Re: Yün toplama makrosu
Sayfaya git: 1, 2, Sonraki

Ultima Online Forum -> Yardımcı Programlar
 
Yazar
Mesaj
yolcu
Büyük Usta

Avatar

Yaş: 46
Kayıt: 19 Mar 2012
Mesajlar: 359
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 41

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
yolcu
Büyük Usta
Re: Yün toplama makrosu Konu: Re: Yün toplama makrosu
Alıntıyla Cevap Gönder
- 12 Nisan 2017 tarihinde tekrar düzenlenmiştir.

Forumda bazı arkadaşların yayınlamış olduğu, yün ve deri toplama scriptlerini inceledim, birazda kurcaladım ve sonunda biraz adam ettim :D Mevcut scriptlerde yün koyun öldürüldükten sonra lootlandığından;
- char crime olabilmekte,
- yünden elde edilen ürünün verimi düşmekte,
- elde edilen ürene karşılık süre uzamaktadır.

Buna göre script önce koyunu kırpıp daha sonra öldürecek şekilde yeniden düzenlenmiştir. Bu şekilde elde edilen ürün önceki yönteme göre 3 kat artmaktadır.
Dolayısiyle
- Verim arttırılmış
- Crime olma hatası düzeltilmiş
- Scriptteki gereksiz bölümler silinmiş,
- Scripte Pencere ve tuş eklenerek kullanıcı arayüzü oluştulmuş,
- Kullanırımı kolaylaştırılmıştır

Yün toplamak içindir.

Gereksinimler :
- min 64.0 Magery (fizzless olmadan recall olabilmek için)
- min %100 LRC (Insured olursa daha iyi)
- içinde en azından Magic Arrow, Heal ve Recall olan bir adet SpellBook
- Çantanızda bir adet dagger
- içinde minimum 2 adet rune bulunan bir adet Runebook (ilk rune bankaya olmalı )

Gereksinimler karşılandıktan sonra script çalıştırılır.
Açılan pencereden Runebook tuşuna basılarak çantamızdaki Runebook seçilir.
yanındaki boş alana Runebooktaki rune adedi (banka dahil) yazılır.
Başla tuşuna basılır.

Not : tekrar hatırlatma. Çantanızda 2 adet runebook olmasına gerek yok, tek runebook ta ilk rune un bankaya olması yeterlidir.

Scriptin kullanmış olduğu Runebook kullanma sub ı sadece Magery kullanacak şekilde
ayarlanmıştır.

Script;
Windows 10 64bit
UO version 7.0.57.1
EasyUO version 1.5.1.309
platformda denenmiştir.

Kod:

;==================================
; Script Name: Wool gather (Sheeps)
; Author: yolcu
; Version: 2.0.0
; Language: Turkish
; Client Tested with: 7.0.57.1
; EUO version tested with: 1.5.1.309
; Shard OSI / FS: FS
; Public Release: 02-12-2017
; Revision : 04-12-2017
; Global Variables Used: N/A
; Purpose: again and again get whool from sheeps and go back to bank
;==================================
; Requirements:
; - min 64.0 Magery Skill
; - min %100 LRC
; - SpellBook with Lightning, Recall and Heal
; - Dagger in BackPack
; - RuneBook with min 2 runes, first Bank , others sheep locations
initevents
menu hideEUO
menu Window Size 300 110
menu Text InfoLabel 20 50 Yükleniyor lütfen bekleyin ...
menu show
set %yun OFF
set %Koyun PF
set %KoyunID N/A
set %DaggerID N/A
set %RuneBook N/A
set %FCRWait N/A
set %runeIndex 2
set %maxRuneIndex 16
set %NextCast #systime
set %BankBox N/A
gosub openPaperdoll
gosub openBackPack
gosub openStatus
gosub SetFCRWait
set #MenuButton N/A
gosub scriptMenu
menuLoop:
gosub #MenuButton
goto menuLoop
sub scriptMenu
{
    menu Clear
    menu Window Title Yün toplayıcı
    menu Window Size 300 110
    menu Button cmdRuneBook 10 10 86 30 &Runebook
    menu Text labelRuneBook 106 17 %RuneBook
    menu Edit editMaxRuneIndex 186 15 30 %maxRuneIndex
    menu Button cmdStart 59 70 86 30 &Başlat
    menu Button closed 155 70 86 30 &Kapat
    return
}
sub startedMenu
{
    menu clear
    menu Window Size 300 50
    menu Button cmdStop 59 10 86 30  &Durdur
    menu Button closed 155 10 86 30 &Kapat
    return
}
sub OpenPaperdoll
{
    _openPaperdoll:
    event macro 8 1 ; Open Paperdoll
    gosub WaitForGump paperdoll_gump
    if #result
        contPos #cliXRes 0
    else
        goto _openPaperdoll
    return
}
sub openBackPack
{
    _openBackPack:
    event macro 8 7 ; Open BackPack
    gosub WaitForGump container_gump 230_204
    if #result
        contPos #cliXRes 500
    else
        goto _openBackPack
    return
}
sub OpenStatus
{
    _openStatus:
    event macro 8 2 ; Open BackPack
    gosub WaitForGump status_gump
    event macro 10 2 ; minimize status
    gosub WaitForGump status_gump
    if #result
    {
       set #contPosX ( ( #cliXRes / 2 ) - 75 )
       set #contPosY #cliYRes - 123
    }
    else
        goto _openStatus
    return
}
sub cmdRuneBook
{
    set #MenuButton N/A
    set #targCurs 1
    targLoop:
    if #targCurs = 1
        goto targLoop
    set %RuneBook #LTargetID
    finditem %RuneBook C_ , #BackPackID
    if #findtype <> ZBN
        set %RuneBook N/A
    menu set labelRuneBook %RuneBook
    return
}
sub cmdStart
{
    set #MenuButton N/A
    chooseSkill mage
    if #skill < 640
    {
        menu set InfoLabel Yetersiz Magery skill. min: 64.0 !
        return
    }
    finditem %RuneBook C_ , #BackPackID
    if #findtype <> ZBN || #findCnt < 1
    {
        menu set InfoLabel Başlamak için çantanızdan Runebook seçiniz !
        return
    }
    menu getNum editMaxRuneIndex 0
    set %maxRuneIndex #menures
    if %maxRuneIndex <= 0 || %maxRuneIndex > 16
    {
        menu set InfoLabel Lütfen kitaptaki rune adedini giriniz !
        return
    }
    finditem VRH_WSF_HNF_BPH_CNF C_ , #BackPackID
    if #FINDCNT < 0
    {
        menu set InfoLabel Çantanızda dagger bulunamadı !
        return
    }
    set %DaggerID #findID
    gosub startedMenu
    mainLoop:
    gosub koyunBul
    if #MenuButton = N/A
        goto mainLoop
    return
}
sub cmdStop
{
    set #MenuButton N/A
    gosub scriptMenu
    return
}
sub closed
{
    menu hide
    halt
    return
}
sub koyunBul
{
    _koyunBul:
    finditem %Koyun G
    if #findcnt > 0
    {
        set %KoyunID #findID
        set %FDist #findDist
        if #findCnt > 1
        {
            for %i 1 #findCnt
            {
                findItem %Koyun %i G
                if #findDist < %FDist
                {
                    set %FDist #findDist
                    set %KoyunID #findID
                }
            }
        }
        gosub Kirp
    }
    else
    {
        findItem FG G
        while #findCnt > 0
        {
            set %KoyunID #findID
            gosub Oldur
            findItem FG G
        }
        ignoreItem Reset
        gosub GoToNextRune
    }
    return
}
sub GoToNextRune
{
    while %NextCast > #systime
        wait
    gosub UseRunebook %runeIndex
    set %NextCast #systime + %FCRWait
    set %runeIndex %runeIndex + 1
    if %runeIndex > %maxRuneIndex
        set %runeIndex 2
    return
}
sub getCloser
{
    finditem %KoyunID
    while #finddist > 2
    {
        move #findX #findY 1 4
        finditem %KoyunID
    }
    return
}
sub Kirp
{
    tekrarKirp:
    finditem %KoyunID
    if #findCnt > 0
    {
        set #LObjectID %DaggerID
        set #LTargetID %KoyunID
        set #LTargetKind 1
        event Macro 17
        target 9s
        gosub getCloser
        set %jrnl #jIndex
        event Macro 22
        gosub WaitForMessage
        if ! #result
            goto tekrarKirp
        gosub Oldur
    }
    gosub AgirlikKontrol
    gosub healthKontrol
    return
}
sub Oldur
{
    finditem %KoyunID
    if #findCnt > 0
    {
        event property %KoyunID
        if ! ( tame in #property || bonded in #property )
        {
            gosub getCloser
            while %NextCast >= #systime
                wait
            event macro 15 4 ; Magic Arrow
            ;event macro 15 29 ; Lightning
            ;event macro 15 17 ; FireBall
            target 6s
            set #LTargetID %KoyunID
            set #LTargetKind 1
            event macro 22 ; Last Target
            set %NextCast #systime + %FCRWait
        }
        ignoreItem %KoyunID
    }
    return
}
sub AgirlikKontrol
{
    if #WEIGHT >= ( #MAXWEIGHT - 9 )
        gosub bankayaGit
    return
}
sub bankayaGit
{
    _bankRune:
    if #MenuButton <> N/A
        return
    while %NextCast >= #systime
        wait
    gosub UseRunebook 1
    if ! #result
    {
        set %NextCast #systime + %FCRWait
        goto _bankRune
    }
    set %NextCast #systime + %FCRWait
    _banka:
    msg #spc , Bank $
    gosub WaitForGump container_gump 180_240
    if %BankBox = N/A
        set %BankBox #ContID
    finditem %Yun C_ , #BackPackID
    while #FINDCNT > 0
    {
        exevent Drag #FINDID #FINDSTACK
        wait 10
        exevent Dropc %BankBox
        wait 5
        finditem %Yun C_ , #BackPackID
    }
    if #mana < #maxMana
    {
        event sysMessage Mana bekleniyor...
        event macro 13 46
        while #mana < #maxMana
            wait
    }
    set %runeIndex %runeIndex - 1
    if %runeIndex < 2
        set %runeIndex %maxRuneIndex
    _currentRune:
    while %NextCast > #systime
        wait
    gosub UseRunebook %runeIndex
    set %NextCast #systime + %FCRWait
    if ! #result
        goto _currentRune
    set %runeIndex %runeIndex + 1
    if %runeIndex > %maxRuneIndex
        set %runeIndex 2
    return
}
sub HealthKontrol
{
    while #hits < #maxHits && #mana >= 4
    {
        while %NextCast >= #systime
            wait
        event macro 15 3 ; Heal
        target 9s
        event macro 23 ; Target Self
        set %NextCast #systime + %FCRWait
    }
    return
}

sub UseRunebook
{
    while #mana < 11
        wait
    set !runebook %RuneBook
    set !index %1
    set !fails 0
    set !oldPosX 0
    set !oldPosY 0
    set #result #true
    if #contsize = 452_236
    {
        set !_cx #contposx + 20
        set !_cy #contposy + 20
        click !_cx !_cy r f dmc
        wait 5
    }
    for !orb 1 1
    {
        set !jStart #jindex
        set #lobjectid !runebook
        event macro 17 ; LastObject Open RuneBook
        gosub WaitForGump generic_gump 452_236
        if ! #result
            set !orb 0
        if #result
        {
            set !_cy #contposy + 196
            set !_cx #contposx + 105 + ( ( ( !index / 2 ) + ( !index % 2 ) ) * 35 )
            if !index > 8
                set !_cx !_cx + 30
            click !_cx !_cy f dmc
            wait 5
            set !_cx #contposx + 135
            set !_cy #contposy + 144
            if ( !index % 2 ) = 0
                set !_cx !_cx + 160
            set !oldPosX #charposx
            set !oldPosY #charposy
            set !timeout #scnt2
            click !_cx !_cy f dmc
        }
        if !orb = 1
        {
            set !lpc #lpc
            set #lpc 100
            for !success 1 1
            {
                if !oldPosX = #charposx && !oldPosY = #charposy
                    set !success 0
                if #jIndex > !jStart
                {
                    set !jEnd #jIndex
                    for !jrnl !jStart !jEnd
                    {
                        scanjournal !jrnl
                        if disturb in #journal || location_is_blocked in #journal || not_yet_recovered in #journal || tithing_points in #journal || insufficient_mana in #journal || not_marked in #journal
                        {
                            set !success 1
                            set #result #false
                        }
                    }
                    set !jStart !jEnd
                }
            }
            set #lpc !lpc
            if #result && !index <> 1
                wait 20
        }
    }
    return #result
}
sub WaitForMessage
{
    while #true
    {
        if #jindex > %jrnl
        {
            set %jrnl %jrnl + 1
            scanjournal %jrnl
            if is_too_far in #journal || you_place in #journal || not_yet in #journal
            {
                if is_too_far in #journal
                    set #result #false
                else
                    set #result #true
                break
            }
        }
    }
    return #result
}
sub WaitForGump
{
    nameSpace push
    nameSpace Local _wfg
    set !timeout #scnt + 4
    set #result #true
    set !contName %1
    set !contSize N/A
    if %0 = 2
        set !contSize %2
    while #contName <> !contName || ( !contSize <> N/A && #contSize <> !contSize )
    {
        if #scnt > !timeout
        {
            set #result #false
            break
        }
    }
    nameSpace Clear _wfg
    nameSpace pop
    return #result
}
sub SetFCRWait
{
    set %FCR 0
    set %FCRText faster , #spc , cast , #spc , recovery
    finditem IJG_CWL C_ , #CHARID ; Bracelet
    if #findCnt > 0
    {
        event property #findID
        if %FCRText in #property
        {
            str pos #property %FCRText
            set %FCR_ #strres + 21
            str Mid #property %FCR_ 1
            set %FCR %FCR + #strres
        }
    }
    finditem UJG_LWL C_ , #CHARID ; Ring
    if #findCnt > 0
    {
        event property #findID
        if %FCRText in #property
        {
            str pos #property %FCRText
            set %FCR_ #strres + 21
            str Mid #property %FCR_ 1
            set %FCR %FCR + #strres
        }
    }
    if %FCR > 6
        set %FCR 6
    set %FCRWait 1500 - ( %FCR * 250 )
    return
}


 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
12 Şub 2017 20:23, Değiştirme: 12 Nis 2017 0:11 (Toplamda 11 kere)
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): karabekir00

Zorlu41
Üstad



Yaş: 39
Kayıt: 06 Oca 2017
Mesajlar: 254

Teşekkür: 1

Durumu: Çevrimdışı

Zorlu41
Üstad
Re: Yün toplama makrosu Konu: asdasd
Alıntıyla Cevap Gönder
emegine saygı ile egiliyorum .
leather farmer isimli programda . yünde toplatabiliyorsunuz arkadaşlar .
şahsen 5-6 saatte 60 k yün toplayabiliyorum
fakat yünleri eğirmek o kadar basit olmayabiliyor .
aynı şekilde
günlük ortalama 100-120 k deri kasabiliyorum .
yardımcı programlar kısmını ziyaret ederseniz işinize yarayacak birçok programı bulabilrisiniz .

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
12 Şub 2017 22:02
onur0505
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 06 Eyl 2016
Mesajlar: 59

Teşekkür: 3

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
onur0505
Oyuncu
Re: Yün toplama makrosu Konu: Yanıt: Re: Yün toplama makrosu
Alıntıyla Cevap Gönder
Makro bozuk arkadas isini yarim yapmis . keske konustugu kadar makrosuda iyi olsaydi:)

evet yun kirpmak mantikli ama makrosu ayni yere isinlanmaya calisiyor banka yazip olduug yere isinlaniyor ve bank bank bank bank bank bank bank yaziyor oldugu yerde ve bunu 2. recall noktasindan sonra yapiyor . Anlicaginiz duzeltmez ise makro coplugune yeni bir cop eklendi.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
10 Mar 2017 10:46
SabriAbi
Bilge



Yaş: 39
Kayıt: 23 Oca 2017
Mesajlar: 482

Teşekkür: 3

Durumu: Çevrimdışı

SabriAbi
Bilge
Re: Yün toplama makrosu Konu: sdadfs
Alıntıyla Cevap Gönder
dostum .
marklarını hayvanların spawnlarının olmadıgı yerlere yap .
giderde hayvanın spawnının ustune mark yaparsan makroyu kitler surekli bank bank dedirtirsin .

hayvanların gezmeyecegi yerlere mark at :)
birde banka için kuytu köşe bankaları kullan eger ışınlanacagın yere hayvan v.s koyarlarsa makron patlar .

hadi hayırlı işler .
bende bunlardan muzdariptim çözdüm bitti kütür kütür kasıyor .

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
10 Mar 2017 10:55
onur0505
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 06 Eyl 2016
Mesajlar: 59

Teşekkür: 3

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
onur0505
Oyuncu
Re: Yün toplama makrosu Konu: Yanıt: Re: Yün toplama makrosu
Alıntıyla Cevap Gönder
bendeki sorun su basliyor . topluyor (Tek kitap var . 1. sirasinda banka var) ama sira bankaya geldiginde select item bilmemne diyo bisiler oluyo isinlanmiyor ve bank bank yaziyor ben biryerde yanlismi yapiyorum .. "set default" ile isaretlenmesi gerkeiyor demis ne demek istemis anlamadim acaba oradami hata yapiyorum


Edit- Makro duzgun calismakta. yapanin eline saglik hata bendeymis :) select olayini anlamamisim.

Simdi acaba buyuleri nerden degistriebiliriz bilen varmi ? heal yerine greatheal atmasini istiyorum digeride fireball buyusu olmali

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
10 Mar 2017 13:44
yolcu
Büyük Usta

Avatar

Yaş: 46
Kayıt: 19 Mar 2012
Mesajlar: 359
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 41

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
yolcu
Büyük Usta
Re: Yün toplama makrosu Konu: Yanıt: Re: Yün toplama makrosu
Alıntıyla Cevap Gönder
10 Mart 2017 Tarihinde script tekrar gözden geçirilmiş, düzenlenmiştir.
Öncekindeki hatalar (UseRuneBook) düzeltilerek, Runebookta bankanın olduğu sayfanın set default olarak işaretlenme gereksinimi kaldırılmıştır.

Gereksinimler :
- Magery Skill : min 64.0
- %100 LRC set
- Çantanızda 1 adet dager
- içinde ilki Bankaya olmak üzere en az 2 adet rune bulunan bir adet Runebook.

Scripti çalıştırdıktan sonra, açılan menuden RuneBook tuşuna tıklayarak çantanızdaki kullanmak istediğiniz Runebooku seçin, yanındaki boşluğa kitaptaki toplam rune adedini ( Banka dahil ) yazın. Başlaya basın. Bu kadar.

Not: düzeltmeler sırasında, yaklaşık 2 saatte 50K kumaşlık yün topladım.

Kolay gelsin.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
10 Mar 2017 20:16
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): onur0505

yolcu
Büyük Usta

Avatar

Yaş: 46
Kayıt: 19 Mar 2012
Mesajlar: 359
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 41

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
yolcu
Büyük Usta
Re: Yün toplama makrosu Konu: Yanıt: Re: Yün toplama makrosu
Alıntıyla Cevap Gönder
onur0505 yazmış:
bendeki sorun su basliyor . topluyor (Tek kitap var . 1. sirasinda banka var) ama sira bankaya geldiginde select item bilmemne diyo bisiler oluyo isinlanmiyor ve bank bank yaziyor ben biryerde yanlismi yapiyorum .. "set default" ile isaretlenmesi gerkeiyor demis ne demek istemis anlamadim acaba oradami hata yapiyorum


Edit- Makro duzgun calismakta. yapanin eline saglik hata bendeymis :) select olayini anlamamisim.

Simdi acaba buyuleri nerden degistriebiliriz bilen varmi ? heal yerine greatheal atmasini istiyorum digeride fireball buyusu olmali


Heal yerine Greater heal atmasını istiyorsan HealthKontrol sub'ını aşağıdaki şekilde değiştir.

Kod:

sub HealthKontrol
{
    while #hits < #maxHits && #mana >= 11
    {
        while %NextCast >= #systime
            wait
        event macro 15 28
        target 9s
        event macro 23 ; Target Self
        set %NextCast #systime + %FCRWait
    }
    return
}


Fakat, bir koyunu öldürmek için normalde 1 Magic arrow yeterli oluyor, fakat sunucuda ne hikmetse, script bir koyunu öldürmek için 30 tane ardarda magic Arrow atıyor. Sorun scriptte değil, sunucuda. Aynı sorun FireBall içinde geçerli. Geç dmg vuran büyüler için sunucu sanırım biri dmg vurmadan diğerini dmg vurdurtmuyor. Bu yüzden en az mana ile en kısa zamanda dmg vuran büyü olarak Lightning i seçtim. Yok illaki FireBall ya da Magic Arrow diyorsan Oldur Sub ını aşağıdaki şekilde değiştirebilirsin;

Kod:

sub Oldur
{
    finditem %KoyunID
    if #findCnt > 0
    {
        gosub getCloser
        while %NextCast >= #systime
            wait
        ; Kullanmak istediğin büyünün olduğu satırın başındaki noktalı virgülü kaldır,
        ; Diğerlerine noktalı virgül koy
        ;event macro 15 4 ; Magic Arrow
        ;event macro 15 29 ; Lightning
        event macro 15 17 ; FireBall
        target 6s
        set #LTargetID %KoyunID
        set #LTargetKind 1
        event macro 22 ; Last Target
        set %NextCast #systime + %FCRWait
        ignoreItem %KoyunID
    }
    return
}


 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
10 Mar 2017 20:31, Değiştirme: 11 Nis 2017 23:41 (Toplamda 2 kere)
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): onur0505

onur0505
Oyuncu

Avatar

Yaş: 39
Kayıt: 06 Eyl 2016
Mesajlar: 59

Teşekkür: 3

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
onur0505
Oyuncu
Re: Yün toplama makrosu Konu: Yanıt: Re: Yün toplama makrosu
Alıntıyla Cevap Gönder
Eline emegine saglik . Ben denedim kullandim cok kullanisli ve karli bir makro . Tavsiye ederim herkese.

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
10 Mar 2017 21:04
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): yolcu

memduhbasgan
Oyuncu



Yaş: 39
Kayıt: 23 Arl 2016
Mesajlar: 75

Teşekkür: 5

Durumu: Çevrimdışı

memduhbasgan
Oyuncu
Re: Yün toplama makrosu Konu: Yanıt: Re: Yün toplama makrosu
Alıntıyla Cevap Gönder
v1.0.2 ile uçak moduna geçmiş ilk versiyonun 3 katı hızlı kasıyor. eline emeğine sağlık yolcu icon_ave.gif

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
08 Nis 2017 23:40
yolcu
Büyük Usta

Avatar

Yaş: 46
Kayıt: 19 Mar 2012
Mesajlar: 359
Cinsiyet: Erkek

Teşekkür: 41

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
yolcu
Büyük Usta
Re: Yün toplama makrosu Konu: Yanıt: Re: Yün toplama makrosu
Alıntıyla Cevap Gönder
v1.0.2 yi test için 1 2 saat bıratım. 2700 yün toplamış.

2700 Yün x 3 = 8100 Ball Of Yarn
8100 Ball Of Yarn / 5 = 1620 Bolt Of Cloth
1620 x 50 = 81000 Cut Cloth

 
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
09 Nis 2017 0:56
 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder Sayfaya git: 1, 2, Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa) [ 19 mesaj ]  

 
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız