Agirlik Sandigi |
Yazar
Mesaj
Ilk hikayem umarim begenirsiniz;
- Agirlik Sandigi -
Balzeth tum Sosaria'ya nam salmis guclu, kurnaz bir buyucudur. Gozunu guc hirsi burumus olan duzenbaz buyucu istegine erismek icin ahlaki sinirlari asmaktan hicbir zaman cekinmez. Suc listesi bir hayli kabarik olmasina ragmen eristigi unun nedeni ne isledigi suclar ne de buyu sanatindaki ustaligidir. Balzeth bir kacis sanatcisidir. Bircok maceraci ve savasci defalarca kez denemis olsalar da Balzeth hic kimse tarafindan yakalanamamistir. Fakat Balzeth'in bir turlu ustesinden gelemedigi buyuk bir problemi vardir. Hirsizlar! Kendisi de nam saldigi kacis yetenegi sayesinde Sosaria'nin en basarili hirsizlarindan biri olsa da birbirinden degerli esyalarini bir turlu koruyamamaktadir. Icinde bircok degerli buyu parsomeni efsunlu silahlar ve degeri ancak servetlerle olculebilecek esyalar barindiran Kurnaz buyucu'nun siginagi hirsizlarin ve rakibi olan diger buyuculerin istahini kabartan bir efsane halini almistir. Balzeth nicesini yakaladigi hirsizlari korkunc sekillerde oldurdugu soylentilerine ragmen bu oykuler macera tutkunu genc hirsizlari denemekten alikoyamamaktadir. Isin kotusu Balzeth siklikla degistirdigi siginaginin hirsizlar tarafindan nasil bulundugunu bir turlu cozebilmis degildir.
Balzeth ufak suc orgutuyle beraber yaptigi soygunlarin birinde sorununa cozum olabilecek eski bir parsomen edinir. Parsomen Agirlik Sandigi adindaki sahibinin disinda kimsenin acamayacagi bir kasadan soz eder. Fakat yapimi icin bircok siradisi esya ve buyu gerekli olan bu sandik ayni zamanda kompleks birlestirme detaylarina ve buyulu korumayi yogunlastirabilmesi icin ancak ince usta bir elin yapabilecegi acisal egimlere sahiptir.
Hilekar buyucu dort kisilik grubundan etkileyiciligi ile unlu olan Wesley'i bu isi yapabilecek siradisi, usta bir marangoz bulmasi icin Britain'e gonderir.
------
Wesley yani quest npc Britain Carpenter'in onunde kendine guvenen marangozlar aramaktadir goreve buradan basliyoruz.
Wesley bize ustasinin cok zengin ve degerli bir buyucu oldugunu ve usta bir marangoz aradigini soyler bu marangoz efendisinin istegini yerine getirebilirse ona bir servet ve efendisinin siradisi hediyesini sunacagini vaad eder.
Gorevi kabul ettigimizde bize bir canta verir icinde kitap ve 2 scroll ve bir sise vardir. Bu kitap agirlik sandigi parsomeninin bir kopyasidir. Icinde sandigi yapmak icin gerekli olan nesneler ve nasil edinilecegi detaylari ile yazmaktadir.
Gerekenler
- Koruma Buyusu
- Gorunmezlik Buyusu
- Agirlik Buyusu
- Karakok agaci (40)
- Siyah Ejderha'nin nefesinde dovulmus Demir (40)
- Ejderha Pulu (Her renk 8 tane toplam 40)
Nasil Elde Edilir?
- Koruma Buyusu: Wesley'in bize verdigi 2 scrolldan biridir. Yapmamiz gereken scroll a tikladiktan sonra bir lockpick'e tiklamaktir. Fakat lockpick e tiklarken physical resistimiz 70 degil ise buyu basarisiz olur. Fakat basarisiz olduguna dair birsey soylenmez. Eger buyu dogru yapildiysa gorevin basari sansi %20 artar bu detay kitapta yazilidir.
- Gorunmezlik Buyusu: Bu buyuyu elde etmek icin Wesley'in bize verdigi siseyi kullaniriz siseye tiklayip 6 adet grave dust ve nightsight potion ile ile birlestirerek bir tur reveal iksiri elde ederiz. Bu iksiri Trinsic selalesinin yaninda bulunan gorunmeyen ama seslerini duydugumuz implerin ustune doktugumuzde gorunur olurlar. Imp saldirilabilir degildir bola ile yakalamamiz gerekir impi yakaladigimizda bize onu serbest birakmamiz karsiliginda Gorunmezlik Buyusunu verir. Eger grave dust miktari dogru degilse iksir calisir ama etkisi cok kisa surer imp tekrar gorunmez olmustur fakat bizimle alay etmek icin yerine bir kopyasini birakir bu kopya bize sahte bir gorunmezlik buyusu verir. (Dogru ise basari sansi %20 artar)
- Agirlik Buyusu: Wesley'in bize verdigi diger scroll'dur. Tek yapmamiz gereken scroll'a tiklayarak aktive etmektir. Fakat buyu yapilirken kisinin agirligi tam olarak 400 olmalidir olmaz ise buyu yine yapilsa da aslinda basarisiz olmustur. Eger buyu dogru sekilde yapildiysa gorevin basari sansi %20 artar.
- Karakok agaci: Yew'in kuzeybatisinda yetisen ozel bir agactir. Eskiden necromancerlarin carpik ve kanli ayinler yaptigi bir alandaki karanlik yadigarlardir. Karanlik buyuye maruz kalan ve kanla beslenmis olan bu agaclar yaklasinca urpertici ve ruh karartan bir his yayarlar dibine girdiginizde ise cevrenizin rengi soluklasir ve goge gri soluk bir perde cekilir. Agacin dibine girmeye curet edenlerin bir cogunun intihar ettigi bilinir.Intihar edenlerinin kaniyla agaclar beslenmeye devam etmistir. Buyulu esyalarin yapimi icin bicilmis kaftan olsa da gecen uzun yillar nedeniyle cok azi buyuyu absorbe edebilme yetenegini koruyabilmistir. Sandigin yapimi icin bu agactan 40 adet board gereklidir fakat 5-6 tane kalan bu koyu kizil agaclarin sadece bir tanesi gercekten ise yarayacaktir. Daha acik renge sahip karanlikta parlayan bu agac sadece geceleri ayirt edilebilmektedir. (Night Sight olmamali ve oyunda gece olmali) Her agac ayni odunu verir ama sadece 1 tanesi ise yarar. Dogru agac ise basari sansi %20 artar.
- Deceit'in kuzey tarafinda ufak bir magara'da ikamet eden yasli siyah bir ejderha yasar. Birlikte nice macera'ya atildigi ve 300 yildir once kaybettigi yoldasi efsanevi ozan Cyril'in yasini tutmaktadir. Siyah ejderha Cyril'i hicbir zaman unutamayacagi icin hic kimseyi sahip olarak kabullenmemesine ragmen Sahibine duydugu saygidan oturu insanlara saldirmaz. Ona sahibini hatirlatacak bir ani icin her turlu iyiligi yapmaya hazirdir. Evet burada karakterimiz Siyah ejderhaya giderek ona Cyril'i hatirlayacak bir ezgi calmalidir. Ejderhanin muzigi begenmesi icin muzik aleti Cyril'in kullandigi gibi bir lute ve exceptional olmalidir. Kosullar saglanirsa siyah ejderha yardimi kabul eder ve karakterimizin pig irondan karakterimizin sandigi yapmasi icin gereken metal parcalari yapmasina yardimci olur. Karakter lute'u calmali basarili bir melodi aldiktan sonra 40 pig iron ve 20 daemon blood'i dragon'a vermelidir. Islem dogru gerceklestirilir ve miktarlar dogru verilir ise Ejderha gerekli metal parcalari verir.
- Ejderha pulu (dragon scale) her renkten 8'er tane Felluca'nin farkli bolgelerindeki dragonkinlerden elde edilebilecek bir materyal.(Carpenter'in tek basina bunlari karsilayamayacaginin farkindayim ama hem gorevi zorlastirmak hem de cok fazla kullanilmayan bir urunu ticaret ogesi haline getirmek icin ekledim. Istege gore kaldirilabilir.)
Ejderha pullari, demir parcalar ve agac birlestirilerek sandik yapilir ve Wesley'e goturulur. Wesley karakterimize efendisinin sandigi bizzat test etmesi gerektigini soyleyerek Trinsic'e akan selalenin kuzeyindeki magarada efendisi ile bulusmasi gerektigini soyler.
Gorevin son bolumunde Trinsic'in batisinda kalan gizli magaranin icine giderek Buyucu ve grubundaki diger 2 kisi ile bulusuruz.
Balzeth'in arkadaslari;
Simena hemen her turlu kilidi acabilecek usta bir cilingir olan siska bandanali sarisin bir kizdir. Arkh ise bir boz ayiyi bile tek yumrukta yere serebilecek kadar guclu gorunen elinde buyuk bir balyoz tasiyan barbar gorunumlu bir savascidir.
Buyucunun onune geldigimizde Sandigi, Koruma, Agirlik ve Gorunmezlik Buyulerini Balzeth' e vererek gorevi tamamlariz.
- Eger agirlik buyusu Balzeth'e varmadan kullanilirsa sandik agirlasir karakter hareket edemez ve gorev basarisiz olur
- Eger gorunmezlik buyusunu kullanirsa sandik yok olur ve gorev basarisiz olur
- Eger koruma buyusunu kullanirsa Balzeth sandigi kabul etmez ve gorev yine basarisiz olur.
Gerekli esyalari buyucuye verdikten sonra ilk olarak Simena kilidi acmayi dener basarisiz olursa Arkh balyozu ile sandigi kirmaya calisir oda basarisiz olursa son olarak Balzeth'in agzindan ruzgar ugultusu gibi uc kelime dokulur, "Kal Vas Flam" aniden sandik parlayan alevlerin icerisinde kalir. Deneyin sonunda sandik hala saglam ise buyuk odul bizi bekler.
(Butun islemler dogru yapildiysa sandik %80 sansla patlamaz.)
Odul Tavsiyesi;
- 20000 gold Para Odulu
- Balzeth'in sirri Scroll of Teleportation (Carpenterlarin yaptigi pentegram ve abbotair'e eklenebilecek sahibinin belirledigi kelimeler ile aktive olacak bir teleport ozelligi scrollari pentegramlar ile 2 farkli eve teleport ozelligi saglar)(papua girisindeki recdu/recsu gibi)
(Poisoning kasarken yazdim hala bitmedi 95.4)
Balzeth tum Sosaria'ya nam salmis guclu, kurnaz bir buyucudur. Gozunu guc hirsi burumus olan duzenbaz buyucu istegine erismek icin ahlaki sinirlari asmaktan hicbir zaman cekinmez. Suc listesi bir hayli kabarik olmasina ragmen eristigi unun nedeni ne isledigi suclar ne de buyu sanatindaki ustaligidir. Balzeth bir kacis sanatcisidir. Bircok maceraci ve savasci defalarca kez denemis olsalar da Balzeth hic kimse tarafindan yakalanamamistir. Fakat Balzeth'in bir turlu ustesinden gelemedigi buyuk bir problemi vardir. Hirsizlar! Kendisi de nam saldigi kacis yetenegi sayesinde Sosaria'nin en basarili hirsizlarindan biri olsa da birbirinden degerli esyalarini bir turlu koruyamamaktadir. Icinde bircok degerli buyu parsomeni efsunlu silahlar ve degeri ancak servetlerle olculebilecek esyalar barindiran Kurnaz buyucu'nun siginagi hirsizlarin ve rakibi olan diger buyuculerin istahini kabartan bir efsane halini almistir. Balzeth nicesini yakaladigi hirsizlari korkunc sekillerde oldurdugu soylentilerine ragmen bu oykuler macera tutkunu genc hirsizlari denemekten alikoyamamaktadir. Isin kotusu Balzeth siklikla degistirdigi siginaginin hirsizlar tarafindan nasil bulundugunu bir turlu cozebilmis degildir.
Balzeth ufak suc orgutuyle beraber yaptigi soygunlarin birinde sorununa cozum olabilecek eski bir parsomen edinir. Parsomen Agirlik Sandigi adindaki sahibinin disinda kimsenin acamayacagi bir kasadan soz eder. Fakat yapimi icin bircok siradisi esya ve buyu gerekli olan bu sandik ayni zamanda kompleks birlestirme detaylarina ve buyulu korumayi yogunlastirabilmesi icin ancak ince usta bir elin yapabilecegi acisal egimlere sahiptir.
Hilekar buyucu dort kisilik grubundan etkileyiciligi ile unlu olan Wesley'i bu isi yapabilecek siradisi, usta bir marangoz bulmasi icin Britain'e gonderir.
------
Wesley yani quest npc Britain Carpenter'in onunde kendine guvenen marangozlar aramaktadir goreve buradan basliyoruz.
Wesley bize ustasinin cok zengin ve degerli bir buyucu oldugunu ve usta bir marangoz aradigini soyler bu marangoz efendisinin istegini yerine getirebilirse ona bir servet ve efendisinin siradisi hediyesini sunacagini vaad eder.
Gorevi kabul ettigimizde bize bir canta verir icinde kitap ve 2 scroll ve bir sise vardir. Bu kitap agirlik sandigi parsomeninin bir kopyasidir. Icinde sandigi yapmak icin gerekli olan nesneler ve nasil edinilecegi detaylari ile yazmaktadir.
Gerekenler
- Koruma Buyusu
- Gorunmezlik Buyusu
- Agirlik Buyusu
- Karakok agaci (40)
- Siyah Ejderha'nin nefesinde dovulmus Demir (40)
- Ejderha Pulu (Her renk 8 tane toplam 40)
Nasil Elde Edilir?
- Koruma Buyusu: Wesley'in bize verdigi 2 scrolldan biridir. Yapmamiz gereken scroll a tikladiktan sonra bir lockpick'e tiklamaktir. Fakat lockpick e tiklarken physical resistimiz 70 degil ise buyu basarisiz olur. Fakat basarisiz olduguna dair birsey soylenmez. Eger buyu dogru yapildiysa gorevin basari sansi %20 artar bu detay kitapta yazilidir.
- Gorunmezlik Buyusu: Bu buyuyu elde etmek icin Wesley'in bize verdigi siseyi kullaniriz siseye tiklayip 6 adet grave dust ve nightsight potion ile ile birlestirerek bir tur reveal iksiri elde ederiz. Bu iksiri Trinsic selalesinin yaninda bulunan gorunmeyen ama seslerini duydugumuz implerin ustune doktugumuzde gorunur olurlar. Imp saldirilabilir degildir bola ile yakalamamiz gerekir impi yakaladigimizda bize onu serbest birakmamiz karsiliginda Gorunmezlik Buyusunu verir. Eger grave dust miktari dogru degilse iksir calisir ama etkisi cok kisa surer imp tekrar gorunmez olmustur fakat bizimle alay etmek icin yerine bir kopyasini birakir bu kopya bize sahte bir gorunmezlik buyusu verir. (Dogru ise basari sansi %20 artar)
- Agirlik Buyusu: Wesley'in bize verdigi diger scroll'dur. Tek yapmamiz gereken scroll'a tiklayarak aktive etmektir. Fakat buyu yapilirken kisinin agirligi tam olarak 400 olmalidir olmaz ise buyu yine yapilsa da aslinda basarisiz olmustur. Eger buyu dogru sekilde yapildiysa gorevin basari sansi %20 artar.
- Karakok agaci: Yew'in kuzeybatisinda yetisen ozel bir agactir. Eskiden necromancerlarin carpik ve kanli ayinler yaptigi bir alandaki karanlik yadigarlardir. Karanlik buyuye maruz kalan ve kanla beslenmis olan bu agaclar yaklasinca urpertici ve ruh karartan bir his yayarlar dibine girdiginizde ise cevrenizin rengi soluklasir ve goge gri soluk bir perde cekilir. Agacin dibine girmeye curet edenlerin bir cogunun intihar ettigi bilinir.Intihar edenlerinin kaniyla agaclar beslenmeye devam etmistir. Buyulu esyalarin yapimi icin bicilmis kaftan olsa da gecen uzun yillar nedeniyle cok azi buyuyu absorbe edebilme yetenegini koruyabilmistir. Sandigin yapimi icin bu agactan 40 adet board gereklidir fakat 5-6 tane kalan bu koyu kizil agaclarin sadece bir tanesi gercekten ise yarayacaktir. Daha acik renge sahip karanlikta parlayan bu agac sadece geceleri ayirt edilebilmektedir. (Night Sight olmamali ve oyunda gece olmali) Her agac ayni odunu verir ama sadece 1 tanesi ise yarar. Dogru agac ise basari sansi %20 artar.
- Deceit'in kuzey tarafinda ufak bir magara'da ikamet eden yasli siyah bir ejderha yasar. Birlikte nice macera'ya atildigi ve 300 yildir once kaybettigi yoldasi efsanevi ozan Cyril'in yasini tutmaktadir. Siyah ejderha Cyril'i hicbir zaman unutamayacagi icin hic kimseyi sahip olarak kabullenmemesine ragmen Sahibine duydugu saygidan oturu insanlara saldirmaz. Ona sahibini hatirlatacak bir ani icin her turlu iyiligi yapmaya hazirdir. Evet burada karakterimiz Siyah ejderhaya giderek ona Cyril'i hatirlayacak bir ezgi calmalidir. Ejderhanin muzigi begenmesi icin muzik aleti Cyril'in kullandigi gibi bir lute ve exceptional olmalidir. Kosullar saglanirsa siyah ejderha yardimi kabul eder ve karakterimizin pig irondan karakterimizin sandigi yapmasi icin gereken metal parcalari yapmasina yardimci olur. Karakter lute'u calmali basarili bir melodi aldiktan sonra 40 pig iron ve 20 daemon blood'i dragon'a vermelidir. Islem dogru gerceklestirilir ve miktarlar dogru verilir ise Ejderha gerekli metal parcalari verir.
- Ejderha pulu (dragon scale) her renkten 8'er tane Felluca'nin farkli bolgelerindeki dragonkinlerden elde edilebilecek bir materyal.(Carpenter'in tek basina bunlari karsilayamayacaginin farkindayim ama hem gorevi zorlastirmak hem de cok fazla kullanilmayan bir urunu ticaret ogesi haline getirmek icin ekledim. Istege gore kaldirilabilir.)
Ejderha pullari, demir parcalar ve agac birlestirilerek sandik yapilir ve Wesley'e goturulur. Wesley karakterimize efendisinin sandigi bizzat test etmesi gerektigini soyleyerek Trinsic'e akan selalenin kuzeyindeki magarada efendisi ile bulusmasi gerektigini soyler.
Gorevin son bolumunde Trinsic'in batisinda kalan gizli magaranin icine giderek Buyucu ve grubundaki diger 2 kisi ile bulusuruz.
Balzeth'in arkadaslari;
Simena hemen her turlu kilidi acabilecek usta bir cilingir olan siska bandanali sarisin bir kizdir. Arkh ise bir boz ayiyi bile tek yumrukta yere serebilecek kadar guclu gorunen elinde buyuk bir balyoz tasiyan barbar gorunumlu bir savascidir.
Buyucunun onune geldigimizde Sandigi, Koruma, Agirlik ve Gorunmezlik Buyulerini Balzeth' e vererek gorevi tamamlariz.
- Eger agirlik buyusu Balzeth'e varmadan kullanilirsa sandik agirlasir karakter hareket edemez ve gorev basarisiz olur
- Eger gorunmezlik buyusunu kullanirsa sandik yok olur ve gorev basarisiz olur
- Eger koruma buyusunu kullanirsa Balzeth sandigi kabul etmez ve gorev yine basarisiz olur.
Gerekli esyalari buyucuye verdikten sonra ilk olarak Simena kilidi acmayi dener basarisiz olursa Arkh balyozu ile sandigi kirmaya calisir oda basarisiz olursa son olarak Balzeth'in agzindan ruzgar ugultusu gibi uc kelime dokulur, "Kal Vas Flam" aniden sandik parlayan alevlerin icerisinde kalir. Deneyin sonunda sandik hala saglam ise buyuk odul bizi bekler.
(Butun islemler dogru yapildiysa sandik %80 sansla patlamaz.)
Odul Tavsiyesi;
- 20000 gold Para Odulu
- Balzeth'in sirri Scroll of Teleportation (Carpenterlarin yaptigi pentegram ve abbotair'e eklenebilecek sahibinin belirledigi kelimeler ile aktive olacak bir teleport ozelligi scrollari pentegramlar ile 2 farkli eve teleport ozelligi saglar)(papua girisindeki recdu/recsu gibi)
(Poisoning kasarken yazdim hala bitmedi 95.4)
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): themyth
Morrowind veya Skyrim için güzel bir yan görev olabilirmiş.Mesela son kısımdaki kal vas flam ve kilidi kırma denemeleri güzel ancak ultima içinde yapılabilecek şeyler değil gibi geliyor.Yapılsada aynı duyguyu vermez. Ancak bazı detaylar gereksiz gibi geldi bana; Mesela ağırlığın 400 olması ve fiziksel resist 70 olması gibi şeyler. Bence sadeleştirebilirsen,yani sırf birşey yapılsın,görevi yapanlar uğraşsın diye eklenmiş olan bu detayları kaldırabilirsin veya yerine daha mantıklı bir kaç şey ekleyebilirsin.
Ultima oyuncusu çok detaylı şeyleri sevmiyor.Morrowind'de olsaydık bir iksir için bile 1 hafta uğraşırdık.Yok keçiboynuzu ekle,zart büyücüsüyle konuş ikna et zurt çiçeğini al gibi.
Emeğine sağlık, bence sadeleştirilebilirsen çok güzel olur.Carpenter karakterlere yapacak birşey olur.
Ultima oyuncusu çok detaylı şeyleri sevmiyor.Morrowind'de olsaydık bir iksir için bile 1 hafta uğraşırdık.Yok keçiboynuzu ekle,zart büyücüsüyle konuş ikna et zurt çiçeğini al gibi.
Emeğine sağlık, bence sadeleştirilebilirsen çok güzel olur.Carpenter karakterlere yapacak birşey olur.
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): TDK
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [ 10 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |