pahalı.
Aslında totale baktığımızda, worldofuo server olarak guildlere imtiyazlı ancak bireysel oyunculara dar bir oyun sahası sunuyor. Yeni başlayan oyuncular içinde oyun alanı pek kısıtlı.
Tabii bunlar kurucunun yani adminin takdiri ancak venüsün oyuncuların yorum ve görüşlerine önem verdiğini görüyorum ve oyuncuların isteklerine göre değişikliğe son derece açık.
Benim uo geçmişim bir hayli fazla ama bir kez bile server açmak istemedim çünkü hakikaten uğraşmak, zaman harcamak ve bunları yaparken sıkılmamak gerekiyor, herhalde en temel nokta sıkılmamak olsa gerek. Hiç server kurmamış arkadaşlar boş bir server açıp onunla deneyebilirler, şayet 1 hafta günde 1 saat dayanabilirlerse host kiralayıp oyuncu çekme çalışmalarına başlayabilirler.
Bu açıdan server açan insanları yargılamak, anlamıyorlar diyerek eleştirmek benim haddim değil.
peki worldofuo'da ne kadar ? Benim üzerimde 1055 luck var, df puanı 0. Artifact düşme şansı 0,078.
yani tek başıma öldürsem düşme ihtimali bu, şayet 5 oyuncu Dark Father'a saldırsa %30 hasar versem kur denklemi =)
Gelelim bineklere, bineklerle alakalı bir spawn sorunu yok, fire steed fire dungeon'da nm terethan keep'te ve ki-rin passage'da yer almakta ve 3-4 günde bir değil maksimum 1-2 saatte spawn oluyorlar. Wordofuo'da farklı bir sistem var.
Bu binek mevzusu türk serverlerine özgü bir durum özellikle sphere tabanlı sunucuların alameti farikası, sanıyorum runuo'ya ilk taşıyanlardan biri Venüs.
Bu servere özgü çok fazla sınırlama ve çok fazla sınırlamama var.
Bodcu sistemi diye bir şey var mesela, bir yığın account açabilme olayı var. Bunlar enteresan uygulamalar diğer taraftan ise eşya saklama kapasitesi kısıtlı, ev fiyatları orjinalinden çok daha pahalı.
Aslında totale baktığımızda, worldofuo server olarak guildlere imtiyazlı ancak bireysel oyunculara dar bir oyun sahası sunuyor. Yeni başlayan oyuncular içinde oyun alanı pek kısıtlı.
Tabii bunlar kurucunun yani adminin takdiri ancak venüsün oyuncuların yorum ve görüşlerine önem verdiğini görüyorum ve oyuncuların isteklerine göre değişikliğe son derece açık.
Benim uo geçmişim bir hayli fazla ama bir kez bile server açmak istemedim çünkü hakikaten uğraşmak, zaman harcamak ve bunları yaparken sıkılmamak gerekiyor, herhalde en temel nokta sıkılmamak olsa gerek. Hiç server kurmamış arkadaşlar boş bir server açıp onunla deneyebilirler, şayet 1 hafta günde 1 saat dayanabilirlerse host kiralayıp oyuncu çekme çalışmalarına başlayabilirler.
Bu açıdan server açan insanları yargılamak, anlamıyorlar diyerek eleştirmek benim haddim değil.
Aksamları actıon oldugu saatlerde ınsur dusmemesı cok guzel fıkır bence gerı kalan hıcbırıne gerek yok.Bu server uzun soluklu olacak dendi.İki günde full charı dizip üstünlük sağlamak mantıksız.Ha craft için bunu söylesem de loot itemleri daha da zenginleştirilebilir.Bir aydır neredeyse her hydra ya katılıyorum ama bir tane 3e1 almış değilim.Hp lmc mana resistli set parçası çıkıyor çevrilirse giyiyorum.Loot kalitesi artarsa seti loot dan çıkan itemlerle yapabiliriz.
Bodcu kasanlar haklı olarak isyanda.Ama unutmayın kasarken çıkan item macroya bağlayıp çıkardığın itemden daha cazibelidir.
Ha unutmadan [OWN] guildi olarak köprüdeyiz.Action canlanır merak etmeyin...
Bodcu kasanlar haklı olarak isyanda.Ama unutmayın kasarken çıkan item macroya bağlayıp çıkardığın itemden daha cazibelidir.
Ha unutmadan [OWN] guildi olarak köprüdeyiz.Action canlanır merak etmeyin...
önce teşhisi koyalım sonra tedaviyi söyleyelim.
actionın olmamasının, olsa da kısa sürmesinin en büyük sebebi, herkesin bildiği gibi "karakterim full olsun" mantığıdır. eğer karakter full değilse, oyuncu 1-2 kere öldükten sonra "karakter hazır değil habire ölüyorum" diyerek bard yada craft karaktere geri dönüyor.
o zaman tedavi için şu yol izlenmelidir. "karakterim full olsun" diye tabir edilen full kavramını hedef kabul edip 1 yıl sonunda aktif olacak şekilde ayarlayacağız. Durun, ağız bükmeyin, droplarla, loot değerleriyle, kit intenstyleri ile oynayarak değil başka yoldan yapacağız.
bir karakterin full olması için şunlar gereklidir :
1- skiller
2- stat ve resistler
3- item props ve intensty değerleri
bu 3'lü içerisinde önem sırasına göre yüzdelik dilim belirleyeceğiz.
1- skiller %20 değerli
2- stat ve resistler %30 değerli
3- item props ve intensty değerleri ise %50 değerli diyeceğiz.
(oranları değiştirebilirsiniz)
ayrıca her karakterin hazırlılık oranını title'ında göstereceğiz. "karakterin durumu : %90 hazır" gibi... bu hesaplamayı sistem üstteki 3 maddeyi hesaplayarak yapacak.
detaylandıralım ...
skiller :
bir karakterin hazır olması için 5x olması öngörülüyor diyelim.
karakter 5x olduğunda, skill açısından %100 hazır olacak ve title için 20 puanı olacak.
stat ve resistler :
250 stat ve max resist olduğunda da 30 puan olacak.
bu karakter çıplak olsa bile, skill-stat ve resistleri tamamsa title'ında %50 hazır gözükmüş olacak.
item props ve intenstyleri :
(propsları tamamen sallıyorum)
mana reg 12
hp inc 10
stamina inc 10
swing speed 30
dmg inc 50
propsları warrior karakter için max değerler kabul edilirse, bu karakter 50 puan'da buradan kazanmış olacak. dolayısıyla karakter %100 hazır gözükecek.
şimdi bu söylediklerimi 4x3 ay = 12 ay olacak şekilde 1 yıla yayalım.
ilk 3 ay,
combat sırasında hiç bir skill 110 üstünde iş görmeyek. karakter 120'ye kasılmış olabilir ama hesaplamalarda sadece 110'a kadarı kullanılacak. skilleri 110 olan karakterler sistem tarafından full kabul edilecek ve 20 puan verilecek.
statlar için 225 ve resistler için 50 üst değer kabul edilerek 30 puan verilecek.
propslar için keza aynı şekilde mana reg 8'e kadar izin verilecek. karakterde 12 mana reg olabilir ama ilk 3 ay sadece 8'e kadar olan bölümü işleyecek.
3-6 ay arası
skiller max 115
statlar 240
resistler 50
propslar bir önceki aydan biraz daha yüksek
..
..
..
bu şekilde her 3 aylık periyot için üst limitler belirlenecek. yani ilk aylarda, setini dizememiş, ps'sini basamamış, stat ps bulamamış karakterler %100 hazır olacak. sunucu ilerledikçe değerler yükseltilecek ve oyuncular bir sonraki dönemin maksimum hazırlık seviyesine daha hızlı tırmanacak.
bunu kodlamak çok basit ama zaman alıcı olacaktır. belki başlı başına yeniden sunucu açmayı bile gerektirir. venus uygulasın diye yazmadım. belki sunucu açma hevesinde olup "ne yapsam da insanları eğlenmeye yöneltsem" diye düşünen birileri burayı okur, fikir almış olur.
actionın olmamasının, olsa da kısa sürmesinin en büyük sebebi, herkesin bildiği gibi "karakterim full olsun" mantığıdır. eğer karakter full değilse, oyuncu 1-2 kere öldükten sonra "karakter hazır değil habire ölüyorum" diyerek bard yada craft karaktere geri dönüyor.
o zaman tedavi için şu yol izlenmelidir. "karakterim full olsun" diye tabir edilen full kavramını hedef kabul edip 1 yıl sonunda aktif olacak şekilde ayarlayacağız. Durun, ağız bükmeyin, droplarla, loot değerleriyle, kit intenstyleri ile oynayarak değil başka yoldan yapacağız.
bir karakterin full olması için şunlar gereklidir :
1- skiller
2- stat ve resistler
3- item props ve intensty değerleri
bu 3'lü içerisinde önem sırasına göre yüzdelik dilim belirleyeceğiz.
1- skiller %20 değerli
2- stat ve resistler %30 değerli
3- item props ve intensty değerleri ise %50 değerli diyeceğiz.
(oranları değiştirebilirsiniz)
ayrıca her karakterin hazırlılık oranını title'ında göstereceğiz. "karakterin durumu : %90 hazır" gibi... bu hesaplamayı sistem üstteki 3 maddeyi hesaplayarak yapacak.
detaylandıralım ...
skiller :
bir karakterin hazır olması için 5x olması öngörülüyor diyelim.
karakter 5x olduğunda, skill açısından %100 hazır olacak ve title için 20 puanı olacak.
stat ve resistler :
250 stat ve max resist olduğunda da 30 puan olacak.
bu karakter çıplak olsa bile, skill-stat ve resistleri tamamsa title'ında %50 hazır gözükmüş olacak.
item props ve intenstyleri :
(propsları tamamen sallıyorum)
mana reg 12
hp inc 10
stamina inc 10
swing speed 30
dmg inc 50
propsları warrior karakter için max değerler kabul edilirse, bu karakter 50 puan'da buradan kazanmış olacak. dolayısıyla karakter %100 hazır gözükecek.
şimdi bu söylediklerimi 4x3 ay = 12 ay olacak şekilde 1 yıla yayalım.
ilk 3 ay,
combat sırasında hiç bir skill 110 üstünde iş görmeyek. karakter 120'ye kasılmış olabilir ama hesaplamalarda sadece 110'a kadarı kullanılacak. skilleri 110 olan karakterler sistem tarafından full kabul edilecek ve 20 puan verilecek.
statlar için 225 ve resistler için 50 üst değer kabul edilerek 30 puan verilecek.
propslar için keza aynı şekilde mana reg 8'e kadar izin verilecek. karakterde 12 mana reg olabilir ama ilk 3 ay sadece 8'e kadar olan bölümü işleyecek.
3-6 ay arası
skiller max 115
statlar 240
resistler 50
propslar bir önceki aydan biraz daha yüksek
..
..
..
bu şekilde her 3 aylık periyot için üst limitler belirlenecek. yani ilk aylarda, setini dizememiş, ps'sini basamamış, stat ps bulamamış karakterler %100 hazır olacak. sunucu ilerledikçe değerler yükseltilecek ve oyuncular bir sonraki dönemin maksimum hazırlık seviyesine daha hızlı tırmanacak.
bunu kodlamak çok basit ama zaman alıcı olacaktır. belki başlı başına yeniden sunucu açmayı bile gerektirir. venus uygulasın diye yazmadım. belki sunucu açma hevesinde olup "ne yapsam da insanları eğlenmeye yöneltsem" diye düşünen birileri burayı okur, fikir almış olur.
Öneri, eleştiri ve düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
Sunucudaki filtreler oyuncular arasındaki farkın fazla açılmamasını sağlamak içindir. Bunlar geçicidir. Daha önce de söyledim, bu filtreler zamanla ortadan kalkacaktır.
Bu akşam ve önümüzdeki hafta boyunca belli saatlerde (Eski sistemdeki gibi 20.00 - 01.00 arası) eşya sigorta ücretlerini kaldırmak yönünde bir uygulamamız olacaktır. Bunu bir hafta deneyelim. İstediğimiz sonucu alamazsak iptal ederiz.
Ayrıca Britain Kalesi Savaşını, Bayrak Kapmaca, Sokak Savaşı, Kale Fetihleri gibi etkinlikler tasarlanacaktır.
Sunucudaki filtreler oyuncular arasındaki farkın fazla açılmamasını sağlamak içindir. Bunlar geçicidir. Daha önce de söyledim, bu filtreler zamanla ortadan kalkacaktır.
Bu akşam ve önümüzdeki hafta boyunca belli saatlerde (Eski sistemdeki gibi 20.00 - 01.00 arası) eşya sigorta ücretlerini kaldırmak yönünde bir uygulamamız olacaktır. Bunu bir hafta deneyelim. İstediğimiz sonucu alamazsak iptal ederiz.
Ayrıca Britain Kalesi Savaşını, Bayrak Kapmaca, Sokak Savaşı, Kale Fetihleri gibi etkinlikler tasarlanacaktır.
Alıntı:
Peki güzelde filtreler kaldırıldığında sunucuya yeni katılmış biri benim yada başkasının aylardır uğraşıpta düşüremediği yada filtreler yüzünden vazgeçtiği bir konuda çok daha iyisini elde ettiğinde bizim nasıl bir haleti ruhiye içerisinde olacağımıza dair ne düşünüyorsunuz?
Farkın açılması kaçınılmaz bir sonuçtur bunu ne yaparsak yapalım engelleyemeyiz. Bunu kabullenip bunun oyundaki hırs noktası olmasını doğal karşılamalıyız. Herkesin eşit seviyede olduğu bir oyun özellikle bu şekilde karakter item level para kasma gibi mmorpg tadındaki oyunlarda mümkün değil diye düşünüyorum. olmayacak bir dua'ya da amin demeye çalışmak ne kadar mantıklıdır sormak isterim.
5. sayfa (Toplam 6 sayfa) [ 51 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |